Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #21982

  • ratafia 40o
  • Avatar de ratafia 40o Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
  • Gràcies rebudes: 0
El torn, com a màquina simple cilíndrica tal tal tal. A la pràctica la força necessària per elevar una càrrega:
a- és sempre constant
b- pot anar disminuint a mesura que s´eleva la càrrega
c- pot anar augmentant a mesura que s´eleva la càrrega
d- és sempre la meitat del valor de la càrrega

vaja, la "a" directa, doncs em dóna per bona la "c". IMPUGNACIÓ??

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #21986

  • rampanat
  • Avatar de rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Ratafia aketa pregunta si no recordo malament es del llibre de preguntes de safety . Aket llibre en te unes cuantes de erronees, nadie es perfecto.

Aixi que tranki que la bona es la A . La D podria ser si especifiques allo de que la barra amb la que donem votles fos mes llarga o algo aixi, pero sino... la A.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #21991

perdoneu, no se si m'equivoco, però tb podria ser la d, ja que si a mesura que vas donant voltes i la corda es va enrotllant en el cilindre arriba un punt que has d'anar sobreposant la corda, i per tant el cilindre es fa més ample, el que fa que hi hagi més resitència.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #21998

  • ratafia 40o
  • Avatar de ratafia 40o Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
  • Gràcies rebudes: 0
Ok rampanat, merci!!
marc11, el que dius està claríssim però a la pregunta ja ens diu que el torn és cilíndric, si digués que és de forma cònica seria el cas que anomenes, per tot això i molt més: IMPUGNACIÓ!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22001

És el tercer maleït missatge que escric... Odio els ordinadors...

A veure, en els primers missatges anava bastant insegur... Després d'escriure-ho tres vegades a lo Bart Simpson, veig més clar que la resposta és la C, pel motiu que diu el marc11. Jo hagués posat la C. La corda a mesura que es va enrotllant fa guanyar diàmetre i augmenta la resistència.

Algú ho té clar clar?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22005

no us ratlleu tant, es la A, la força que tu has de fer és sempre la mateixa

Com ve deia rampanat si el braç del torn fos el de distancia el doble que el radi seria la meitat com diu la D i tal però nosaltres sempre hem de fer la mateixa força, passa igual que amb les politges, la força és constant

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22007

No es la A, es la C. Aquesta pregunta va sortir si no recordo malament a l'examen de la Gene de l'any 2006. El Torn es comporta com una maquina de 1er gènere, el radi del "rulo" on s'enrrotlla la corda ens fa de braç de ressistència, per tant com diu el rampa es "possible" que en fer pujar la galleda amb el torn, la corda s'enrotlli per damunt d'ella mateixa la qual cosa estarà augmentant la distància del braç de ressitència i amb conseqüecia d'això, el moment de ressistència. La veritat, una PUTADA haver de deduir tot això en l'examen.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22010

  • david-bmb
  • Avatar de david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Como bien decis la mayoria, larespuesta buena es la C. Esta pregunta es de un examen de gene, y yo me ekivoke... marke la A, luego estube mirando el porq, y como dicen, al enrollar cuerda augmenta el diametro y la resistencia... no sabria expresar la formula para q se viera claro, pero sin duda es la C. Un saludo.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22017

  • ratafia 40o
  • Avatar de ratafia 40o Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
  • Gràcies rebudes: 0
mmmm, si al formular la pregunta especifica que el torn és una màquina cilíndrica, ni que s´enrotlli ni niño muerto, el diàmetre serà constant, per tant, la força per vèncer la resistència també serà constant, vaja, per dir-ho més clar: força a aplicar·radi de manivela = resistència·radi del torn (F-r´=R·r´´), per qualsevol altre cosa IMPUGNACIÓ of course!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22030

Ei! si la pregunta era aquesta , jo entenc que s'havia de respondre la A.
i si després donaven com a bona la C era perfectament impugnable ja que comences a basar-te en hipòtesis que no s'extreuen de l'enunciat. M'explico, si penses que la corda es pot anar enrotllant al torn sobre ella mateixa (això no t'ho diu enlloc), també podries pensar que la corda te una massa que a mesura que la vas tenint enrotllada ja no has d'aixecar i per tant podries tenir una força resistent que anés disminuint (resposta B).

davant de varies possibles respostes correctes s'ha d'agafar sempre la mes simple.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22047

  • hurkypurky
  • Avatar de hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
Yo hubiera dicho la C a priori por una simple razón: la diferencia entre SEMPRE y POT... También hay que decir que al final del enunciado pone A LA PRÀCTICA. Así pues, en la opción A y en la D pone SEMPRE, con lo cual yo las descartaría, respecto a las otras dos (dice que podría ocurrir), la más coherente pienso que es la C. Efectivamente "podría pasar": a medida que se enrolla la cuerda la carga va colgando a una distancia cada vez mayor respecto al centro de giro de la manivela, mientras que ésta última sí tiene un diámtro constante de giro.

Todo esto hace que al principio giremos 1 vez y la carga suba una altura X (= a la longitud de la circumferencia que haría de base del cilindro (torno)) y nos cueste un esfuerzo Y, mientras que a medida que se enrolla cuerda (se forman capas), al girar 1 vez, la carga sube > X, pero también hacemos un esfuerzo > Y.

De todas formas, por lo que dice Rob, también pienso que sería impugnable, ya que si "puede" haber un torno corto en el que se necesite que la cuerda se vaya enrollando varias veces para subir la carga, también "puede" haber un torno lo suficientemente largo como para que no haga falta que se formen más capas de cuerda. Y en esta segunda opción seguro que el esfuerzo iría siendo menor...

Siento la parrafada...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22049

De vegades s'ha d'intuir el que volen que contestem. Aquest pregunta possiblement hagi estat treta del temari de l'escola, on explica clarament el funcionament d'un torn, i on diu que a mesura que pugem la càrrega l'esforç és major. Jo personalment hagués contestat la c)-.

Salut nanos!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22051

La resposta es la C.

Conforme va pujant la carrega , es va enrrollant el cable en el torn , augmenta el diametre i per tant el torn necessita fer més força per aixecar el mateix pes.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22052

  • AlexRuizAR
  • Avatar de AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
  • Gràcies rebudes: 0
exacte, la resposta es la
El recorregut de la força "F" depèn directament del braç de palanca "f", de la mateixa manera el recorregut de la resistència "R" depèn del radi del cilindre "r". és a dir F·f=R·r
A la pràctica, en enrotllar el cable al cilindre resulta que aquest ("r") va augmentant el radi efectiu pel gruix del cable i les diverses capes que s'hi van disposant.

Per lo tant està clarament que és la C sense cap mena de dubtes.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Mecànica: torn fa 17 anys 4 mesos #22054

Exacte, la resposta bona es la C, ademés, com es diu mes amunt, aquesta pregunta va sortir a un examen anterior i la bona era aquesta, pel motiu que molt be explica alexituh.
Tambe vullc aconsejar a tothom que als test es fixen molt be am frases com: SEMPRE....ó DE VEGADES......(com molt be comenta HurkyPurky), ja que et poden ajudar a deduir la resposta correcta o rebujar la incorrecta. (Per experiencia). Au.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.219 segons
Gràcies a Fòrum Kunena