Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

asma fa 17 anys 10 mesos #13233

• toni
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 51
  • Gràcies rebudes: 0
m'agradaria k algu em poges treure de dubtes pk desde fa temps k stik vastan empipat i putse o puk esta i potser no!

desde fa uns anys 8 aproximadament em van detektar asma, i vaig seguir un traktament i pim no tink ataks dasma i no sok da akellas persones k de kop i volta sofegen ni am laltura em surt lasma pro mol espontaniament per no di sempre kuan menkostipu tink el tipik pitu de lasma XD i kom a la konvokatoria posa malalties respiratories..............
el metge em va dir k a mesura de k makaves de formar aixo niria despareixent fins k no en tinges. tink 17 i apunt de fer 18.

aixo pot ser un fet perke no pugi ser bomber?

si algu em pot aclarar la pregunta li estare mol agrait!!!!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

asma fa 17 anys 10 mesos #13237

Hola toni, eso que comentas puede ser un problemilla, lo primero es que te preguntes si te sientes capaz de realizar el trabajo de bombero, otro consejo que te doy es que si llegas algun dia a las pruebas medicas, cuanto menos hables de esto mejor, yo creo que la mejor prueba de que estas bien es que pases las fisicas sin problemas. Y ahora, poniendonos serios de verdad, te aconsejo que antes de hacer nada( sacarte carnets, apuntarte a academias, etc) de aqui a los 21 años, entrenes con todas tus ganas y llegada la fecha le comentes a tu medico el problema, pidele que quieres que te hagan una espirometria, en ella se reflejara si sigues teniendo algun tipo de problema, que va a ser que no, suerte y animos compi :wink:

asma fa 17 anys 10 mesos #13239

hola, en els temes mèdics, que no controla gaire, estic ad'acord amb l'alexspei. El millor que pots fer és anar al teu metge amb les bases de la convocatòria a la mà i li ho consultes.

Però no puc estar d'acord amb això de que entrenis amb totes les ganes fins als 21. Ja tindràs molts anys per fer pajaritos i deixar-te l'esquena al dinamòmetre. Et recomano que dediquis aquest temps a fer l'esport que a tu t'agradi, que gaudeixis de la vida i que et cubreixis una mica les espatlles estudiant alguna cosa. No em vull imaginar el què deu er estar 3 anys entrenant sense poder fer opos.

Molta sort

asma fa 17 anys 10 mesos #13241

• toni
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 51
vaig sta parlan am la familia i em van dir k putser a la expirometria akesta em tumbarien pro si fas esport i estas akostumat als sobre esforsos no set nota kasi no?

Bon consell a viure la vida!!!!!!!!

asma fa 17 anys 10 mesos #13247

Mira aquesta pàgina on està molt ben explicat y també clika al link on posa classificació de l'asma.
www.tuotromedico.com/temas/asma.htm

asma fa 17 anys 10 mesos #13250

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
AQUI VA LA APORTACIÓ DE UN ASMATIC QUE ESTA OPISTAN.

Bé Toni, suposo que cada persona es un mon y cada cos també. Jo de petit era asmatic total, ho passava fatal, injeccions de cortisona, ventolins per un tubo, les primaveres un horror, etc etc, ja saps de que et parlo.

Total, que als 14 anys vaig comensar a fer esport ja que veia que tenia 2 opcions. 1 - ser un negat de la vida en tema esportiu 2 - entrenar i provar fins on podia arribar.

Vaig comensar a sortir a correr piano piano semanalment, hem vaig apuntar a karate, una mica de peses, i alguna coseta mes. Apart, tinc un peu pla com una compresa que també m'ha complicat una mica mes les coses.

En fi, que els anys han anat passan. Ara tinc 30 anys. Actualment tinc el cinturó negre 2on Dan, soc monitor d'spinning, aerobic i les proves de bomber en general les porto molt bé. El tema asma,.. durant aquests anys he intentat medicarme el menys posible i anar aguantan com podia i a traves dels anys cada any hem sentia millor.

