Hola!
Soc de granollers i actualment estic acabant la ESO.
Se que soc molt jove pero m'agrada informarme abans.
Tinc tota la intenció de ser bomber i m'he estat informant.
Cursaré un FP de electromecanica en un institut de la meva ciutat,apuntarme a un gimnas (Jo vaig a correr tots els dies i faig alguns exercicis fisics) i despres pensaba apuntarme a la academia ADAMS de barcelona que me la van recomanar cuan vaig fer una visita al parc de bombers de granollers.
M'agradaria que em donguesiu la vostre sincera opinió i que hem diguesiu tot el que penseu que podria o hauria de fer.
No soc gaire de donar consells, però...
jo de tu encara m'esperaria a apuntar-me a cap acadèmia. mira, per ser bomber a les bases posa que has d'haver complert els 16 anys, però a la pràctica, ningú pot entrar abans dels 21 ja que per tenir el carnet de camió primer has de tenir el de cotxe i em sembla que un parell o tres d'anys d'experiencia. O sigui, que si ara ja ho tens tant clar millor per tu ja que podràs anar encaminant tot el que facis. Pots fer de Forestal a la Campanya d'estiu, pots fer Fp's que es valorin per ser bomber, pots anar ESTALVIANT la pasta que costen els carnets... però compte, no et cremis que això d'opositar va per llarg!
Ah, i quan tinguis els carnets, i estiguis a tope, aleshores aprofitaràs millor el que puguis fer a una acadèmia..... sobretot si entres, jejeje.
vaia que per no voler donar consells m'he quedat "mas ancho que largo!"
siau! i sort!
A la academia pensaba anar-hi als 20 anys més o menys,perque sino.. xddd aver si s'hem oblidará el temari jaja
Jo vaig preguntar algun Cicle formatiu que hem dongues merits per despres les oposicions i hem van dir que res,que el que habia de fer era estudiar algo relacionat,pero per després tenir coneixaments del temari a cara les oposicions,no per res més.
I fer de voluntari forestal i auxiliar de bomber (o algo aixi,espero no equivocarme xd) als estius.
bomber voluntari i auxiliar forestal es diu. Està molt bé que ja ho tinguis tant clar. Jo crec que el millor que pots fer és anar estudiant cicles (electricitat, construcció, instal·lacions...) i començar a entrenar, però sense passar-te i si et vols anar mirant el temari pos això que tindràs, però seguríssim que d'aqui a 5 anys (que és més o menys quan t'hi podràs presentar) haurà canviat el temari de dalt a baix! I si et pots ficar de voluntari a algun parc ja tindràs molt guanyat.
La meva opinió és que fàcis el batxiller i desprès un FP2 i fins i tot una carrera i desprès cap a opositar. Els mèrits són importants però crec que sí rebentes les proves de la opo entres segur.