Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Inflamabilitat fa 16 anys 11 mesos #24976

• assis
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 261
  • Gràcies rebudes: 50
Hola companys,

Un augment de temperatura implica?
a.- Augment del límit superior
b.- disminució del límit inferior
c.- ampliacio de la zona d'inflamabilitat
d.- totes les anteriors.

Perdonareu la meva ignorància, però jo tenia entès que els límits d'inflamabilitat tenien a veure amb la concentració de combustible i no té res a veure amb la temperatura. És a dir, el límit inferior és la quantitat mínima de combustible necessari per que es produeixi una combustió (contant que és en aire atmosfèric) i el superior és que si hi excés de combustible tampoc es pot produir la combustió.

Em dona com a bona la D.

Una altra cosa...
He tret de no sé on que existeix la següent classificació segons el punt d'inflamació:
Molt inflamables: punt d'inflamació per sota dels 23cº
Moderadament inflamables: punt d'inflamació entre els 23 i els 61cº
Poc inflamable: més alt de 61cº
No inflamable.

Us sona d'alguna cosa? és correcte?

Gràcies per tot.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Inflamabilitat fa 16 anys 11 mesos #24977

jo també crec que la bona és la D.
el què passa que la resposta b és una mica malxinada, pel que fa utilitzant la paraula disminució, confon una mica tot i que és cert que el % d'oxigen necessari dismunueix, que vol dir que augmenta o amplia la zona d'inflamabilitat. (típica gràfica que el triangle es fa més gran)
les respostes a + b = c, és a dir que la bona és la d.

no sé si m'explico?

de totes maneres, crec que en el moment l'hagués cagat quasibé segur.

pel què fa a la classificació segons el punt d'inflamació, no en sé res, ja buscaré més info.
si algú en sap alguna cosa...

vinga doncs!

Inflamabilitat fa 16 anys 11 mesos #24978

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Bones,

sobre la classificació sobre el punt d'inflamació de:

Molt inflamables: punt d'inflamació per sota dels 23cº
Moderadament inflamables: punt d'inflamació entre els 23 i els 61cº
Poc inflamable: més alt de 61cº

Es algo que tinc estudiat, o he vist en varis temaris en català i en castellà , no recordo exactament on ja que es fàcil de memoritzar, aixi que son unes dades que si pots tenir en compte tranquil.lament.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Inflamabilitat fa 16 anys 11 mesos #24984

• assis
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Gràcies rampanat per l'ajuda en la classificació. Jo tampoc sé d'on ho he tret però és igual que la teva, quan un acumula tants papers que ja no sap ni què estudia ja comença a ser que s'ho prepara en serio! (per cert, també vas a València? se sap alguna cosa? han sortit les llistes? oi que no?)

Davo, crec que no m'he explicat correctament. Els límits d'inflamabilitat tenen a veure, com ho entenc jo, amb el % de combustible necessari perquè es produeixi una combustió. Imaginem el típic cas de l'escapament del gas, si en una habitació tancada s'escapa gas i aquest només arriba al 5% hi ha massa poc gas perquè es produeixi una combustió. Si per contra s'omple tota l'habitació de gas, imaginem al 90%, de tant de gas que hi ha si salta una guspira no s'encendrà.

Per tant quan parlem de límit inferior o superior d'inflamabilitat parlem de % de combustible. En la pregunta plantejada parla de TEMPERATURA. I és això el que no entenc, ¿què té a veure? ¿en què afecta la temperatura als límits d'inflamabilitat? :roll:

Inflamabilitat fa 16 anys 11 mesos #24986

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Hola Assis , si, he tirat instancia per les 52 places del Consorci, encara no han sortit les llistes.
Pero no hem treu el son, aqui a Valencia s'ho prenen amb una calma .. que fa por.
Aquestes places estan aprovades desde finals de 2007 i fins ara no s'ha pogut tirar instancia, una vergonya.

A l'ajuntament de valencia , la última convocatoria de 70 places desde que es va tirar instancia fins que vam començar la 1a prova va passar 1 any !!! jajaja penós.

En fi, i per rematar a aquesta del consorci, han futut uns temes enredats que no estan als temaris, t'has de buscar la vida remoguen apunts, buscan per internet, anan a la biblio ... en fi , jugar a la loteria, ja que despres si tens la sort de passar el teoric, al supost practic corretgeixen com els hi surt de la fava.

Jo demoment no m'hi trenco les banyes, estic centrat amb la proxima que sortira ara de Catalunya ja que son moltes places, un temari assequible i juguen força net.

Per estar atent a la de valencia et deixo aqui l'enllaç, suposo que ja el tindras pero bueno, per si les mosques.

Sort !!

www.bombers.dva.gva.es/index.php ... le&sid=399

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Inflamabilitat fa 16 anys 11 mesos #24989

És la D ja que un augment de temperatura produeix un augment en la velocitat d'emissió de vapors inflamables per part del combustible, fent que el limit inferior disminueixi i a la vegada el superior augmenti, doncs hi ha més quantitat de vapors combustibles en contacte amb una quantitat determinada d'oxigen. Per exemple, un augment de la temperatura en uns 100ºC pot fer augmentar en un 8% el LSI i disminuir un 8% el LII també, fent que el nou rang s'incrementi un 16% respecte l'inicial.

La classificació d'inflamabilitat i combustibilitat que has comentat està regularitzada per la NFPA 30, la qual classifica les substàncies combustibles (la gran majoria líquids), essent aquesta:

IA = Flash Point < 22.8ºC i punt d'ebullició < 37.8ºC (Molt inflamable)
IB = " " < 22.8ºC i punt d'ebullició >37.8ºC (Inflamable)
IC = 23ºC < Flash Point < 37.8ºC (Poc Inflamable)
II = 37.8 ºC < Flash Point < 60ºC (Combustible)
IIIA = 60ºC< Flash Point < 93ºC etc.
IIIB = Flash Point >93ºC ...

Inflamabilitat fa 16 anys 11 mesos #24990

• assis
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Ara si que m'ha quedat clar.
Moltes gràcies per l'ajuda!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.147 segons
Gràcies a Fòrum Kunena