Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19450

• banzai
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 16
  • Gràcies rebudes: 0
Hola a tothom,

Algu sap si nedar (una mitjana de 5-6 mil metres setmanals) pot ser contraproduent per alguna de les proves fisiques especifiques de la opo? O, al contrari, es bo i productiu...

A veure si algún inefo o algú que controli d'aquests temes em pot dir algo. Merci.

(ja se que hi ha una prova acuatica, em refereixo a nedar bastant/molt)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19451

Parles a la setmana,jo crec que no al contrari....sempre es bo!! També sempre i quant no deixis de correr,al meu parer no crec que sigui incovenient!

Salut i esport per tots.

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19461

Bones.

Si ja t'estàs preparant per les proves de Bombers, a sigui, corrent, gimnàs... nadar 5/6 Km a la setmana pot ser contraproduent per un costat i molt bo per l'altre.
M'explico; tu i només tu reconeixeràs si tens sobrecàrregues musculars, sobreentrenos, cansament... si t'has de sobrealimentar per mantenir el ritme que et proposes (correr, nadar, gimnàs...) et recomano que no ho fagis al ritme que ens expliques. Pensa que la via energètica que utilitzes en la natació no té res a veure amb la de corre, és a dir, que tens moltes vies energètiques obertes cosa que et requereix que les alimentis!!!!!......el rendiment que optens nadan no és equivalent al de correr!!!!!... no per nadar mes correràs més. OJO amb el to muscular de contrast entre el correr i el nadar!!!!
Per altra banda, pensa que nadar 2/3 km a la setmana (nivell mitjà/baix) t'anirà de perles per no tenir lesions de sobrecàrregues musculars, per descarregar tensions de fàscies i lligaments i per mantenir un to muscular optim. Fes-me cas, és el millor que pots fer.
La meva opinió personal i amb certa experiència amb tot aquest mon de l'esport és que s'entrena massa i malament; el repòr optim, just al seu moment i equilibrat amb un bon entreno és el 40 % del rendiment. fer esport vol dir escoltar-se el cos i optimitzar energies, situar-les per aconseguir el màxim rendiment en el moment adequat.

Res, salut i espero que la meva opinió et serveixi.

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19465

Si passes de sobre la prova de la piscina.......que seria el normal després de nedar 5-6 mil metres setmanals i portes les proves de força malament.....doncs si és contraproduent. Això no vol dir que nedar 5-6 mil metres setmanals sigui dolent.......si no que va malament per adquirir força ja que el nedar fa que el múscul agafi resistencia i s'allargi però no agafi força.
Si veus la prova de piscina és apte o no apte mentre que les altres són baremades, per tant si la tens de sobre intenta apretar en les altres......nedar pots anar un cop per setmana per mantenir.
Espero que et seveixi d'ajuda. Salut!!!!!!

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19483

jo nedo 3 dies a la setmana 1km diari i em va de conya però aixó si 4 dies més de gimnas i un parell corrent!!

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19485

• banzai
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 16
ei, moltes gràcies per les aportacions.

aquesta es la por que tinc, que nedant treballi una zona muscular que es contraposi amb els muscles que treballen en l'exercici del dinamometre o del pajarito. ¿per que nedar? doncs perque tinc entes que es bo per treballar el fondo i, tal i com s'ha dit, destensar i previndre sobrecarregues musculars.

bé, em senyiré bastant al que ha comentat el Peryku; nedar si, pero no a un nivell tan alt (m'hauré de controlar, nedar es l'esport que més m'agrada, em deixa en un estat óptim per a l'estudi)

aleshores; si entreno 6 dies la setmana; es correcte/positiu nedar 500 metres al finalitzar cada entreno?

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19486

ep companys,

ja q estem ficats en el tema, jo en el meu cas dedico mes temps a fer bici. Uns 50 km setmanals, i per lo contrari corren no crec que ni arribi als 15 km.

Tots aquests tòpics que diuen que es per velocitat alhora de corre i que la musculatura de les extremitats inferiors es deserrolla diferent són veridics ?

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19487

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208

em deixa en un estat óptim per a l'estudi)

Home Banzai, almenys sembla que serà bó per al teòric i psicos...XP

El que llegeixo per aquí tot sovint i no entenc és que molts de vosaltres entreneu 6 dies a la setmana unes quantes hores... no patiu per un sobreentrenament??? Jo, amb algun INEF que he parlat em comentàven l´importància de respectar els descansos dins l´entrenament, a part del perill que una sobrecàrrega et pugui deixar dos setmanes parat, no se, o potser sóc jo molt mandrós....

