Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10560

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
  • Gràcies rebudes: 1
Bones

M'he fixat ke en molts temaris TENACITAT i RESISTENCIA els defineixen igual. És el mateix o ke passa? Vaig una mica perdut.

Gràcies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10569

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 1
Ve a a ser el mateix més o menys, no et ratllis, si et pregunten alguna cosa d´això ja saps que aquestes dues paraules s´utilitzen per donar significat als mateixos fets... igual que la plasticitat, ja que un material pot arribar a la zona e elasticitat i tornar al punt d´origen, podria també arribar a la zona de plasticitat però no recuperaria la forma, si sobrepasa aquest limit arribaria a trencarse, llavors la plasticitat d´un element ve a ser resistència o tenacitat.

Sort!!!

En estos tiempos de crisis...........

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10578

No.

Resistencia és el valor de tensió (força/superficie) que un material aguanta, ja sigui avans de deformar-se plasticament (limit elàstic) o abans de la ruptura (limit de ruptura).

Tenacitat és l'energia capaç d'absorvir un material abans de trencar-se. sembla que sigui el mateix però canvia molt la cosa. Un vidre té un limit elàstic i de ruptura molt superior que una goma d'esborrar i per tant es més resistent però en canvi no suporta deformacions i es trenca amb poca energia (un copet mal donat) mentre que la goma no.
Per dir-ho d'alguna manera la tenacitat es el que mesura la FRAGILITAT. TENAÇ=no FRAGIL.

espero haver estat útil.

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10585

Bones a tots! estic totalment d'acord amb tu Rob, i a més molt ben explicat. Però el mini-dubte que em sorgeix a mi és: La tenacitat, es pot dir que és el mateix que resiliència?, si és que no quina diferència hi ha?
Gràcies.

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10587

Creo que los dos miden la cantidad de energía que absorve un material por unidad de superficie, al romperse.
Pero que la resiliencia lo hace por impacto y la tenacidad por un esfuerzo progresivo.
Y si la estoy cagando...pues tampoco estaría mal saberlo.
Suerte!

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10588

Bones,

jo crec que de resistències n'hi ha de diferents tipus; La Tenacitat és la resistència a Esforços mecànics, de tracció, flexió, estiraments... i la resiliència és la resistència a trencaments per xoc ( per això l'assaig de resiliència es fa amb el pèndul de Charpy).

Per tant tenacitat i resistència només és el mateix quan parlem de resistències a esforços mecànics...

Salut. :?

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10589

Perdoneu la meva ignorància però a les bases de la promoció 72/08 no veig enlloc que entri el tema de materials i les seves propietats, a diferència d'oposicions anteriors

Hi ha algú que m'ho pugui aclarir?

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10590

Bones Marcel,

la última oposició de la Gene 68/06, en les bases sobre mecànica posava el mateix que aquesta, és a dir no entrava res de materials i propietats, i així va ser ja que a l'examen no va entrar cap pregunta refernt a això.

Però tot i que no entri directament s'ha de saber ja que quan parla de coses que si que entren fa servir paraules com les que estem intentant resoldre.

salut

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10591

Gràcies

Totalment d'acord que encara que no surti a les bases s'ha d'estudiar i tenir clar els conceptes perquè ens serveixen per altres temes, el dubte era per si a l'examen podien sortir preguntes directament d'aquest tema

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10592

entri o no... Tenacitat i resistencia no es el mateix. no us confongueu (uap). i stà clar que parlem d'esforços mecànics, es el titol del tema.

L'unica cosa que té una mica més d'intringulis es el que comenta el company martini. Fins i tot quan ho estudiavem a la uni va costar que quedes clar en que es diferenciaven Resiliencia i Tenacitat. Només puc dir que efectivament la Resiliencia es la resistencia al xoc i es mesura amb l'assaig del pendul charpy.... i certament és l'energia que fa falta per trencar la peça. Per tant és com la tenacitat, però, podriem dir que especificament per a impactes. però ja us dic... no se si es molt rigorós això que dic.

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10597

Bones Rob,

Crec que no has entés gaire la meva explicació, ja que estàs dient el mateix que jo.

La diferència entre resiliència i tenacitat es molt clara.

Resiliència: resistència al trencament per XOC ( sí, també és un esforç mecànic rob)

Tenacitat: resistència a esforços mecànics de tracció, flexió, estirament...però no per xoc ( això diferència una cosa de l'altra)

En cap moment estic dient que tenacitat i resistència sigui el mateix!
Només dic que,intentant resoldre el dubte del Rommeu22 , s'ha pogut trobar en algun llibre que li parlin de tenacitat al igual que resistència, ja que la tenacitat és un tipus de resistència.
I no estic dient que sigui el mateix!

