Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

hidraulica fa 17 anys 1 mes #24232

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
Per mi el problema no és aprendre o no les fórmules, sinó en saber quines sí i quines no t'exigeixen directa o indirectamente saber, donat que implica temps i esforç, i també hem d'entrenar i organitzar-nos per altres parts de la preparació per les opos. Si ens hem d'aprendre una fórmula "extra" d'un tema, amb els altres passa el mateix, i per aquesta regla de tres els llibres d'Àdams els podem tirar a la brossa, els quals no et parlen gaire ni de Bernoulli... Fins i tot potser per arribar a 1 <=> 1/2√2 o a la teva reducció hi ha més d'un que repassaria les propietats de les arrels i les potències. No tindríem aquest problema si fos més clar el nivell exigit.

Això també passa amb aquella pregunta sobre la pressió relativa i la pressió absoluta. Crec que no surt als llibres per opositors: Pabs = Pr + Patm, i mira que aquesta és força més simple.

Per l'autor de la pregunta estic d'acord amb tu. De fet, al principi vaig dir "imagino que así plantean el problema", pensant precisament en la resposta que potser volen, més que la correcta, ja que el tema de les pèrdues és més complex. Vaig pensar que només volien comprovar si saps que les PC depenen del diàmetre (secció) i de la longitud, entre d'altres variables. El que vaig considerar és que serviría d'aproximació, però no... la diferència de pèrdues és considerable - les primeres serien més del doble que les segones.

Per tot això deia que és "curiós", perquè no sabia si s'equivoquen en la solució que et demanen o en la dificultat exigida comparada amb la mitja exigida en exàmens.

salut

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

hidraulica fa 17 anys 1 mes #24235

Ja comences amb els teus raonaments eh HurkyPurky, jajaja ;)

A veure, és que per a mi, i suposo que per a un gran grup d’opositors i de gent d’aquest fòrum, el llibre d’Adams, i amb perdó de l’expressió, és una “merda”. Jo tan sols dic, que el tema d’hidràulica és un dels temes més fluixos d’aquest temaris de les acadèmies. Però mira per on, quan et mires el apunts de l’escola sobre aquest tema, la cosa es complica bastant. I de moment, que jo recordi, en aquest fòrum no hem parlat de res que estigui fora d’aquest temari de l’escola.

El que és ben sabut per tots, és que tot i que demanen un nivell d’ESO, potser els exàmens estan plantejats amb un nivell un tant superior a aquest. Però de fet, no són més que els propis opositors qui pugem el nivell, sent tanta gent i tant poques places.

Està clar que els temes són infinits, però aquí està el que cadascú cregui més oportú estudiar o no. Jo per a mi, aquestes fórmules són bàsiques, tant la de Barnoulli com la de PC, i et puc ben assegurar que no necessites cap llibre d’enginyeria per trobar-les.

I perquè dic això de l’escola? Doncs perquè moltes preguntes d’examen les treuen d’aquí, i com deduiràs el temari de l’escola és el temari que en principi ha de saber un bomber ras només entrar.

Jo normalment recomano un llibre per estudiar la hidràulica, que es de Juan Miguel Suay Belenguer, un bomber de comandament de Alacant, i qui al seu dia em va ensenyar con funcionava aquest món de la hidràulica. Ara no recordo el títol, i de fet no em faria res deixar-te’l si el tingués, però fa un anyet li vaig deixar a un sargent de barna, i amb la tonteria d’anar deixant passar els temps encara no me l’ha tornat. Si el busques per Internet crec que el trobaràs, i com veuràs tot el que hem parlat hi surt, i només és un llibre per a bombers.

Per cert, un consell, millor que ampliis bastant tots aquest temaris típics d’acadèmies si vols buscar una bona nota... encara que amb 176 places que sortiran a Gene, lo important és anar passant els talls. Això ja són decisions personals ;) .

Salut company!!

hidraulica fa 17 anys 1 mes #24242

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
xD

jeje... Ho dius com si volgués discutir i crec que més aviat estem d'acord.

Fins i tot al propi batxillerat s'havien de saber i, molt més important, comprendre moltes més fórmules. No em va anar malament per ser dels que estudiaven 1 ó 2 dies abans dels exàmens (vaig finalitzar amb MH), però ja fa 7 anyets d'això, i el que vaig estudiar després no té gaire a veure amb la mecànica.

