Hola a tots,
Us escric aqui per explicar-vos el meu cas i a veure que en penseu.
Soc un noi de trenta anys acabats de fer, visc en un poble del bages i durant tota la vida he tingut al cap la idea de fer-me bomber, per questions laborals i de familia no ho he pogut dur mai a terme però ara tindria la possibilitat i voldria saber si val la pena intentar-ho, jo en tinc moltes ganes i seria una il·lusió.
No tinc mèrits d'aquests que dieu,ni un gran estat de forma, m'hauria de posar el dia, però que creieu val la pena deixar-ho tot per intentar-ho, tinc possibilitats o creieu que no hi tinc res a pelar.
Gracies per llegir-me i salut!
Hola Nali78,
jo crec que si com dius en tens moltes ganes i seria il.lusió ho has de provar, en cas contrari pot ser que sempre et quedi aquell regust amarg de pensar que hagués passat si ho haguessis provat, no?
valora el que guanyaries si ho aconsegueixes i també, és clar, el que perdries si no ho aconsegueixes. Si per tu val la pena endavant!
Nali78 va escriure: creieu que val la pena deixar-ho tot per intentar-ho, tinc possibilitats o creieu que no hi tinc res a pelar?
Gracies per llegir-me i salut!
Jo no se tú però jo no he deixat res..treballo, entreno, estudio, la novia, els amics... tens molt poc temps lliure( ara cap!!) però si de veritat vols ser bomber faràs el que sigui.
Porta unes físiques de 9-10 al igual que el camió i un bon temari, aleshores podràs optar a una plaça, sino no.
Jo t´animo a que facis realitat el teu somni o que intentis fer-ho............... i si ..........
Jo vaig comensar a opositar als 29 i ara al gener fare 31. Estic casat, tinc la meva feina , la meva hipoteca... lo unic que no tinc es temps lliure.
He invertit molts diners en els carnets de trailer, autobus, socorrisme ...
Es fa dur ja que has d'estudiar i entrenar moltisim a diari. I lo de la edat pot imposar, jo ja comenso a atansar-me a la ralla dels 35, pero en el meu cas , tiro instancia a altres comunitats que no hi ha limit de edat com valencia, castello, albacete, zaragoza .... i si un cop entro per alli doncs tocara mudança, o desplasar-me cada 4 dies... si un dia arriba, ja decidire, pero mentres a batallar.
Si un nomes es limita a Catalunya ... o comenses amb vintipocs anyets i pacienica o pot ser que l'esforç quedi en va.
Aixi que com sempre ... es decisio personal i teva fins a on estas disposat a arribar i arriscar.
Nali78,
jo fa una setmana vaig fer els 28 anys. Sempre havia tingut al cap el dessitg de ser bomber però per diferents motius no m'ho havia plantejat. Un del motius era per la difficultat de les opos i sobre tot per lo del mita de les proves físiques i perquè no dir-ho, he estat 5 anys fent el gos i no acaban la carrera pel ditjos projecte. Despres d'una conversa molt intressant amb una persona, em va animar a fer les opos. Si no entro, com a mínim ho haure provat i no em dir allo: ostia, perquè no vaig intentar mai entrar als bombers.
El físic el pots aconsegir entrenant. Coneixament els pots adquirir estudiant. Els punts de merits els pots aconseguir com estic fent jo ara, pagar mortarada d pasta per treuret els carnets. Ara acabo amb el C i començo amb el C+E...i en un parell de messos espero estar amb el D. A partir d'aqui ja no puc puntuar més pq no deixare la feina per fer campanyes.
El q esta clar es q si ho vols fer, tens d'estar segur i no anar a mitges tintes. En el meu cas estic hiper motivat. Tinc un horari prou bo(8-3, sóc funcionari). Estudiar m'agrada, ja q dels 19 temes n'hi ha de molt intressants. Prepara les fisiques, sóc adicta a l'esport!!! ara lo dels carnets és una putada. I si a sobre estas com jo q et tens d'operar la vista...putada i mitg. Dos messos preparan les opos +4000 euros d'inversió.... i si busques alguna academia, preparado físic, gimnas......ja no et dic res.
Primer de tot llegeix les bases d'aquest any i si coneixes algun bomber parla amb ell.
Jo tinc amics bombers i la veritat es q ajuda molt!!! i aquesta pàgina i el seu forum esta molt i molt be.
Ei, merci per totes les respostes, us ho agraeixo! Ara estic al punt de acabar-me de decidir, suposo que acabaré fent el cop de cap i tirant endevant. Per cert les oposicions del 2009 a quina data són?
Salut a tots!
Yo también he empezado con 30, hipoteca, trabajo, etc...
Si que es verdad que has de vivir todos los dias del año con la opo en la cabeza y dedicar practicamente todo tu tiempo libre a la opo, pero todo sea por un sueño y si no saliera bien finalmente te habrá servido personalmente para mucho mas de lo que piensas.
Las físicas son importantísimas, pero no hace falta sacar un 9 o un 10 para entrar, y menos en Barcelona este año, lo que si que es verdad es que es lo mas selectivo.
La part més selectiva de les opos no són les físiques. Els rangs de notes de les físiques són molt més petits que els de la conducció i en alguns casos que els del temari. Per mi la part més selectiva és el psicotècnic. És la prova que fa fora més gent.
Si és cert que no cal treure un 9 o 10 per entrar. Amb un bon temari un no cagant-la a la conducció es pot entrar amb molt menys.
Ànims NALI, que encara tens molt de temps per preparar-te!