Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Nova Llei de bombers fa 16 anys 11 mesos #25229

• víctor
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 307
  • Gràcies rebudes: 0
Segons el que es va dir en el seu moment al parlament volien de cara a aquest setembre canviar la llei de bombers per tal de suprimir el límit d'edat, algú sap quan serà aprovada aquesta nova llei?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Nova Llei de bombers fa 16 anys 11 mesos #25230

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Ami hem va semblar entendre que a partir de la següent convocatoria ja s'aplicaria.

Es a dir ... es treuen de sobre akesta que sortira ara de 160 places y a partir de la següent fora límit d'edat.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Nova Llei de bombers fa 16 anys 11 mesos #25232

• víctor
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Al vídeo del Parlament el senyor Boada donava a entendre que es miraria de poder aplicar la nova llei (sobretot referida a la supressió del límit d'edat) i com que això portava un temps es miraria de que al setembre estigués la nova llei bastant avançada i per tant aplicar-la el mes aviat possible.

Estic buscant aquell vídeo però no el trobo a la mateixa direcció on estava.

Nova Llei de bombers fa 16 anys 11 mesos #25233

El Tema del limit dedat encara no esta clar que es modifiqui,al juliol va haber-hi una esmena a aquest apartat,i es va retornar.tot i que al principi es va dir que elgovern hi estava a favor,en aquella comparaixença.

Nova Llei de bombers fa 16 anys 11 mesos #25234

Algú sap el que diu aquesta esmena de Juliol? La meva preparació passa necessàriament per aquesta reforma, ja que m'he decidit a preparar-me una miqueta tard i no crec que estigui a tope abans dels 35 (ara en faig 33). Confio molt en que treguin el límit d'edat.

Nova Llei de bombers fa 16 anys 10 mesos #25269

La nova llei no estara aprovada fins a finals d'any de manera que en la propera convocatoria encara hi haurà el límit d'edat i no fara falta el batxillerat.

De cara a les opos d'altres anys esta clarissim que el límit d'edat no hi serà però també esta bastant clar que el requisit per entrar a les opos serà el de tenir batxiller o equivalent. Aqui us deixo la resposta de la responsable d'incendis del departament d'interior a un mail on li preguntava per aquests temes:

Benvolgut Xavier,

En relació al mail que veu enviar diumenge al Secretari General del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, us informo que en molts pocs dies s'iniciarà el procés formal de tramitació de l'avantprojecte de llei que regula els serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvaments.

El procés de tramitació no és curt atès que passa per diferents fases, la prèvia de consulta pública a diferents àmbits del Govern de la Generalitat de Catalunya i altres institucions i organismes i, una vegada aprovat el text pel Govern, l'avantprojecte que es converteix ja en projecte, es presenta al Parlament de Catalunya on segueix també una tramitació interna tant en el ple com a nivell de comissió

Amb aquesta introducció, us vull transmetre dues qüestions, per una banda, que és un tipus de norma que requereix d'un temps significatiu per a la seva aprovació i, per l'altra que, el fet de que passi per diferents àmbits interns i externs al nostre departament, pot significar que el text final no sigui el mateix que el que nosaltres proposem inicialment.

En tot cas i, en relació a les qüestions que plantegeu com a dubtes us informo del nostre posicionament inicial:

1- El nostre objectiu és eliminar el límit d'edat, garantint això sí, que les condicions exigibles i acreditables per tots els aspirants siguin les mateixes, independentment de la seva edat en el moment d'iniciar el procés de selecció

2- La proposta de text inclou efectivament un canvi en les condicions d'accés pel que fa a la titulació en la línea del que vosté ha sentit, és a dir, l'objectiu seria substituir les dues categories actuals de bomber i bomber de primera per una única categoria (de fet com segur ja sap vosté les funcions que desenvolupen són exactament les mateixes
) i això passa per tenir una titolació d'accés diferent a l'actual exigint el batxillerat

