Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Jo puc ser bomber? fa 18 anys 1 setmana #12547

• xc70
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 2
  • Gràcies rebudes: 0
La meva història: Als 10 anys sense fer cap esforç, estaba assegut tranquil·lament a un banquet de bodes i em vaig quedar trabat, tort de costat amb un fort dolor a la part baixa de l'esquena. Els meus pares em van portar correns a Sant Joan de Déu i em quedar ingressat un mes. Em van detectar una fisura a la L5 (vértebra lumbar), com que ja no em va a tornar a fer mal no em van operar però vaig portar corset ortopèdic a tot el tronc durant uns mesos i vaig rebre visites anuals fins als 18 anys a Sant Joan de Déu. Ara el traumatòleg que em porta desde els 18 fins ara en la visita d'aquest any li vaig preguntar l'altre dia i em va dir que fora bo no presentar-me a les opos de Bomber perquè enten que els esforços i les males postures. Només em va fer mal aquell primer dia i mai més he tingut cap mal, practico snowboard amb prudència i mai he tingut cap ensurt.

Suposo que no tots els bombers faran tasques dures... i per tant no recomenables per la meva esquena, però quines tasques podria fer jo si aconsegueixo accedir al cos? Em veig totalment funcional com a conductor de camió o 4x4, per possar un exemple. Però els que esteu adins sabeu les tasques de cadascun i m'agradaria saber si sóc vàlid per a ser bomber. Tinc 31 any i faig natació desde els 6 anys.

I aquí la meva pregunta: Puc ser bomber?

Moltres gràcies i espero que em doneu la vostra recomanació que coneixeu bé tostes les tasques desde dins.

Salut a tothom!
:wink:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Jo puc ser bomber? fa 18 anys 1 setmana #12552

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
Ei XC70... Jo no sóc bomber, però segurament algún company et contestarà la pregunta en breu...
Però el més difícil primer és entrar... I l'exigència física a les opos és molt gran... T'has informat bé de les proves? Tens els carnet de camió??
No et vull frustar ni dir que no pots ni que no val la pena, eh!!! Sé de companys que han entrat amb 30 anys a la primera!!! O sigui que és possible!!! I si ho veus clar endavant!!
Potser hauries de perguntar al trauma que t'ha portat, si podries fer els esforços que per exemple ha de suportar l'esquena al dinamòmetre, o l'entrenament de córrer cinc dies a la setmana...
Espero que m'hagis entès... El problema no és un cop a dins, sino per arribar a ser a dins...
Vinga, salut i ànim!

Jo puc ser bomber? fa 18 anys 1 setmana #12589

Hola Xc70. Jo penso que si vols ser bomber, el que t'has de plantejar principalment es si pots pasar la fase de la oposició. Com ja sabras son unes oposicions bastant dures i aquestes d'alguna manera et faran donar compte de si realment ets valid o no ho ets. A les oposicions hi ha 2 punts als que hi tindries que prestar especial atenció respecte la resta d'opositors: les proves fisiques i les mediques. El meu consell es que t'agafis les bases i et mires ben be que es el que et demanen en cada una d'elles.

Respecte a la feina, pel que jo se, un bomber no s'especialitza en una determinada tasca sino que te que estar disposat a mes o menys tot.

anims!!

Jo puc ser bomber? fa 18 anys 1 setmana #12591

• xc70
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 2
Llegiré les bases i m'ho pensaré bé. És una pena tenir una fisura a una vértebra que no la noto mai, i que només la vaig notar un dia fa 10 anys i que sé que està allà i que he d'anar amb cura perquè no sóc com els altres.

Gràcies pels ànims companys.

:wink:

Jo puc ser bomber? fa 18 anys 1 setmana #12604

Q tal xc70,
No tinguis cap mena de dubte en presentar-te i no deixis que cap metge esmicoli les teves il.lusions. Els metges ho fan de bona fe i buscant el millor per a tothom però no ho saben tot, i les pors que et puguin transmetre les has de superar!!
Sóc bomber desde fa anys i et puc ben assegurar que una lessió que vas tenir fa anys no ha d´entorpir el teu somni. On no arribis tu, arribarà el teu company!!
Bé, si decideixes tirar endavant, has de saber que no és gens fàcil superar la opo, i per això mateix has d´estar convençut al 100%. Qualsevol dubte en tu mateix serà un pas enrera. Sort en la teva creuada i sort a tots el opositors!!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.119 segons
Gràcies a Fòrum Kunena