Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13020

• al
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 4
  • Gràcies rebudes: 0
Muchos de nosotros tenemos amigos / compañeros que se ven o se han visto perjudicados por el límite de edad de los 35 años. A muchos de nosotros, nos parece un hecho discriminatorio o injusto. Y por ello pedimos y hemos pedido que se elimine. Hasta aquí, todo perfecto.

Pero alguien se ha parado a analizar la otra cara de la moneda? Las repercusiones NEGATIVAS que puede acarrearnos a todos? Me explico:

Hay muchos voluntarios que sobrepasan los 35, muchos de los cuales en caso de eliminarse el límite de edad, se presentarían a la oposición. Y he aquí el gran PROBLEMA: ¿cuántos puntos de méritos les dan a los voluntarios? máximo de 1,5. Que sumándole 1 punto por los carnets, significaría 2,5 puntos de méritos. Guau. Haced cálculos y veréis lo que ocurre. Que sacando un aprobado muy justo en teórico y en físicas (obviamente en la conducción sacarían el 10) nos pasarían la mano por delante a muchos, a la mayoría, a casi todos nosotros. Sí, hay voluntarios que se están fregando ya las manos, DESEANDO que quiten la edad. Saben que si lo hacen, las plazas van a ser para ellos, saben que sacando una nota muy normal, ya están dentro. ¿Cuántas plazas hay, y cuántos voluntarios dispuestos a opositar? Os aseguro que el primer año no veríamos ni una sola plaza.

A todo esto hay que añadirle otro factor. Hay que modificar una ley, y eso no se hace en cuestión de meses. Quizás en un par de años. Dos años sin opos.

Modificación de la ley, un par de añitos, más otro año de plazas sólo para los voluntarios … bingo! TRES, sí, TRES AÑOS SIN OPOS. Realmente es eso lo que queremos? Solidarizarnos con los compañeros, está muy bien, claro que sí, pero por querer ayudar a unos cuantos, vamos a salir TODOS PERJUDICADOS.

Con todo esto no quiero decir que no esté a favor de quitar el límite de edad. Nada más lejos de la realidad. Tengo amigos afectados y quién sabe si en un futuro yo también me veré afectado. Simplemente digo deberíamos pedir también que quiten los méritos de los voluntarios, o los méritos en general, para estar todos en IGUALDAD de CONDICIONES. No es eso acaso lo que estamos pidiendo, IGUALDAD? Pues igualdad en todo y para todo, no?

Os invito a todos a que reflexionéis sobre lo que acabo de exponer ……………

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13021

no estic gaire al corrent d'aquest tema, però això del canvi d'edat, és a les opos de barna, no? i no es en aquestes que no hi ha merits?

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13022

• al
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 4
En Barna lo que han hecho es modificar la edad límite de los 33 a los 35 años, cosa que nadie pidió. Lo que sí se ha pedido, vía judicial, es que se elimine el límite de los 35.

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13023

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Pues lo que dice Al tiene su lógica y me parece correctísimo. Quitar el límite de edad pero a la vez arreglar lo de los méritos por voluntariado.

Y que conste que yo voy camino a los 35 y pronto si no he entrado, tendre que continuar opositando por otras provincias.

Apoyo su idea, fuera limite de edad ya pero tambien lo de los meritos, igualdad para todos.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13025

Crec que si es tregues el limit de la edat,tambe s ´haurian de treure tots els merits de qualsevol tipus i nomes exigir el carnet, i unes condicions fisiques acceptables cosa que es consigueix ara amb el limit dedat,que crec que no es el problema real,el problema son les poques places que hi han i les tardances de les concocatóries.que fan que passin els anys molt depressa i no tothom pot estar sempre esperant un munt danys per entrar

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13027

• futurbomber
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 140
Jo voto pels mèrits. És una manera de demostrar que un porta temps interessat en entrar a bomber, i no, d'un dia per l'altre, qui es vulgui preparar una opo per entrar al "xollo" de bombers, pugui fer-ho més fàcil. S'ha de valorar també l'esforç de tothom qui té mèrits.

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13028

Hola,

Al respecte del mèrits, l’únic que fan es distorsionar les oposicions. Aquí al fòrum hi ha molta gent que és vanagloria de tenir esperit de bombers, que es la seva professió, que ho senten al cor, etc.

Que te a veure ser un bon bomber i estar preparat físicament i mentalment per aquesta professió amb tenir el carnet d’autobús?

Perquè es considera més tenir el carnet d’autobús (0,5 punts) o el carnet(0,5 punts) que tenir 3 campanyes de forestal(0,03 punts/mes)?

També s’idealitza el tema dels bombers voluntaris, jo conec uns quants que tenen la sort de tenir un parc a prop de casa seva, conèixer al cap del parc del seu poble i fan acte de presencia puntualment.

Al tema de si s’ha de valor l’esforç del opositors? Estic d’acord però no crec que s’hagi de valorar que una persona ho provi 6 vegades i al final entri perquè ha fet 8 campanyes de forestal, te tots el carnets i es voluntari. Segurament aquesta persona no te les aptituds i al final entra pels mèrits. De fet si mireu les notes de la gent que entra no son molt elevades i n’hi amb notes baixes.

També conec gent que no ha fet res més a la seva vida, ni ha treballat, no ha estudiat i l’únic de que fa presentar-se any rere any fins que acumulen el mèrits suficients per entrar per inèrcia.

