Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

pregunta d'examen i dubte sobre codi d'edificació fa 19 anys 2 mesos #2397

• kenny
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 32
  • Gràcies rebudes: 0
Hola companys tinc un dubte sobre la pregunta n46 del model A que es la seguent:

En quin cas la temperatura d'ebullició de l'aigua pot ser superior a 100 grausC:

a) a presió atmosferica
b) a una presió superior a 5 atm
c) a una presió inferior a l'atmosfera
d) a una presió inferior a 5 mca( metres de columna d'aigua)

La bona em marca que es la B i no ho entenc, si algú em pot dir el perque estare molt agraït.

Tinc un dubte també sobre el codi d'edificació perque no se si estudiar lo de fins ara ( m0, m1, m2...) o he sentit que hi ha un nou codi que esta una mica modificat tot això.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

pregunta d'examen i dubte sobre codi d'edificació fa 19 anys 2 mesos #2398

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
Ei Kenny,
efectivament la classificació de resistència dels materials davant al foc ha canviat, ja no és M0-M4... Si busques pel fòrum hi ha algunes respostes al respecte, sobre el nou codi tècnic de la edificació.

Pel que fa a la pregunta de la temperatura d'ebullició de l'aigua, és bàsicament un problema de diagrama de fases. En condicions normals (1Atm, 20ºC), l'aigua bull a 100º (passa a estat gasós). Doncs bé, si augmentem la pressió (en la pregunta, 5 Atm), estem dificultant l'evaporació de l'aigua (ebullició). Per ser gràfics, és com si empenyéssim les mol.lècules unes contra les altres i no les deixessim escapar-se en forma de vapor... Si et fixes en la resta de respostes, la A) diu a pressió atmosfèrica (sempre bullirà a 100º), la C) diu a una pressió inferior (com si fessim el buit, les mol.lècules escaparien més fàcilment, per dir-ho d'alguna manera), i la D) a una pressió de 5m.c.a., que en realitat, és la meitat de la pressió atmosfèrica (com la resposta C).
Si no ho he explicat prou clar comenta-ho que ho tornaré a provar. :wink:
Salut!

pregunta d'examen i dubte sobre codi d'edificació fa 19 anys 2 mesos #2404

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
això es com la olla express, a més presió més temperatura necesites pq bulli

El que no em mata, em fa més fort

pregunta d'examen i dubte sobre codi d'edificació fa 19 anys 2 mesos #2471

Ja ho he possat en el foro de Barna, pero com que veig que aqui també sera util, poso un enllaç ala pagina de la CTE (codi tecnic de la edificacio)

www.codigotecnico.org/index.php?id=33

El document que ens interessa es el DB-SI, basiamentes igual al la CPI pero amb algunes modificacions per adaptar-se a la normativa europea, com es ara la classificacio de materials.

pregunta d'examen i dubte sobre codi d'edificació fa 19 anys 2 mesos #2837

La NBE ha quedat antiquada, ara està establerta el codi tecnic de la edificació. Si surt alguna cosa, serà del nou, del CTE,xo si vols ser millor que el teu contrincant, estudia't les 2, que tampoc són tan dificils;

Pel que fa el de l'aigua, a una pressió de 1 atm, com a molt podrem obtenir aigua a 100 graus, i MAI a més; si utilitzem la olla a pressió, serem capassos de elevar el punt d'ebullició de l'aigua, arribant a més de 100 graus, d'aquesta forma, les patates bullides es couen més rapid a la olla pressió, pk l'aigua està amés de 100 graus. per contra, si anem a l'everest, el punt d'ebullició baixarà per sota de 100 graus,pk tenim menys pressió atmosferica.
per tant, com més pressió tinguem, a més graus podrem mantenir l'aigua en fase liquida, per tant, és la B
a veure si us ha servit d'algo. adéu macus!

kenny va escriure: Hola companys tinc un dubte sobre la pregunta n46 del model A que es la seguent:

En quin cas la temperatura d'ebullició de l'aigua pot ser superior a 100 grausC:

a) a presió atmosferica
b) a una presió superior a 5 atm
c) a una presió inferior a l'atmosfera
d) a una presió inferior a 5 mca( metres de columna d'aigua)

La bona em marca que es la B i no ho entenc, si algú em pot dir el perque estare molt agraït.

Tinc un dubte també sobre el codi d'edificació perque no se si estudiar lo de fins ara ( m0, m1, m2...) o he sentit que hi ha un nou codi que esta una mica modificat tot això.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.139 segons
Gràcies a Fòrum Kunena