Bona tarda a tothom! em preguntava si algu podria explicar-me com funciona tot aixo de voluntari, com pots apuntarte al curs de voluntari? i tota la pesca! es que en aquet tema si estic molt perdut! aquet es el segon any que faig la solicitud al respectiu parc de bombers per se voluntari pero per el que veig es molt dificil no?
els cursos que fan de voluntari que requisits fan falta? para apuntarme als respectius cursos de voluntari tinc que estar en algun parc de bombers forman part del voluntariat? o es pot apuntar qualsevol?
Gracies a tots!
Se que aquest post no va aquí pero em dona la sensacio que a la seccio de bombers voluntaris no ho be ningu!
Driss has de tenir una mica de paciència, no cada dia la gent es mira el fòrum...jeje
Avera, per ser voluntari has de complir uns requisits que es poden veure al web de la gene.
Has de tenir més de 18 anys, viure a un radi de 15 km del parc al que vols anar com a màxim, i no tenir problemes físics.
Les solicituds les ha de presentar el teu cap de parc.
Per fer els cursos el cap de parc et te que seleccionar previament sinò no tens la possiblitat de fer cap curs.
Sobre el que dius que és molt dificil, bueno mira cada vegada hi ha més gent que es vol apuntar a ser voluntari, molta gent perquè ho vol ser i molta altre perquè volen cobrar i ja esta, però ara ja no es cobra com avans així que es queden cardats.
Tambe tinc una altre pregunta, ¿puc presentarme abomber de la seccio activa sin ningun curs fet ni estar seleccionat per el cap de parc? penso que no... pero prefereixo preguntar! gracies!
Pel que he entès pel forum, per ser bomber voluntari tens que estar a menys de 15 km (en linia recta a un mapa) des de casa teva fins al parc en concret.
Però tinc un dubte, suposant que hagis pogut fer el curset de voluntari i hagis aprovat/en plaça, desprès només podràs treballar a n'aquell parc o també pots fer de voluntari a qualsevol altre parc de la teva regió?
Panini, un cop tens fet el curs i tens la plaça en el parc, pots anar a fer guàrdies a cualsevol parc de Catalunya, sempre parlant primer amb el cap de parc corresponent i amb la seva aprovació.
Hola, jo n'estic una mica fart de llargues. Fa 2 anys, 2 anys exactes vaig intentar entrar a un parc de bombers, el cap de parc em va dir que no hi havia ningú a llistes, que era el primer, vam estar xarran, ke si que ja t'avisare, ja et dire, l'home contentisim per que no hi havia ningú. Aquest any s'obre tenirmini, no em truca... el truco jo, i em comenta que hi havia 2 persones per davan meu... quina casualitat el seu fill i l'amic del seu fill.... Mandacojones! L'altre dia em vaig trobar als 2 nous voluntaris.... un ha deixat el curs per que treballa i laltre creu que suspendra.... en aquell parc un dels voluntaris que va intentar entrar fa 2 anys no ha aprovat les fisiques, laltre va suspendre el curs i el 3er va fer el curs pero no ha fet mai de voluntari.... Davant d'aquesta perspectiva, que puc fer jo? L'he turcat aquest mati i l'unica resposta ha set, noi..... em sap greu, pero si algun parent o amic d'algun voluntari vol entrar... i ho ha deixat aixi
Que puc fer? puc reclamar alguna cosa? A qui em puc dirigir?
Com sempre, hem acabat la conversa amb un... paciencia no? Si noi, paciencia
Tu mateix ho has dit Solano.. Paciencia paciencia, pensa que la gran majoria de gent que estem intentan entrar de voluntari ens trobem en una situació molt similar.
La gran majoria em trobat alguna que altre 'injusticia per aixi dir-ho en el proces de selecció. Així que res l'ho que et recomano és que miris de ferte la menys mala sang possible, intentis seguir passant per el parc siguen pesat pesat.. enkra que hi hagi moments que pensis; joder pode sobru una mica aki... pero res; que ells vegin k estas per el tema i k tens ganes danar-hi.
I res si a la següent convocatoria hi ha el fill de tal o pascual dons mala llet i si no cap a dintre.
Sort!
em podrieu confirmar que vol dir aixo de que aquest any ja s'ha obert convocatoria?
entenc s'ha de tenir el curs per poder ser voluntari pero aquest any ja s'esta fent?
tambe m'agradaria saber quins horaris fan els parcs de bombers voluntaris per anar a visitar els dos que tinc mes a prop de casa donat que l'altre dia vaig trucar a un i em va desviar a la central.
per quan esta prevista la seguent convocatoria de voluntaris?
Salutacions a tots i gracies si em poguessiu informar.