Jo no volia discutir amb tu sobre que ens demanin "massa", ni molt menys, el que volia comentar és que, de vegades, et trobes amb unes preguntes que sap el meu germà de 10 anys i, unes altres, amb unes d'una dificultat que no té res a veure. No és que demanin "massa", sinó que potser no està massa clar el que demanen, i tampoc sabem encara com tu el que mostren a l'escola. I sí, ja sé que és molt maco sempre "saber més", però això és igual a més temps i sense tenir gaire clar "on és el límit". Jo prefereixo tenir molt clar el que he de saber, organitzar-me bé, no anar amb por a veure si no m'he comprat els suficients llibres, i que, si posen una pregunta difícil, sigui perquè hagi de pensar una miqueta més, i no haver "googlejat" més.

El problema aquí és que això no és com l'enginyeria o el batxillerat, és a dir, els que fan els exàmens no han aprovat i ni molt menys fet o manat X llibres per comprar, sinó que els autors són uns "tercers" que només volen fer calers el més ràpidament possible (la majoria, no tots).

Per mi, el llibre de l'Àdams es basa en la formuleta "google+copy/paste+parlar per msn", fet en dos dies. Et trobes amb moltes errades, un zero que sobra, un altre que falta, part d'un paràgraf repetit perquè es nota que han copiat malament... etc. Una p vergonya. Sembla un treball d'un adolescent del "Rincón del Vago".

El llibre més car que vaig comprar per la carrera es deia "Fisiología de la Conducta", fet per catedràtics i experts, amb molt bones il·lustracions, moltíssims exemples d'estudis científics recents, sense cap falteta d'ortografia ni errada de cap mena... 50 euros... I aquests "catetos" em venen el seu també pel mateix preu... Però bé, així és el capitalisme... Oferta / Demanda.

Per ampliar o consultar, ara per ara he utilitzat el meu vell llibre de mecànica del batxillerat, tot i que la de Darcy no la he trobat enlloc. Ja miraré un altre cop, i sinó, a googlejar com per altres preguntes o comprar el llibre que m'has recomanat (i t'ho agraeixo).

Sigui com sigui, vull deixar clar que estic d'acord amb tu en què ens hem d'espavilar una mica en les oposicions per aconseguir bona informació, donat que els llibres tipo Àdams són una... només era que, si ja ens estafen amb els llibres per opositors, només falta que el nivell exigit no sigui massa clar (em pregunto quants, a banda de tu, algun enginyer per aquí, bombers, etc. sabia aquesta formuleta "bé").

Al menys amb les teves aportacions ens dones un cop de mà :wink:

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #24967

Hola, hacia tiempo que no pasaba por aquí y es un placer ver que Chaito sigue hablando de hidraúlica...por cierto chaito en el otro foro se te hecha de menos.

El libro esta disponible en:

www.bubok.com/libros/10704/Conce ... a-Bomberos

Si no quereis comprar mi libro, ya que considero que ya teneís bastantes gastos, podeís seguir mi Curso de Verano de Hidráulica que estoy impartiendo en el foro de la APTB:

www.emersis.org/comunidad/veremer.asp?iden=12714

Allí estoy a vuestra disposición para las dudas que tengaís.

Un saludo y un placer de saludar a los amigos.

J. M. Suay

Juan Miguel Suay Belenguer
www.lulu.com/content/2358017

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25082

• roks_21
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 596
  • Gràcies rebudes: 5

srt va escriure: Autor: srt » Dijous 25/06/2009 , 13:30
4- si tenim un cilindre amb

Realmente este problema no se de donde lo habéis sacado pero es super impugnable.. mas que nada porqué para empezar no se os puede dar un diámetro en cm2 .. supongo que se refiere al área.. el resto si con el principio de pascal de conservar la presion lo sakamos

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25096

srt va escriure: gracias chaito, y esta?

7- Tenim una bomba alimentant una instal.lacio amb 30 bars de pressio. La instal.lacio puja en principi 125 metres de desnivell per despres baixar-ne 75. les perdues de carrega per fregament de tota la instal.lacio són de 14 Kg/ cm2. quina pressio arribara al final de la instal.lacio?
a) 21 Kg/cm2
b) 15’5 bars
c) 110 mca
d) Cap de les anteriors

marca la c...?? como que 110 m.c.a? si por cada 10 m. la perdida de pression es de 1 bar. Y si al principio sube 125 m y despues baja 75, se nos queda en 50 m de desnivell. Se nos quedaria en 5kg/cm2 de perdua de carrega + 14 de fregament 19 kg/cm2 de perdua de carrega. Que es igual a 110 mca + o -, ok lo acabo de hacer ahora mismo.

doncs jo estic intentant raonar numéricament aquesta resposta i per mi la correcta sería la D ja que 19kg/cm2 seríen aprox 190 mca (metres col H2O), no? com ho raonaríeu?!

salut

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25097

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777

jaume va escriure:

