Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Teoria del foc fa 17 anys 6 mesos #19942

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
  • Gràcies rebudes: 1
Bones!

Recordo una pregunta de la última opo que preguntava per quin mitja es transmetia el calor en un radiador i crec que especificava ficant la ma una mica per damunt

Jo tinc entès que un radiador escalfa l'aire originant una circulació per diferència de densitats que fa que la temperatura acabi sent uniforme però la resposta era radiació

Algú em sap dir perquè? Un radiador escalfa sense necessitat de medi o per ones electromagnètiques?

Moltes gràcies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Teoria del foc fa 17 anys 6 mesos #19945

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
  • Gràcies rebudes: 0
un radiador escalfa per radiació pq el ferro calenta el q esta aprop d'ell, després si que el aires de la casa poden moures, com convecció, peró t'esta parlant del radiador q calenta tot el q te al seu voltant, ja posis la má a dalt al costat o abaix

El que no em mata, em fa més fort

Teoria del foc fa 17 anys 6 mesos #19987

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
  • Gràcies rebudes: 0
Òstia Romeu, està claríssim: radiador --> radiació, sembla més del temari de psicos que no pas de teoria del foc!!!XDDD (fins aquí conya patatera meva)

Segueixo per qui perquè va de teoria del foc i no he trobat cap fil anterior que en parlés. Dels diferents temaris que tinc un m´indica que la pirolisi en un tros de fusta succeeix entre els 200 i 280ºC, un cop s´ha evaporat tota l´aigua i comencen a aparèixer els vapors combustibles, un altre em diu que això passa entre els 150-200ºC. Algú m´ho pot aclarir??

I seguint amb la teoria del foc, alguna taula on consultar els LII i LSI de diferents materials, ja que també hi ha divergències entre temaris i me estoy estressando!!!

Gràcies!!!

Teoria del foc fa 17 anys 6 mesos #19990

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
Bones

La piròlisi comença als 280 ºc i acaba cap als 500ºc. Si no m'equivoco la vaig veure en algún exàmen i aquesta era la bona
I pel que fa als limits, al temari de l'escola hi ha uns quantsa materials pero no tots. Serà questió de buscar per internet!!

Apa siau!

PD: A vegades les coses més evidents són les que ens fan dubtar, per això la pregunta del radiador. N o em fa vergonya preguntar-ho

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Teoria del foc fa 17 anys 6 mesos #19991

Jo he trobat que la piròlisi comença al voltant dels 300ºC.
Amb respecte la taula del LSI i LII jo en tinc una que et dona els % dels límits de la mescla dels vapors que emeten el combustible i el comburent però no específicament dels materials.

Teoria del foc fa 17 anys 6 mesos #19992

Respecte a la pregunta de la Gene deia:
Si posem la mà al costat d'un radiador, lateralment, sense tocar-lo, notarem que la mà se'ns escalfa. Aquest mecanisme de transmisió d'energia calorífica s'anomena:
a)convecció
b)irradiació
c)conducció
d)radiació

Així ja es veu clar que és radiació.

A més tots els cossos produeixen radiació en tot moment, sigui quina sigui la seva temperatura. O sigui que possis com possis la ma sempre t'escalfaràs x radiació i, potser, x algun altre mecanisme.

I en examens de la gene et demanen els LII i els LSI en xifres? Voleu dir que no es prou feina aprendre clarament què signifiquen aquests conceptes?

Teoria del foc fa 17 anys 6 mesos #19993

i si posesim la ma a dalt del radiador tambe seria per radiacio o seria per conveccio x ke l'aire calent puja???? o no ?

Teoria del foc fa 17 anys 6 mesos #19995

radiador actua x conveccio,radiacio y conduccio si tokes directamnt jeje depen com et facin la pregunta.. salut

Teoria del foc fa 17 anys 6 mesos #19997

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
..si posesis la mà al costat al costat del radiador, seria per radiació, però si la separes, llavors, la radiació no t´arriba, però com es calenta l´aire, puja per convecció.

En estos tiempos de crisis...........

Teoria del foc fa 17 anys 5 mesos #20278

Mare meva quina pregunta amb més mala òstia, sempre havia pensat que els radiadors propagaven la calor per convecció, escalfant l'aire i almenys això es el que es diu a gairebé tots els temaris...
Per cert algú em podria dir on puc trobar les respostes d'aquest examen de la Gene de l'any passat? Gràcies!!!

Teoria del foc fa 17 anys 5 mesos #20280

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777

En estos tiempos de crisis...........

Teoria del foc fa 17 anys 5 mesos #20286

di2007vad va escriure: ..si posesis la mà al costat al costat del radiador, seria per radiació, però si la separes, llavors, la radiació no t´arriba, però com es calenta l´aire, puja per convecció.

com que no t'arribaria? si separes la mà el radiador continua radiant, fins a on arriba la radiació es un altre tema.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.183 segons
Gràcies a Fòrum Kunena