Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

embassaments fa 17 anys 7 mesos #18500

• lluisva
  • Avatar de lluisva Autor del tema
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 84
  • Gràcies rebudes: 0
Tot repassant l'examen de les últimes opos, llegint la pregunta , Quin dels embassaments següents no pertany a la conca del riu Ebre?
A) guiamets
B) Riudecanyes
C) Canelles
D) Rialb
La resposta correcte diu la B, però.
Rialb correspont a la conca del riu segre i Canelles a la conca del Ribagorçana.
Suposo que sóc jo que no ho entenc perquè sino aquesta pregunta hauria d'haver estat impugnada no???

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

embassaments fa 17 anys 7 mesos #18501

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
ni idea nen ejjeje lo únic que puc aportar sobre aquests tipus de preguntes ja siguin de rius, muntanyes, carreteres, etc es que hem sembla a mi que si no et toca una pregunta sobre algo que estigui prop de teva casa i ho coneguis... es jugar a la primitiva.

Ja que empollar-se geografia un altre cop, es recordar los viejos tiempos de la EGB.

Preguntali a Climber que ella segur que te alguna tècnica asesina per empollar-se tots els rius i serralades, segur que consegueix fer-se una xuleta als mitjons o als cordons de les saucony.

Esperem que confesi :lol:

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

embassaments fa 17 anys 7 mesos #18502

quan parlen de conca de l´Ebre, es refereixen a l´Ebre i seus afluents.
Es per això que la resposta correcta es la B.
Si mires algun temari de UGT ó CCOO veuràs que venen amb aquesta interpretació.

embassaments fa 17 anys 7 mesos #18503

ah, i Canelles estava mal escrit a l'examen, cosa que a mi em va fer dubtar si ens volien enganyar o què...

embassaments fa 17 anys 7 mesos #18505

• lluisva
  • Avatar de lluisva Autor del tema
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 84
si que tens rao que si mires afluents el riudecanyes es l'unic que no està "conectat" al riu ebre, però no crec aquesta sigui la millor manera de preguntar-ho. Tècnicament s'ha de diferenciar la conca del riu ebre amb la conca del riu segre i aixi amb totes les altres conques.
Bé, suposo que tens raó. No cal donar-hi més voltes.
Gràcies

embassaments fa 17 anys 7 mesos #18517

• jasonpatatan
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 53
Bones, apuntar una cosa,

si no m'equivoco a Catalunya hi ha 2 conques hidrogràfiques, i una d'elles és la del riu Ebre, d'aquí ve la pregunta, no es que preguntin exactament sobre la conca del riu.

SAlut

embassaments fa 17 anys 7 mesos #18518

Nois...perdoneume però, a mi em sembla que la pregunteta està ben clara. Dins la conca del riu Ebre. El Segre i les Nogueres no deixen d'estar dintre de la conca de l'Ebre, ho trobo claríssim, i em sembla que per més que demanem que podia haver-se formulat d'una altra manera, no crec que hagues estat més clara!

De totes maneres estic d'acord que en el moment de fer l'examen a la opo les coses que normalment ens semblen evidents a primer cop d'ull, se'ns entervoleixen i els dubtes apareixen per la pressió...però ara no coi!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.139 segons
Gràcies a Fòrum Kunena