Ara que han sortit les opos per a bomber voluntari m'han sorgit uns quants dubtes sobre quin és el procediment per a ser bomber voluntari.
Segons indica a les bases, un dels requisits és haver realitzat un curs de formació , has de passar un curs abans de presentar-te a les opos? I per fer aquest curs què s'ha de fer? no se si m'he informat malament però pel que he vist per a fer el curs (que nomes fan a determinades poblacions 6 o 7 vegades l'any) és que has de ser membre d'alguna associació de protecció civil i que només pots fer aquest curs si ets d'alguna de les poblacions o rodalies, o sigui una tocada de collons.
Agraïria molt si algú em pogués fer un resum dels passos a seguir per a presentar-se a bomber voluntari.
Jo vaig preguntar l'altra dia a un parc de voluntaris on em vam atendre molt bé i deixant les coses ben clares i em van dir el següent: Primer m'havia de deixar veure pel parc de tant en quant per que la gent em conegui i així arribat el dia (indeterminat) quan surti un nou curs per entrar a formar part de la secció activa de bombers voluntaris el cap de parc pren la decisió, avalat per la resta dels membres del parc, de nomenar al voluntari/a com a aspirant a l'escala activa de bombers voluntaris. Es aleshores quan es fa el curs que cau en caps de setmana. Mentres et vas deixant veure pel parc no pots fer res de les tasques que fan ells, ni sortides ni practiques, això a mi particularment em resulta una mica engorrós ja que no m'agrada estar parat amb les coses que haig de fer i estudiar. També em va dir que si el faig pel tema mèrits que no val la pena. Jo el que voldria realment es ficar-me'n en el mundillo aquest per que m'agrada, per això vui ser bomber, i si de pas em donessin punts doncs millor que millor...pero resulta que treballo, estudio i a mes...intento ser opositor a bomber, el dia te 24 hores i es passen rapides. Després d'haver ant al parc he aclarit moltes dubtes i, tot i que trobo molt bé la feina de voluntari, ara també entenc una mica als companys que no estan tan a favor.
Moltes gràcies! Jo estic com tu, entre treballar, treure'm els carnets, estudiar i preparar-me fisicament no dono a l'abast. Lo de bomber voluntari m'agradaria més que res per veure el mundillo dels bombers, i acabar d'estar convençut que realment és el que vull. El que no entenc molt bé és això de deixar-se veure pels parcs per tal que et nomenin aspirant a bomber voluntari... Entenc que hi hagi requisits per ser voluntari, però d'aquí a tota aquesta parafarnalia... no se jo... ja és prou complicat tot plegat, pq encara ho emboliquin i allarguin més.
L'altre tema és el de les campanyes forestals, que t'obliga a deixar la feina abans de saber si t'agafaran o no...
Com a experiència tot això ha de ser molt enriquidor, però al final si el que vols és ser bomber, i no disposes de recursos economics per estar preparant les opos sense treballar, crec que no val la pena pels mèrits que et donen.
Jo em limitaré a treure'm els carnets, que els mèrits que et donen són més raonables.
Aixo de deixarte veure pel parc es molt sencill, pot venirte una persona que ya de lluny veus que no... la gent es pensar que fer de bomber voluntari es no se... anar a fer bocatas i intenta entrar cada perlas... es per fer de filtro...