sci suposo que prefereixes que et vingui a apagar el foc de casa teva un tio que te 43 tacos i fa un any que ha entrat que estigui com una vaca i no es pugui moure amb l'equip d'intervencio i l'ampolla d'aire i s'ofegui al pujar les escales perque a mes s'estar com una vaca es fuma un paquet de cigarros cada dia...
ole ole aquet que vingui a casa teva que ets molt solidari i s'ha de donar oportunitats a tothom.........i una merda jo vull que vinguin a casa meva els mes forts, els mes llestos, els de mes experiencia, i els millor preparats la resta tels regalo a tu
de bon rollo ehhh
I que penses que es un parc de bombers?? Tot tius de 20 i 30 anys forts com a les opos, prims, sans, que ni fuman ni beben, preparats per anar al sprint cada cop que sona la xixarra??!! No oblidis que al cos de bombers s'hi entra amb 21 pero tambe es surt amb 65 i de mica en mica fins als 59. No es pot ser tota la vida un superhome...
No hi veig cap inconvenien que vinguin companys amb 40 anys. Segur que ens quedariam sorpresos del molt que saben i ho rapid que n'aprenen!
totalment d'acord que als parcs hi ha gent com la que dius, pero tots aquets es van guanyar la seva plaça en el seu dia amb els seu esforç i amb unes condicions, que hara s'hagin deixat i tots siguin fumadors i bebedors es culpa de la gene per permetreu.
pero pensa una cosa aquesta gent esta com esta pero ho compensen amb una experiencia de 10, 15, 20 o 25. pero la gent que preten que entri el senyor solidari estara petada i a sobre no tindra experiencia.
bueno aixo es una discusio sense fi ja que tothom opina diferent, jo soc partidari de que treguin la edat sempre i quan no hi haguesin merits de voluntaris, no fasin barems de fisiques per edats...
llavors que entri el millor
Como bien dice K3, eso es lo que quería dar a entender, que quiten el límite de edad siempre y cuando quiten los méritos (al menos, los de voluntarios), porque sino nos van a joder vivos a la mayoría de nosotros ...
el tema de que los méritos sean justos o no, se responde con el punto pricipal que oportunamente Al ha expuesto.
El problema está en que nos vemos afectados por un problema de "justicia" e "igualdad" promovido por una plataforma, que no han hecho más que luchar por unas opos más justas.
Pues es el momento de pronunciarse y exigir tambiém que se modifique los méritos. Porque unas opos más justas son posibles!!!
K3 estic amb tu,
el q pasara si no tenim limit d'edat el q faran sera barems per edat, y entreran gordos pq els barems seran favorables, aixo tampoc es igualtat i q haurem de lluitar pq teguin els barems per edat, venga hombre.
Crec q es dificil tracta aquet tema, pq cadascu mira per casa seba aixo, uns no entenen pq ai limit d'edat i altres no entenen pq no es deixa como estar pq es lo q dien les bases, debat sense FI
parlar i opinar es gratis, pero tindriem que pensar el que diem abans.
el limit d'edat es una injusticia anticonstitucional.I aqui no hi ha res mes a dir.
molts de vosaltres potser no tindreu la sort de entrar abans dels 35, i molts d'aquests que ara estan contents amb el limit ja m'agradara veurels un cop hagin superat els 35
El tema que exposa Al , dels voluntaris, no te ni cap ni peus. Aviam : primer de tot : quants voluntaris amb mes de 35 anys creus tu que pasarien les proves fisiques????no ens enganyem, ben pocs. a mes a mes , tenen que pasar el temari i el psicotecnic...
Qui et diu que per ser voluntari treuries un 10 a la conducció?? vas ben equivocat
quants anys creus que tens que fer de voluntari per tenir el punt i mig de mèrits que parles?? espera que fem un calcul aproximat : un any d'apirant fent el curs (amb sort nomes 1) ,3 anys d'escala activa, i a partir d'aquest 4t any començaries a comptar mèrits a rao de 0.01 per mes, o sigui 0.12 per any , o sigui que per aquest 1.5 de merits necessitaries 16 anys de voluntari. no se no se, a mi no em surten els numeros, treuret el D equival a 8 anys de voluntari....
podem estar mes o menys d'acord amb el tema voluntaris, i es una discusio sense fi, pero dir lo que has dit.. como que no.
sort a tots als que s'ho curren i realment volen ser bombers les opos
el limit d'edat és una injusticia anticonstitucional???? A veure, en quin article ho diu això? Segurament els articles que més tenen a veure amb el tema són el 14 i el 23.
Article 14: Els espanyols són iguals davant la LLEI, sense que hi pugui prevaler cap discriminació per raó de naixença, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circimstància personal o social.
Si inclouem l'edat en això de qualsevol altra condició personal, també hi podriem incloure les exclusions mèdiques, el fet de no tenir pasta per treure's el carnet C, el fet de no tenir el graduat, o considerar que et descriminen per la teva intel·ligència (o capacitat per estudiar) o el teu estat de forma.
Article 23.2: Els ciutadans tene el dret d'accedir en condicions d'igualtat a les funcions i als càrrecs públics, amb els requisits que les lleis assenyalin.
Doncs molt bé, aquest article deixa obert a les lleis, en aquest cas la de bombers, que estableixin els requisits que vulguin. Per tant tenen tot el dret a posar el límit d'edat als 35.