Es com si el cos se m'hagues anat inmunitzan i reforsan ell solet amb l'esport, com si a base de correr tot l'any per caminets de muntanya i per tot arreu agafes defenses.

Actualment quan arriva la primavera, lo maxim que hem passa es alguna setmana tonta que hem piquen els ulls, estornuts i poca cosa mes que solvento amb 4 pastilletes que hem donen a la farmacia. I poder algun dia que surto a correr noto que rendeixeo una miqueta menos, pero poca cosa comparat amb abans.

Ja no necesito ventolin, ni injeccions de cortisona ni pastilles antistamitiques ni tractaments tot l'any.

Ja et dic que no ha sigut un canvi d'un any a l'altre, ha sigut desde els 14 fins ara que tinc 30 i espero que amb poquet anys mes se me'n vagi lo poquet que hem queda.
Els primers anys apenes notava res, era una tortura entrenar amb asma i tot, pero despres cada any hem venia una miqueta mes tard, o els sintomes no eren tan besties.

Lo que et vull dir es que qui no ho intenta no ho aconsegueix segur. Les proves de correr logicament m'han costat mes que els meus companys prepararme-les, pero com que he sigut un cabessut, o he aconseguit.

Com t'ha dit el compi, el que podries fer per comensar es treguerte els carnets de camio, i comensar a sortir a correr 3 o 4 cops per semana.

I sobre tot, molta paciencia, constancia i voluntat que RES ES IMPOSIBLE.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

asma fa 17 anys 10 mesos #13251

Jo trobo que no hauria de ser un problema. Si pots fer la feina de bomber sense que l'asma hi afecti, ets tan vàlid com qualsevol altre.
Per posar un exemple, el rècord del món en marató està en possessió del gran "gebre", que dóna la casualitat que és asmàtic :shock: !!
Potser hi hauràs de dedicar més hores que un altre, però que això no t'allunyi del teu objectiu. Sort!!

asma fa 17 anys 10 mesos #13324

hola a todos

creo el mejor tratamiento para un asmático es el deporte, sin duda(según el tipo de asma). hablo desde la experiencia, yo también lo soy (o lo era) y lo mejor que he hecho para disminuirlo ha sido el deporte, natación hasta los 11 años y a partir de los 11 atletismo (fondo) ahora tengo 27.

lo primero que hice fue leerme las bases médicas, y fui a mi médico para que me hiciera una espirometría, y me salió positiva, por encima del 80% del vems (que me parece q es al aire expulsado en el primer segundo) estuve en 94%, si mal no recuerdo, y de capacidad 4100, con estos resultados y comparándolos con las bases médicas el doctor me dijo que no h abía problema, pero claro siempre te queda la duda.

yo por lo menos lo interaré, entrenaré a tope y a estudiaaaarrrrrr
chao :D

asma fa 17 anys 10 mesos #13357

• luís mejía
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 112
Salutacions.

Toni de bon rotllo, si respires igual que escrius, ho tens cru ;-) )

Mare meva!!! ha escrit més "k" en cinc minuts que jo en sis mesos.

S'acomiada molt cordialment:
Luis Mejía.

asma fa 17 anys 10 mesos #13361

Salutacions,
Lluís el Toni escriu tantes "k" per què com be diu te 17 anys i estar acostumat a escriure amb el telèfon i on per què sigui un incult.
Anims Toni.

asma fa 17 anys 10 mesos #13380

• luís mejía
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 112
Salutacions.

Serà bo quan entri de bomber, ojalà ho logri, i tingui que escriure un parte d'actuació:

"S'ha kremat un kontenidor al karrer Kasp" ;-)

S'acomiada molt cordialment:
Luis Mejía.

asma fa 17 anys 10 mesos #13383

Tampoc queda tan malament, no? Encara que semblar una mica radical.
Apa, salut i força a tots.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.203 segons
Gràcies a Fòrum Kunena