També tinc molt clar que esforços mècanics és el titol del tema ( que tampoc és ben bé així) i què? hi han diferents tipus d'esforços mecànics, gràcies a ells podem diferenciar la resiliència de la tenacitat!

Salut.

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10599

• manzanero
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 132
  • Gràcies rebudes: 0
La tenacitat és la capacitat de resistència al xoc. Un xoc és un esforç aplicat de manera sobtada, instantani i violent.

Els materials tenaços són capaços d'absorbir molta energia cinètica de l'objecte que provoca el xoc i la transformen en deformació plàstica o elàstica, evitant el trencament. Els materials fràgils es trenquen sense deformació quan són sotmesos a un xoc i no absorbeixen energia cinètica.

I s'entèn per resilència ,la energia absorvida en la rotura per unitat de secció, expressada en Kpm/cm2.

Aixó tot és copiar pegar.
Crec, de totes formes que quan parlem de la resilència parlem de l'assaig en concret, si no parlem de l'enegia absorvida del material en q[uestió.

I la tenacitat va lligada a assajos mecànics dinàmics, si més no, esforc,os o xocs dinàmics, important. Dinàmic.

Pa qui ho vulgui

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10600

firmo per aquest copiar i pegar.

vale uap, ja veig en que no ens hem entès. ara veig que quan parles de resistencia dones un significat general a la paraula, o sigui com podria ser resistencia a foc, agents quimics, esforços mecànics, etc... era això?
jo deia resistencia referint-me a tensió (N/mm2) i per això deia que no era el mateix.
o sigui que un material tenaç podem dir que és resistent als xocs.

ara bé: la tenacitat es resistencia als xocs i com deien per aki també a altres esforços dinàmics (no estatics). pot ser que aquests esforços siguin traccions, flexions o compressions, però no en condicions estàtiques.

de vegades per qüestions de nomenclatura cadascú ens pensem que diem coses diferents quan en realitat no estem tant en desacord.

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10603

jajaja aqui todo el mundo dice la suya i creo que no nos vamos a poner de acuerdo hasta que aparezca un catedrático en materiales.

Yo estoy con lo que ha dicho M. un poco más arriba, y no lo he copiado de ningun lugar, simplemente es lo que a mi me enseñaron que se entiende por tenacidad y resilencia ;)

Vamos a ver, tanto la tenacidad como fragilidad es la capacidad de absorción de energía que tiene un material antes de romperse. La diferencia está en el tipo de esfuerzo que recibe este material antes de la rotura. La resilencia es a partir de un impacto o CHOQUE seco, y la tenacidad es a partir de un esfuerzo PROGRESIVO con el tiempo.

El problema que lleva a la confusión, es que para un mismo material los valores cuantitativos de tenacidad y de resilencia son prácticamente iguales, pero si unimos las dos curvas que definen estas dos propiedades para el mismo material se ve que son distintas en algunos puntos. Por eso comunmente se usa resilencia como sinónimo de tenacidad, pero en realidad no es exáctamente lo mismo.

Por ejemplo, en la imagen que cuelgo aquí debajo (del maravilloso san google) se ve que a paritr de que aumentamos el esfuerzo progresivamente entramos en distintas fases del material hasta llegar a su rotura. Pues toda la energía que este va acumulando antes de romperse es la tenacidad, y sería el área que nos queda debajo de la curva.

En caso de la resilencia sería lo mismo, pero la energía que acumula con el impacto.

Después está el método utilizado para medir la resilencia o la tenacidad. En el caso de la resilencia el método más común es el Péndulo de Charpy que habeis dicho algunos de vosotros, y que no es más que una especie de martillo en forma de vértice que golpea la pieza en seco.

Por lo tanto este método es solo para hallar la resilencia, no la tenacidad, lo que pasa que como he dicho antes, la resilencia es muy similar a la tenacidad, y muchas veces tb se dice que es un método para determinar esta última.

Bueno espero que se me haya entendido medianamente, y que os convenza, aunque no creo que tardará mucho en aparecer otro compañero con otra idea totalmente distinta jaja. En fin tampoco creo yo que afinen tanto el día del examen, eso seguro.

Un saludo para todos.

Mecànica fa 18 anys 2 mesos #10608

jajajajajajaj

Madre mia, quin cacau...crec que tots tenim una mica de raó i que estem dient el mateix, d'una manera o d'una altra.
Lo important i la pregunta del pobre Romeu22 era si Tenacitat i RESISTència era el mateix...

Bueno companys, no ens estanquem i al ataqueeeee...

Salut

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.177 segons
Gràcies a Fòrum Kunena