Tot això es solucionaria traient els mèrits i que entri el millor. Amb el tema del carnets si es necessari tenir el carnet E, doncs que el facin obligatori i ja està.

Amb el sistema actual evidentment que la gent s'ha de presentar moltes vegades perquè si no tens mèrits és imposible entrar-hi.

Que consti que jo també em beneficio dels mèrits ja que tinc carnet i campanyes però trobo injust mirant les llistes de les convocatòries anteriors que hi hagi gent que entri perquè te 1,5, 1,8, 2 punts de mèrits.

Salutacions.

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13029

que els merits dels carnets son injustos, totalment d'acord. nomes avaluen la capacitat que tens de gastar-te 2000 o 3000 euros, i els voluntaris una mafia entra i no tothom te la oportunitat d'entrar.
pero jo penso que les campanyes forestals son el que realment demostren les ganes ( no la aptitud) ja t'obliguen a cada estiu quedar-te sense vacances, aprens com va aquest mon, agafes experiencia, no s'entra pel morro sinó despres d'unes proves fisiques....
aixi que totalment d'acord que treguin tots els merits, menys els de les campanyes.

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13032

O es treu tot o no es treu res nois, els merits son el que son i si no t'agarada no et presentis a las opos, que fen de forestal demostres mes que tens ganes de fer de bomber?????, tinc els meus dubtes, pero bueno hi ha de tot, aixi que no jutgen a la penya, una opo sense merits, sense edat i sense index de corpulencia.............aixi si que val, que pasa si pases les fisiques,pero estas masa prim, o masa gras???? quin problema hi ha??? no u entenc

Bomberos, bopmberillos i cagabandurrias.............................

Bombers, bomberillos, i cagabandurrias

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13034

Jo no trobo que els mèrits siguin una manera de demostrar que un porta temps volent ser bomber. Hi haurà gent que tindrà una feina que no pot deixar per fer una campanya, o que no es podrà gastar els diners que val un carnet de tráiler o bus, i segurament tingui les mateixes ganes o més d'entrar a bombers, que un que tingui tots els carnets o unes quantes campanyes. També és cert, que la majoria d'opositors tenen algun carnet o alguna campanya.
Les opos mai són justes per tothom, però hi ha el que hi ha i la gent s'ha d'adaptar.
I respecte a lo de l'esperit de bomber i sentir-ho al cor...no ens enganyem. Hi ha gent ( i no poca), que vol entrar a bombers pels horaris o sous, però això no treu que a l'hora de treballar sigui tant o més professional que aquell que ho "sent" des que era petit.
Apretar lo culet i a per una plaça nois :lol:

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13035

Si claro, y ahora todos los que nos lapidaron a los que criticamos la vision muy personal sobre el hecho de paralizar un proceso selectivo por propios intereses, que nos lo expliquen ahora si el dia 20 no podemos hacer el examen por que coincide con la Gene.
En su dia eramos egoistas y poco comprensivos; si es que como no lo he visto antes, gracias por ayudarnos :lol:

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13036

de puta mare doncs ara o treurem tot index de corpulencia tambe, com que nomes conta si seras bon bomber o no doncs vinga alegria....
treurem la miopia, els peus plans, si et falta una extremitat, problemes psicologics, gent amb sida, sense carnet de camio....nomes conta ser al final un bon bomber
sisplau una mica de serietat que tot te el seu motiu i no ho posen per gust i si algu no compleix el que diu les bases doncs hem sap greu pero s'ha d'aguantar que la vida es molt injusta.
ara farem les bases adaptades a cadascu

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13037

Exacte , les opos, són les que són, i en el suposit que es modifiqués el límit d'edat, s'haurà de modificar els mèrits.A part ara per ara el bombers es jubilaran als 55 anys , no té cap sentit que entris amb 42 anys i al cap de 13 anys jubilat ,seria massa.
D'altra banda això de que ser forestal vol dir que portes molt de temps interessat en el tema, res de res.
Jo ara tinc 28 anys oposito desde els 21, per problemes economics a casa dels meus pares, jo no he pogut deixar mai la meva feina i posar-me a l'atur per treballar de forestal 3 mesos i seguidament tornar a l'atur,sense saber si trobaré una feina o em quedaré a l'atur. Poder fer de forestal depen molt de la economia , i això és molt ,molt ,trist.No trobo lògic que per tenir punts t'hagis d'apuntar a l'atur .

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13043

K3 tu ets el primer en no asumir les bases de les opos, si et treuen el limit d'edat, pues a asumiro...........si ves las barbas de tu vecino afeitar, pon las tuyas a remojar, personalment espero que gent amb l a teva actitut i perjudidis que tens per la penya que te 36 anys, pesen 1 kg. mes del index de corpulencia, sincerament espero que no vingis mai a apagar casa meva i si entres, espero que fagis de bomber ven lluny de la meva poblacio, de bon rotllo eh...........

Bomberos, bomberillos i cagabandurrias.

Bombers, bomberillos, i cagabandurrias

límite de edad a debate fa 17 anys 11 mesos #13046

Nois amb sembla molt be tot el q dieu.

Pero aixo q dieu son filtros, simplement filtros, q an desta ens agradi o no, si el merits i carnets no estiguessin camensarian arretalla a saco.

Fen via, fins la meta
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
Temps de càrrega de la pàgina: 0.186 segons
Gràcies a Fòrum Kunena