Espero haver resolt els seus dubtes i quedo a la seva disposició per qualsevol altre aclariment

Cordialment,

Olga Lanau
Directora General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments

Nova Llei de bombers fa 16 anys 10 mesos #25270

Ei moltes gràcies company per l'aclaració. La veritat és que aquesta nova llei se m'ajusta perfectament bé, ja que com ja he comentat algun cop, m'he decidit una mica tard i ja no faré els 33 :D

Nova Llei de bombers fa 16 anys 10 mesos #25271

Crec que l'aclaració és molt bona sobretot perque vé de fonts oficials i no són rumors. Però a mi encara em queda un dubte: jo vaig fer el Batxillerat antic: el BUP i no se si em serveix com el Batxillerat que demanaran en properes opos, ja l'actual batxillerat equival a l'antic COU aquest i no el tinc. Si algú ho té clar, m'ho podria respondre.

Nova Llei de bombers fa 16 anys 10 mesos #25272

• víctor
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
La pregunta es: Si demanen el batxillerat també el títol de tècnic o tècnic superior oi?

Nova Llei de bombers fa 16 anys 10 mesos #25287

mirat aquest forum

<!-- l --><a class="postlink-local" href="bombers.es/forum/viewtopic.php?f=2&t=5892">viewtopic.php?f=2&t=5892

Nova Llei de bombers fa 16 anys 10 mesos #25290

Bon dia nois, ultima noticia sobre la modificació de la llei 5/1994.

Avui s'ha publicat al DOP de Catalunya una proposta de resolució de CiU, sobre l'aturada de les convocatòries de places per el cos de bombers de la Generalitat fins a l'eliminació del límit d'edat per a accedir-hi. Ara només falta que ERC i IC faci la seva proposta de resolució. Atés que el 19 de maig de 2009 la Comissió de Peticions del Parlament de Catalunya per resolució de tots el grups parlamentaris van instar al Departament d'Interior, Relacions Institucuonals i Participació (Hble. SR. Joan Boada)a modificar tal llei abans de les properes convocatòries de bombers. A opinió de CiU, no tindria cap sentit que durant la tramitació del projecte de modificació de llei al parlament, des de el Departament d'Interior,........... procedís a publicar una convocatòria de bombers escala bàsica.

Resumin que pot ser que el PSC es quedi sol amb la proposta de convocar uns convocatoria al setembre. Si fos així el PSC no haurà complet la seva paraula devant la Comissió de Peticions.

A veure que pasa, peró no deixeo d'estudiar i entrenar. (En política avui A i demà B).

Nova Llei de bombers fa 16 anys 10 mesos #25296

QUE ÉS EL DOP DE CATALUNYA ON DIUS QUE S'HA PUBLICAT AIXO?

Nova Llei de bombers fa 16 anys 10 mesos #25297

El DOP vol dir " Diari Oficial del Parlament de Catalunya", aqui tens la web
www.parlament.cat .

En aquesta web podras veure tota la tramitació d'aquesta proposta de modificació de llei 5/1994.
Buscar la publicació del BOP del 7/09/2009.

Salut

Nova Llei de bombers fa 16 anys 10 mesos #25298

que ganas de tocar los huevos...

Nova Llei de bombers fa 16 anys 10 mesos #25299

enjoyvip va escriure: Crec que l'aclaració és molt bona sobretot perque vé de fonts oficials i no són rumors. Però a mi encara em queda un dubte: jo vaig fer el Batxillerat antic: el BUP i no se si em serveix com el Batxillerat que demanaran en properes opos, ja l'actual batxillerat equival a l'antic COU aquest i no el tinc. Si algú ho té clar, m'ho podria respondre.

tu no te preocupes... como no va a ser ekivalente? que preguntas son esas! Por encima de tu cadaver deberian pasar si no es así.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.187 segons
Gràcies a Fòrum Kunena