7- Tenim una bomba alimentant una instal.lacio amb 30 bars de pressio. La instal.lacio puja en principi 125 metres de desnivell per despres baixar-ne 75. les perdues de carrega per fregament de tota la instal.lacio són de 14 Kg/ cm2. quina pressio arribara al final de la instal.lacio?
a) 21 Kg/cm2
b) 15’5 bars
c) 110 mca
d) Cap de les anteriors

marca la c...?? como que 110 m.c.a? si por cada 10 m. la perdida de pression es de 1 bar. Y si al principio sube 125 m y despues baja 75, se nos queda en 50 m de desnivell. Se nos quedaria en 5kg/cm2 de perdua de carrega + 14 de fregament 19 kg/cm2 de perdua de carrega. Que es igual a 110 mca + o -, ok lo acabo de hacer ahora mismo.

doncs jo estic intentant raonar numéricament aquesta resposta i per mi la correcta sería la D ja que 19kg/cm2 seríen aprox 190 mca (metres col H2O), no? com ho raonaríeu?!

salut

Y ho raones bé..

En estos tiempos de crisis...........

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25098

Creo que está bien y es la C.
Si en principio tenemos 30 bars y las pérdidas son de 14 kg/cm= 14 bars, nos quedan 16 bars de presión.
Ahora bien cada 10 metros perdemos 1 bar adicional y hemos subido 50.Por lo tanto:
16 - 5= 11 bar
11 bar=110 mca
Creo que es así.Saludos!

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25099

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

di2007vad va escriure:

jaume va escriure:

a) 21 Kg/cm2
b) 15’5 bars
c) 110 mca
d) Cap de les anteriors

salut

Y ho raones bé..

Doncs jo m´havia equivocat en la operació..

No soc un entés de la hidraúlica, però:

PL= PB- AI- PC ; PL= 30- 5- 14= 11Kg/cm2

1Kg/cm2= 10mca ; 11Kg/cm2= 110mca

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25101

• roks_21
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 596
  • Gràcies rebudes: 5
190 mca eran las perdidas

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25104

uuupssss :oops: , perdoneu el lapsus.

gracies nanus. 8)

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25116

Hola amigos, ya que estais con hidráulica, a ver si respondeis a estas preguntas:

1. – El caudal de agua que sale por un orificio es directamente proporcional:

a) Al cuadrado de la presión existente antes de la salida del orificio.
b) A la sección de salida del orificio.
c) A la raíz cuadrada de la presión existente antes de la salida del orificio.
d) b) y c) son ciertas.

2. – La velocidad de salida del agua por un orificio depende de:

a)De la altura geométrica.
b)La presión existente antes de la salida del orificio.
c)De diámetro del orificio.
d)De la sección de salida del orificio.

3. – Llamamos altura piezométrica a:

a)La suma de la altura de presión y la geométrica.
b)La suma de la altura de presión y la de velocidad
c)La suma de la altura de velocidad y la geométrica.
d)La suma de la altura de presión y la energía cinética.

4. – Un surtidor transforma:

a)La energía de presión en energía cinética.
b)La energía cinética de un fluido en potencial.
c)La energía cinética en energía de presión.
d)La energía potencial de un fluido en energía cinética.

5. – Un estrechamiento transforma:

6. - Un sifón ascendente transforma:

b)La energía de presión de un fluido en potencial.

7. – Un ensanchamiento transforma:

8. – Cual es la velocidad que sale de un orificio con K = 1, si se encuentra a 10 metros de la superficie de un depósito:

a)20 m/s.
b)21 m/s.
c)15 m/s.
d)14 m/s.

9. – Y su caudal si S es igual a 0,5 m2:

a)7 m3/s.
b)8 m3/s.
c)5 m3/s.
d)9 m3/s.

10. – Que presión existirá en el agua a la salida:

a)10 bar.
b)20 bar.
c)0 bar.
d)5 bar.

DENTRO DE UNOS DÍAS OS DOY LA SRESPUESTAS COMENTADAS

Juan Miguel Suay Belenguer
www.lulu.com/content/2358017

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25117

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Euler ha estado ofreciendo un curso de hidráulica en la web aptb durante la primera quinzena de agosto. Yo lo he seguido hace unos dias, pero es muy interesante. Me ha ayudado mucho a aclarar conceptos y profundizar en el tema.
Este hombre tiene un corazón muy grande! :D

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25120

1B,2A,3A,4A?,5A,6A?,7C,8D,9A,10C
Euler, una pregunta; llamas energía de presión a la presión estática y, energía cinética a la presión dinámica.? Luego, la altura piezométrica sería la cota más la presión estàtica, resultando así la presión absoluta la suma de la presión piezométrica y la dinámica.?

Gracias.

hidraulica fa 16 anys 11 mesos #25121

Ups,
1D mejor, no?? pues Q = kxSxsqrt(P).

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.228 segons
Gràcies a Fòrum Kunena