petete va escriure: Tinc uns quants dubtes sobretot adreçat als que sou bombers voluntaris:
1-Suposu que et fan signar un contracte, per tant es com si tinguesis dues feines, per l'administració, per hisenda... etc.
2-Quan ets voluntari, primer tens la teva feina, clar, i despres quan tens estones lliures vas al parc o nomes els caps de setmana o qui ho decideix aixo? jo he escoltat que tmbè tenen un "busca" per quan surt alguna emergència i no estas al parc, que t'hi presentis allà, per clar, si estas treballan que fas? mare meva quins rotllos fico... jajaja
3- hi ha límit d'edat per ser voluntari?
4- per fer la campanya forestal d'estiu soposu que si t'ho impideix tenir un altre feina, oi?
moltes gràcies a tots!
Bones
A les teves preguntes... unes respostes, jejejejej
1- No tens de signar cap contracte. Pots tenir una feina i a part ser voluntari, (ja que en "teoria" no es una feina, es un servei que fas)
Les hores les cobres com dietes i així no cal que les declaris a hisenda
2- exacte tu fas de voluntari quan pots, el tema de si esta treballen i hi ha un servei, això depèn tot del tu jefe, la feien que fas etc.... ja que aqui no es com frança o alemania, que el govern paga a la empresa las hores que faltes tu a la feina. Jo no he pogut anar sempre a cobrir serveis... i mai m'han dit res, tu ets voluntari i tens la teva feina, que el que t'ha donar de menjar.
3- limit d'edat per presentar-se 35 (com las opos)
4-NO, pots fer la campanya d'estiu com voluntari i treballar a la teva feina. Tu estas de voluntari tot l'any, i per tant quan hi ha una situació d'emergencia i la teva feina t'ho permet pots estar de guardia.
En el meu parc es localitzen a traves del mòbil.
Salutacions Sergi