Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24231

• víctor
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 307
  • Gràcies rebudes: 0
El CO2 (diòxid de carboni) és un agent extintor que actua per sufocació. Quina és la concentració mínima aproximada que es necessita per extinguir gasos i líquids combustibles?

a)5%
b)70%
c)35%
d)20%

Jo he possat com a bona la d, però el corrector em diu que es la c.
Als meus apunts tinc que sempre que s'assoleixin concentracions entre el 20% i 25% de CO2 serà eficaç.
On puc trobar més bona informació en el cas de que els meus apunts estiguin malament?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24236

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Haver si algú ho te 100% clar ja que jo ... ho dic de memoria, diria que en un lloc vaig veure 20-25% ( no se si era al Adams ) i a un altre el 35% ( safety )

I si haguessa de triar, agafaria la de 35% ja que el llibre de safety el vaig comprar mes tard que el d'adamsi representa que anava actualitzat a la última.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24237

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
A mi també em sóna la c, però això de que els de safety van actualitzant, no sé pas d´on ho has tret...no sé si m´explico... ejem :roll:

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24238

• víctor
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 307
Collons!! Resulta que la data del qüestionari d'on he tret la pregunta es del 2001 i el llibre de la ADAMS està "actualitzat" al 2008...aquestes coses fa que no et puguis refiar de cap temari. Quin desanim!!

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24239

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
bueno ratafia lo de la actualització ... o deia perque el llibre del adams el vaig pillar el 2007, i el del safety el 2008 i a la llibreria hem van dir que cada any l'actualitzaven pero claro ... del dicho al hecho ...

Despres jo sempre he dit ... ¿ actulitzacio anual ?? I que actualitzes cada any? que han descobert nous rius a Catalunya ?? S'han inventat extintors nous ?? noves clases de focs ??

En fi ... aqui com sempre tornes a lo de sempre... un parell de temaris i buscat la vida per anar completan apunts el més fiable possible.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24243

Segons els apunts de l'adams es a partir de concentracions d'un 20-25%, i segons els apunts de l'escola diu que per a l'extinció hi ha d'haver una concentració entre el 30 i 75%. També diu que el CO2 extingeix per inertització i com a segon per refredament, no diu res de sufocació. Així es una mica complicat estudiar!!! Encara que jo em creure lo que diuen els apunts de l'escola.

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24245

due va escriure: Segons els apunts de l'adams es a partir de concentracions d'un 20-25%, i segons els apunts de l'escola diu que per a l'extinció hi ha d'haver una concentració entre el 30 i 75%. També diu que el CO2 extingeix per inertització i com a segon per refredament, no diu res de sufocació. Així es una mica complicat estudiar!!! Encara que jo em creure lo que diuen els apunts de l'escola.

Los apuntes de la escuela de cuando? del nuevo temario o del temario de 2004?

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24246

• climber
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1089

due va escriure: També diu que el CO2 extingeix per inertització i com a segon per refredament, no diu res de sufocació. Així es una mica complicat estudiar!!! Encara que jo em creure lo que diuen els apunts de l'escola.

Efecto principal del CO2 = SOFOCACIÓN

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24251

El CO2 apaga principalmente por sofocacion y en menor medida por enfriamiento. Cuando hablan de inertizacion se refieren a que la sofocacion se puede conseguir por ruptura total del contacto combustible-aire o por dilucion del aire con un gas inerte (en este caso CO2) en la proporcion suficiente para que la combustion se extinga (inertizacion). Lo cual significa que cuando habla de inertizacion, se habla de sofocacion. Un saludo.

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24287

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
voto 35% perquè ho he consultat amb una enginyeria amb la que treballem habitualment i és amb el que calculen (32% m'ha dit de memòria així que si acosta). I a més... cito...

www.firepower.cl/docs/AES_FirePr ... _otros.doc

El mecanismo de extinción del CO2 consiste en la dilución y/o elevación del oxigeno del ambiente hasta el nivel que no se sustenta la combustión. El efecto de enfriamiento también es un factor importante que contribuye a la extinción.
Los sistemas CO2 son típicamente aplicados en protección de volúmenes que contengan líquidos y gases inflamables como también algunos materiales que contienen celulosa como papel y tejido.
No se pueden utilizar para metales activos, metales hídridos y aquellos materiales que contienen su propia surgente de oxigeno, como, por ejemplo, el nitrato de celulosa.
El uso de los sistemas CO2 es limitado por su peligrosidad para la salud.
El bióxido de carbono CO2, se encuentra en la atmósfera en una concentración mediana de 0.03 por ciento (por volumen).
Un aumento de la concentración de bióxido de carbono en el aire se pone peligrosa porque reduce nuestra capacidad de eliminar el mismo desde los pulmones y disminuye la capacidad de absorción del oxigeno.
La concentración mínima de los sistemas “total flooding” de CO2 esta en 34% así como regulado por la norma NFPA 12
Menos de un minuto de exposición entre 17 y 30 % de concentración de CO2 genera pérdida de la actividad controlada, pérdida de conocimiento, convulsión, coma y muerte.

Agents extintors fa 17 anys 1 mes #24318

Concentración mínima de dióxido de carbono para la extinción de incendios

Combustible Concentración mínima teórica de CO2 (%) Concentración mínima de CO2 en la práctica (%)
Aceites de enfriado 28 34
Acetileno 55 66
Acetato de metilo 29 35
Acetona 27* 34
Alcohol metílico 33 40
Benzol, benceno 31 37
Butadieno 34 41
Butano 28 34
Ciclopropano 31 37
Dicloruro de etileno 21 34
Dietil-éter 33 40
Dimetil-éter 33 40
Disulfuro de carbono 60 72
Dowtherm 38* 46
Etano 33 40
Eter etílico 38* 46
Etileno 41 49
Formato de isobutilo 26 34
Formato de metilo 32 39
Gas de carbón o natural 31* 37
Gasolina 28 34
Gasolina de aviación 115/145 30 36
Hexano 29 35
Hidrocarburos parafinados CnH2m + 2m - 5 28 34
Hidrógeno 62 75
I-Butano 31 37
Isobutano 30* 36
Isobutileno 26 34
JP-4 30 36
Kesoseno 28 34
Metano 25 34
Metil-Etil-Cetona 32 40
Metil I-buteno 32 36
Monóxido de carbono 53 64
Oxido de etileno 44 53
Pentano 29 35
Propano 30 36
Propileno 30 36
Sulfuro de hidrógeno 30 36

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.183 segons
Gràcies a Fòrum Kunena