Estic d'acord en què és una putada per la gent que està prop dels 35 o ja els ha passat, però també crec que als cossos de bombers interessa que hi entri gent jove, que es faci un relleu geracional i que es combini l'estat de forma dels joves amb l'experiència dels veterans.
Jo afegeixo un incis. Mon pare te 50 tacos y ha fet atletisme tota la seva vida. El tio cort carreres de 10 kms. a 3'45 de mitja el kilometro, AMB 50 ANYS !!!!
Si surto a rodar chino chano amb ell tira que te va, pero el dia que anem a fer series a arrear .... sempre acaba solet, no el segueixo.
El que ha fet esport tota la vida, es pot estar super fort durant molts anys.
Aixi que lo del limit de edat ... depen com o enfoquis doncs pot tenir la seva logica ( per exemple pel tema de jubilacio als 55 anys ) pero sobre lo del estat fisic ... m'agradaria veure quants opositos amb 25 anys menos que mon pare corren mitges maratons a 3'30 3'45 el kms. et fan series de 1.000 a 3'00 ...
Aixi que penso lo de sempre, si ens foten normes i limits .. .que hi farem, s'ha d'anar a muerte i si et kedes penjat en una comunitat, doncs a presentarse a una altra.
jo ja tinc quasi 31 tacos i tambe m'entren tembleques a catalunya de que se'm passi l'arros, pero bueno, a provar fortuna a valencia, castello, huesca ... on surti nenes
:shock: : boneees.. una pregunta nois, algu de vosaltres ha sentit parlar de que es vol aprobar una llei per als bombers d'aqui uns sis mesos que preten equiparar mes o meys les coses a tot l'estat espanyol, o son fantasies? es que ahir un company que ja es bomber al consorci de castelló mel vare comentar... Si es aixi, es podria modificar el tema de l'edat, demanar el batxiller,etc.. POR FAVOR! QUE NO CUNDA EL PANICO, nomes es un altre macutazo... o no? aqui a castello ja han dit que a la proxima opo del consorci, de moment, demanaran el batxiller...
jo tinc el FP2 d'aquelles epoques que eren 2 anys per l'auxiliar i 5 pel tècnic ( FP2 )
Suposo que si algun dia lien la troca sera per demanar bachiller o FP2 sino anem llestos.
Prouta feina tenim ja tal com esta, per afegir que apart t'has de treure el bachiller.
Sino a aquest pas d'aqui 5 anys ja et demanaran una enginieria , i com un no s'inspiri als 18 anys que realment vol ser bomber i fassi el bachiller i una enginieria, apanyats estarem el que ens decidim a opositar als 25 o 30
Cachis la mar, amb lo fassil que seria demanar el carnet del club super 3 i fora tonteries.
Carnet C + Graduat Escolar + Carnet de Super 3 + 1 sugus
K3, si el tiu que entra es per que sa currat la opo, tu confons la velocidad con el tocino, i aquets que tu dius, son la penya dintre de 15 anys amb tendinitis al braços.
sci, intenta luchar por unas opos mas justas , no te preocupes tanto por los que de aqui 15 años podamos tener tendinitis en los codos o en cualquier otra parte del cuerpo , lo primero es entrar , las condiciones las marca la opo. si te parece bien de p.m. y si no al departamento de quejas...........
Despertaferro, bien que he pensado antes lo que aquí he expuesto. Y te guste o no, ES UNA REALIDAD. Conozco a varios voluntarios que están deseando que saquen el límite de edad, pues saben que si lo hacen ya tienen plaza. Que con más de 35 años no se pueden superar las físicas?? :shock: Creo que no eres muy deportista tú … cualquiera sabe que una persona entrenada con 50 años puede estar más fuerte que tú y que yo. Pero es que aunque no estén muy entrenados, pasar la nota de corte de las físicas de gene es bastante fácil (lo complicado es sacar nota). Y que en la conducción no sacarían un 10?? no me jodas anda … Hombre, claro que pueden tener un golpe de mala suerte y cagarla, claro está; también pueden tener mala suerte y que el día antes les atropelle un coche, no?. Porque lo que está claro es que el camión lo conducen ellos con los ojos cerrados mientras que nosotros necesitamos poner los 6 sentidos …
Respecto a lo de los 1,5 puntos de méritos … quizás no los tengan todos, pero con tener más que el resto de la gente ya les basta. Por ejemplo, cógete las listas de la última promoción, al que está en el puesto 168 súmale 0,5 de más. Verás cómo de estar fuera pasa a estar dentro …
Así que decir lo que he dicho … como que sí. Muévete, habla con voluntarios, habla con gente de comisiones y verás que más de uno y más de 2 piensan exactamente lo que he dicho.
Repito que no estoy en contra de que quiten el límite de edad, sino de que lo hagan siempre y cuando arreglen el tema de los méritos. Sinó, os beneficiará a unos pocos y nos perjudicará a muchos.
Mack, si lo k yo quiero es que quiten tooos los meritos, que no lo entendeis i el limite de edad i el indice de corpulencia, que pasa que si pesas 1 kg mas del indice ya no puedes ser bombero aunque corras mas que otro que este mas delgadito?????? nose quien es mas injusto, por unas opos de verdad sin concursos, sabes que pasaria????? que se quedarian sin forestales en verano, que opinas?????
Bomberos, bomberillos i cagabandurrias.................