Bona tarda a tothom!!
Per poc que pugui intentaré escapar-me de pagar l´autoescola per fer els teòrics del D, el què passa és que no tinc ni punyetera idea de com va tot el papeleo que s´ha de fer amb trànsit i tal i tal...
a vera algú que hi hagi passat si m´en pot fer 5 cèntims
Merci!!
Ratafia jo hem vaig treure el de bus el desembre de l'any passat aqui a valencia i dir que es el més barat de tots.
A mi hem va costar 800 euros, preu estipulat, teoric + pista + circulacio amb totes les practiques que necessites i suspensos incluits fins treguer-me'l.
T'ho dic més que res perque preguntis i fassis numeros, que poder no fa falta que et trenquis les banyes pel que et puguis ahorrar.
Ja que 2 o 3 practiques de pista les hauras de fer segur i 4 o 5 de circulacio tambe. I si et diuen .. 50 euros la practica per 8 practiques = 400 eurs. + 100 de matricula i taxes i no se que etc etc ..
En fi .. no se, es una opinio, mirau be i si t'ahorres algo que valgui la pena. No sigui que et trenquis les bañes per res.
Merci Rampanat però ja he mirat totes les autoescoles que em queden raonablement aprop i dels 1200 no m´en baixa cap. He sentit que hi ha força gent que s´ho ha tret així i vull anar per aquí.
encara recordo quan estava fent circuit del C i havia deixat anar com 600€ per la teòrica per total un dia que vaig anar a classe perquè m´ho vaig fer tot sol. Em sembla molt respectable la manera com es guanyen la vida les autoescoles però si puc, que no se la guanyin amb mi tant a saco.
A vera si algun company em pot fotre cop de ma.
Merci!!!
Jo fa poc que m'he tret el D "per lliure", vaig tenir molta sort, tot a la primera, i m'ha sortit per uns 400 euros(conta que per Terres de l'Ebre val 1000 Euros, no 1200). 1er.T'has de fer la revisió mèdica 2on. Has d'anar a Tràfic, i pagar una taxa( crec que son 85 euros). Allí tries quin dia vols anar de entre els que ells et proposaran( hem sembla a mi que es cada 15 díes, pregunta-ho...).Tens 2 oportunitats. En el cas de suspendre( i això pots vore-ho a la pàgina de la DGT el dia següent a partir de les 12 si no recordo malament...)tens que anar el dia següent per triar un altre dia. En el cas que et passes el dia, fesses tard, o alguna altra cosa(com a mi hem va passar)pots portar un justificant del metge (si t'ho volen fer, no és tant fàcil...)i no perds el dia.
3er. Jo vaig estudiar uns fulls que hem va passar una amiga que feia poc que seu havia tret, els quals no hem van servir massa perquè vaig acavar fent l'exàmen per lògica...També a la pàgina de la DGT pots trovar algo o per Internet hi han pàgines online.
4art. Fer l'exàmen, et donaran 4 fulls(no t'asustes)un es el D i l'altre el D1, en castellà i català.
5é. Esperar fins el dia següent( les autoescoles ja ho saven per la tarda) una volta veus que has aprovat, no cal portar rés a l'autoescola, ells ja ho comproven. Només tot el papeleo que et donaran a tràfic junt amb la revisió mèdica.
Primer es fa la pista (molt però que molt fàcil encara que no dixa de ser una proba, però com que tenen tots els punts milimetrats...) després circulació. El dia de l'exàmen de circulació has de portar una foto.
No ser si t'ha quedat molt clar(es que m'he envolicat de mala manera i no sabia com acavar...) o tens algún dubte d'algo que jo no he dit, si és així pregunta-ho que intentaré contestarte.
Ah! no ser quans "fallos" pots fer, això podries preguntar-ho a Tràfic...
OK merci!! Trucaré a trànsit a vera que s´expliquen...
M´han comentat algu que ara s´han tret de la xistera com unes hores de formació extra que es diu CAP o CAS o algu per l´estil que tampoc sé com rutlla... en fi, a vera si algun company també en sap algu d´això.