Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

etiqueta num. 11 fa 18 anys 2 mesos #10649

• petete
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 179
  • Gràcies rebudes: 0
Bon dia!!

Una pregunta! a la pàgina 13 del tema 8 del temari de ccoo de la gene, surt l'etiqueta num. 11 de l'ADR pero... en cap lloc diu el seu significat... ho sabeu? jo creia que nomès hi habia 9 tipus de materies perilloses...

merci!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

etiqueta num. 11 fa 18 anys 2 mesos #10650

• luís mejía
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 112
Salutacions.

Pot ser és tracti de l'etiqueta 1.1 i s'han deixat el puntet.

S'acomiada molt cordialment:
Luis Mejía.

etiqueta num. 11 fa 18 anys 2 mesos #10651

Esta es la etiqueta 11, y nos indica la posición de como debe ir colocado el bulto.

En caso de que sea la que ha dicho Luís, es la etiqueta de explosivos, donde el 1.1 son subdivisiones de la clase, y nos indica la reacción en masa de la materia o riesgo de explosión. La 1.1 sería la más peligrosa, 1.2 menos, y así succesivamente. Pero la etiqueta en sí, es la misma para todas las subdivisiones, la de la clase 1.

Saludos.

etiqueta num. 11 fa 18 anys 2 mesos #10663

Perdona chaito, estas segur que en eles subdivisions de la clase 1, la 1.1 seria la menys perillosa i la 1.6 la més?. Tenia entes que la 1.4 era la que mes i la 1.1 la menys, tot i que hi han 6 subdivisions.
salutacions

etiqueta num. 11 fa 18 anys 2 mesos #10672

• petete
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 179
gràcies, la que jo volia dir, en efecte era l'etiqueta numero 11

etiqueta num. 11 fa 18 anys 2 mesos #10675

Ei hidrant, has llegit malament el que he possat jeje. Fixa-t'hi que dic que la MÉS perillosa es la 1.1, la 1.2 MENYS i així succesivament. Et deixo el que possa al ADR, copiat i pegat per a que comparis que la clasificació va de més perillos a menys perillos:

División 1.1 Materias y objetos que presentan un riesgo de explosión en masa (una explosión en masa es una explosión que afecta de manera prácticamenteinstantánea a casi toda la carga).

División 1.2 Materias y objetos que presentan un riesgo de proyección sin riesgo de explosión en masa.

División 1.3 Materias y objetos que presentan un riesgo de incendio con ligero riesgode efectos de onda expansiva o de proyección o de ambos efectos, pero sin riesgo de explosión en masa,

a) cuya combustión da lugar a una radiación térmica considerable,o

b) que arden unos a continuación de otros con efectos mínimos de
onda expansiva o de proyección o de ambos efectos.

División 1.4 Materias y objetos que sólo presentan un pequeño riesgo de explosión en caso de ignición o cebado durante el transporte. Los efectos se limitan esencialmente a los bultos y normalmente no dan lugar a la proyección de fragmentos de tamaño apreciable ni a grandes distancias. Un incendio exterior no debe implicar la explosión prácticamente instantánea de la asi totalidad del contenido de los bultos.

División 1.5 Materias muy poco sensibles que presentan un riesgo de explosión en masa, con una sensibilidad tal que, en condiciones normales de transporte, sólo existe una probabilidad muy reducida de cebado o de que su combustión se transforme en detonación. Se exige como mínimo que no exploten cuando se las someta a la prueba de fuego exterior.

División 1.6 Objetos extremadamente poco sensibles que no supongan riesgo de explosión en masa. Dichos objetos no contendrán más que materias detonantes extremadamente poco sensibles y que presenten una
probabilidad despreciable de cebado o de propagación accidental.

NOTA: El riesgo vinculado a los objetos de la división 1.6 queda limitado a la explosión de un objeto único.

Salut company!

etiqueta num. 11 fa 18 anys 2 mesos #10706

Està ben explicat però no és correcte l'index de peligrositat que exposes.
No guarda un ordre correlatiu ni descendent. És el següent:

1.1 +perillós
1.5
1.2
1.3
1.6
1.4 -perillós

etiqueta num. 11 fa 18 anys 2 mesos #10707

LLedarres, tens raó. Com es nota que fa temps que no toco L'ADR jaja. Hidrant ja em va fer dubtar ahir en que la classificació no era correlativa a la numeració, però mira, per mandra d'obrir els apunts al final no ho vaig comprovar, i realment era jo qui estava equivocat. Perdó per l'error. ;)

Ho he estat buscant fa una estoneta, i pels meus apunts tb és diferent a la numeració. El que no em queda clar és la 1.6 i la 1.4, on llegint la definició que possa a l'ADR no veig del tot clar quina de les dues té més perill.

El que no se, és si aquesta classificació la vaig treure de l'ADR, o directament de llegir les definicions. I ara mateix a l'ADR, si és que hi és, no la trobo. Per això, podries dir-me en quin apartat o pàgina es troba? És per poder confirmar-ho oficialment amb L'ADR, i així tb m'estalvio feina de buscar-ho.

Si no hi és, no crieu que la 1,4 i 1.6, segons les definicions, no està molt clar quina és més perillosa?

Gràcies i salut company!

etiqueta num. 11 fa 18 anys 2 mesos #10715

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 1
Hola.. Jo crec que el fet que la 1.4 digui no dona lloc a la projecció de fragments d´importància, és el més rellevant, perque entre la 1.4 i la 1.6, no hi veig gran diferència, totes dues classes son poc sensibles i no explosionen en massa, si no m, equivoco...

En estos tiempos de crisis...........

etiqueta num. 11 fa 18 anys 2 mesos #10720

ho sent, no sé on és trobarà a l'ADR, jo ho tinc clar de voreu als temaris i als apunts. jo crec que la classe 1.6 és més perillosa que la 1.4 pel fet que és una matèria molt poc sensible (mieu la classe 1.5, 2ª amb més perill) per la inestabilitat que presenta, encara que hi no haja perill d'explosió en massa. mentre la 1.4 presenta un petit risc d'explosió o projecció en cas d'ignició.

1.4 d Mecha detonante de efecto reducido
1.4 s Encendedores para mecha de minas

1.6 n Objetos explosivos extremadamente poco sensibles.

au

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.206 segons
Gràcies a Fòrum Kunena