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19489

RATAFIA 40º va escriure: El que llegeixo per aquí tot sovint i no entenc és que molts de vosaltres entreneu 6 dies a la setmana unes quantes hores... no patiu per un sobreentrenament???

jo també opino el mateix, inclús a quasi tots els centres d'entrenament que preparen opos et foten 5 o 6 dies d'entreno a la setmana. No és molt això? Potser també sóc jo, però si un dia treballo uns grups musculars intento sempre esperar 48 h a tornar-los a treballar, o si de cas fer-ho molt suaument.

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19497

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Jo soc dels que entrenen 6 dies a la setmana, porto ja 1 any aixi i demoment no he patit cap sobreentrenament.

Tinc dies de rodatge de sortir a correr 1 hora, d'altres de peses, d'altres de series a la pista d'atletisme , ... tot intercalat per no coincidir 2 dies seguits de peses o de correr, pero 6 dies a la setmana.

Sobreentrenament no, pero una mandra q flipes molts dies si i mes quan fot fred i vent i et toca fer series, pero es lo que hay

Com no surtis a correr 4 dies a la setmana minim ... ja m'explicaras com et fots 13 o 14 paliers a la navet.

Correr es correr, bici es bici, i cada cosa per lo seu . No per estar molt fort en bici, seras un fera corren i a la inversa.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19516

Quantes tonteries que s’han de llegir...
Aneu amb compte, una cosa son opinions i l’altre donar conceptes erronis que poden confondre els lectors que llegeixen per informar-se.

Que si diferents vies metabòliques? Que si la natació t’allargarà els músculs? Que 6km/setm es massa? Que et farà perdre força?

Per començar 5-6km de natació serà molt o poc depenent del nivell que tinguis, si estàs 2h per fer 1000m doncs potser si que serà molt, però per algú que neda habitualment es molt poc.
Les vies metabòliques que tens son les que son tan per nedar com per córrer, una altre cosa és que el treball muscular que facis sigui diferent. La natació et farà guanyar resistència aeròbica útil per la Navette, i força del tren superior molt útil pel pajritu i per prevenir sobrecàrregues. A més com a treball aeròbic et suposa una despesa calòrica que t’ajudarà a mantenir el teu pes o a baixar-lo amb la millora evident que això et suposa tan pel pajarito com per la Navette. Penseu que baixar 4-5 quilets que se ven segur que a molts us sobren us suposarà millorar uns 20” al pajaritu i 1 palier a la Navette, i sense entrenar!!!
I en quant a si la natació et farà perdre força pel dinamòmetre pots estar tranquil que tampoc. A més a més en el dinamòmetre el més important és la tècnica i la col•locació corporal. Qualsevol de vosaltres té força suficient per tibar uns 500 quilets fàcil. Si a més fas algo de treball de força també t’hi pot ajudar però no és el més important.

Jo durant la opo he estat nedant uns 15km setmanals + uns 150 de bici, ben bé per Hobby. I si no feia més era perque també treballava, havia d’estudiar el temari, fer psicos i preparar les físiques i el dia només té 24h.

Banzi, tranquil que pots nedar el que vulguis que jo ho feia i les físiques no em van pas anar malament precisament.

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19528

xavi_tri va escriure: Jo durant la opo he estat nedant uns 15km setmanals + uns 150 de bici, ben bé per Hobby. I si no feia més era perque també treballava, havia d’estudiar el temari, fer psicos i preparar les físiques i el dia només té 24h.

Tu si que aprofitaves bé el dia! Intento cada dia superarme més i més però hem costa molt entre feina, estudis, entreno,........

Això de que és molt sacrificat ja es ben veritat!

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19529

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208

xavi_tri va escriure: Quantes tonteries que s’han de llegir...

S´agraeixen les opinions desinteressades de profesionals en la materia, gràcies per fer-me veure la llum.

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19548

Banzi, tranquil que pots nedar el que vulguis que jo ho feia i les físiques no em van pas anar malament precisament.[/quote]

Pues nos molaria saber tus notas en las opos.

Sobre nedar fa 17 anys 6 mesos #19550

RATAFIA 40º escrigué:
S´agraeixen les opinions desinteressades de profesionals en la materia, gràcies per fer-me veure la llum.

Veure la llum tampoc, però si esperò haver resolt alguns dubtes de conceptes que la gent a vegades no té massa clars.
Perdoneu si algú s'ha sentit ofès pel meu to. :roll: :roll:
Si he escrit és per intentar ajudar als opositors, no per molestar a ningú.

El el fons el més dur de la opo és tenir voluntat i compaginar les hores de dedicació amb feina, família, amics... I tenir un punt de sort el dia que toca per no cagar-la, cosa que també pot passar tot i anar molt ben preparat.

Ànims a tots!!!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.190 segons
Gràcies a Fòrum Kunena