Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Errades del qüestinari... fa 16 anys 11 mesos #25188

• bertklvet
  • Avatar de bertklvet Autor del tema
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 47
  • Gràcies rebudes: 0
Bones gent!!

En el qüestionari de preguntes de ccoo hi ha varis errors, o aixó crec, per aixó us comento aquesta a veure que en penseu:

//La característica de resistència al foc EI d'un element que recull les euroclasses, tan sols és aplicable:

a) als elements estructurals de l'edifici.
b) als elements de compartimentació no estructurals de l'edifici.
c) als materials de revestiment.
d) a les instal·lacions.//

Resposta segons qüestionari ....a).
Bé, jo crec que ès erroni donar per bona la resposta a), ja que els elements estructurals de l'edifici hauran de complir la R (de capacitat portant i estabilitat) com ara els murs de càrrega que seran REI o en el cas de bigues, columnes, pilars... que serà R.
En el cas dels envans, on la seva funció ès d'habitabilitat o compartimentació, haurà de complir la característica EI, ja que no haurà de soportar pes de l'estructura.
Per tant , per a mi, la resposta correcta seria la b).

Que us sembla, n'esteu d'acord o hi veieu alguna errada.
Merci a tots, estaria bé anar penjant els dubtes o errades trobades al qüestionari.

A muerte...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Errades del qüestinari... fa 16 anys 11 mesos #25197

He estat llegint el codi tècnic d'edificació i pel que he pogut veure diu que en els elements estructurals principals de un edifici si que es te en compte la resistència al foc i just a l'apartat següent diu que en els elements estructurals secundaris si l'acció directa de l'incendi no pot ocasionar danys als ocupants, ni comprometre l'estabilitat global de l'estructura, l'evacuació o la compartimentació en sectors d'incendi de l'edifici no precisa complir cap exigència de resistència al foc.

La veritat es que llegint això es complica la meva decisió entre la resposta a) o la b) em decanto per la a) per que es la mes bona de les dues ja que la b diu:
b) als elements de compartimentació NO estructurals de l'edifici.

No se si et servirà ni si es correcte (esta tret del CTE per això) però m'has fet re buscar que mai esta de més, si trobes la resposta bona o alguna explicació estaré agraït!!

Errades del qüestinari... fa 16 anys 10 mesos #25241

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
A veure si humilment puc col·laborar a solucionar-vos els dubtes... abans que res dir que ja sóc grandet i jo ho vaig estudiar tot amb la CPI-96 a la carrera i la terminologia canvia donant lloc a equívocs habitualment.

Jo d'entrada em decantaria per la B. El per què en breus frases?

En quant a els elements estructurals la resistència al foc és la R per ex R90 o R120. Resistència en cas d'incendi... Resistir resistir resisitir... regla pnemotècnica per a estructura.

EI és estabilitat en cas d'incendi dels elements constructius i segons la taula 1.2 determina les diferents exigències per a sectors d'incendi.

A més existeix el REI que es quan es donen els dos casos a la vegada, és a dir que l'element és estructural i per tant ha de tenir R i es compartimentador per tant ha de ser EI... tal i com s'especifica en el punt (3) de la esmentada taula.

Suposo que haurà quedat clar, no sé si sóc gaire bò explicant-me, en tot cas, a qui li interessi (i jo no sóc d'aquests interessats que demanen coses a canvi) li puc facilitar el CTE-SI o el que pugui necessitar en pdf... que si tens un acrobat amb buscador només posant la paraula que cerques t'hi dirigeix directament i fa bastant més fàcil la cerca i l'estudi.

apa siaus salats.... JOER DE VEZ EN CUANDO RESPONDO EN SERIO..... HAS VISTO CLIMBER???? RAZOOORRR???? ETOOO???? RAMPAAAA????? JAJAJAJAJ lo he echo lo he echo... :P pa k luego digan... AL LOOOOOOOOORO K NO ESTAMOS TAN MAL

Errades del qüestinari... fa 16 anys 10 mesos #25242

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
otia sie me he deixat la conclusió jajaja... jo crec que tens raó... que la resosta és la B, la A ha d'estar malament doncs el concepte EI és per a comaprtimentacions i l'R per a resistències, i com bé dius només en cas de ser les dues coses llavors hi ha el tema REI per tant la EI a un element estructural no té perquè aplicar-li ja que pot formar part del mateix sector d'incendi que els elements que separa.

Errades del qüestinari... fa 16 anys 10 mesos #25259

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
Home aparellador, segons la teva parrafada i el que diu la pregunta (sempre atenció al que diu la pregunta!!!), jo entenc que la resposta és la A, doncs la característica de resistència al foc és la que s´aplica als elements estructurals i és el que demana la pregunta i dóna la resposta A, no pas res d´estabilitat davant incendi o temes de sectorització, que si que els que treballen en això en senten parlar més en el dia a dia.

Errades del qüestinari... fa 16 anys 10 mesos #25263

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Salut Ratafia,

En la primera parrafada que vaig fotre... que encara era pitjor i se'm va penjar abans de tramete-la, vaig posar que la pregunta induïa a error justament perquè empra el tema resistència que a la cpi era el típic RF. Tot i així i investigant en el cte... el tema és que parla de resistència però especifica la denominació EI jo entenc que la pregunta va encaminada al terme EI i per tant i amb la parrafada que pots re-llegir a dalt entenc que la resposta és la B ja que el terme important en l'enunciat de la pregunta és la EI, i si es referís a la estructura diria la R.

Bé... al meu humil saber i entendre... si algú pot aportar quelcom més de llum... que lo diga ahora o se calle para siempre.

Errades del qüestinari... fa 16 anys 10 mesos #25264

Jo crec q té raò l'aparallador.
La pregunta diu:
La característica de resistència al foc EI d'un element que recull les euroclasses, tan sols és aplicable:

a) als elements estructurals de l'edifici.
b) als elements de compartimentació no estructurals de l'edifici.

Als elements estructurals d'un edifici no poden ser mai EI, en tot cas seria REI. Per tan la resposta A està malament.
Per un element de compartimentació no estructural te de complir les caracteristiques EI.

Errades del qüestinari... fa 16 anys 10 mesos #25319

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
OK OK OK, doncs pregunta impugnada i l´aparellador que té unes canyes pagades al bar de la esquina!

Errades del qüestinari... fa 16 anys 10 mesos #25329

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
yyyyyyyyyyyyyyyyyyyuuuuuuuuuuuuuuuuuujjjjjjjjjjjjjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu !!!!!!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.165 segons
Gràcies a Fòrum Kunena