Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 10 mesos #25394

• jasonpatatan
  • Avatar de jasonpatatan Autor del tema
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 53
  • Gràcies rebudes: 0
Bones a tots,

tinc un dubte que de moment no m'ha resolt ni el temari de ccoo, ni internet, perque uns diuen una cosa i altres coses diferents.

La pregunta és... que indica exactament el número d'eficacia?

Ex: 21A 144B

En alguns posa que el número de plantes de pals de fusta, altres el número de pals per planta, alguns la mida dels taulons... total amb que ens quedem?

I pel tema del tipus B, 144 és el volum o... podriem dir-li ¿litres?... de que substànica?

Gràcies.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 10 mesos #25395

Jo a tots els temaris tinc que és el número de bigues apilades de 4x4x50 seguit de la lletra A
A internet he trobat que és la longitut en dm de l'entramat de bigues..... ufff nu sep a tot arreu tinc que es el número de bigues.

En la classe B segur que són els litres. Ho foten en unes paelles circulars d'un diàmetre normalitzat

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 10 mesos #25401

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
En la classe B, els litres que fa referència la xifra són una mescla 1/3 d´aigua i 2/3 de combustible que van dins aquestes paelles circulars de diàmetre normalitzat i es mira quants litres és capaç d´apagar 5 kg d´agent extintor. La normativa CTE demana com a eficàcia mínima 21A 113B per a qualsevol extintor.

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 10 mesos #25418

bones jasonpatan!

ei, si no ho tinc mal entès la eficàcia B és correctament com te l'han dit abans i pel que fa a la A és una columna de 14 fileres de bigues en alçada sempre i segons el número de columnes establim el nombre de A. per exemple: si tenim 5 columnes obtenim eficàcia 5A i aixi amb els altres.. La comprovació és si l'extintor és capaç d'extingir amb aquest num de columnes o inclús mes, 8A, 13A...

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 10 mesos #25421

• jasonpatatan
  • Avatar de jasonpatatan Autor del tema
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 53
Bones de nou,

Doncs ho sento però no t'he acabat d'entendre be, comentes que són columnes de files de taulons, per tant 5A seria 5 columnes de 14 files cada columna, i quants taulons per files??

Gràcies.

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 10 mesos #25591

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
mmmmm.... no sé perquè diria que un 5A serien 14 columnes de 5 files cadascuna.... a la tarda t´ho confirming però si algú d´aquests 8-10 connectats que tenim en moments puntuals d´aquest matí ho sap segur, s´agraeixen aportacions.

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 10 mesos #25635

ei... mirant el tema de les eficàcies... estas segur ratafia que, per la llar tipus B es una barreja d'aigua i combustible? jo en els apunts hi tinc que es una barreja d'hepta i gasolina.2/3 I 1/3 respectivament I al final com queda el tema de llar tipusA? Son el numero de fileres de taulons de fusta el que ens indica ? o què?

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 9 mesos #25821

bones,

només volia confirmar: la eficàcia de la clase A és el num. de bigues de 50 cm que hi han per pis, és a dir la profunditat de la llar. Si la llar fa 210 cm de profunditat, hi hauran 21 taulons de 50cm de llarg, posats transversals, i la eficàcia serà 21A....

sempre hi han 14 capes intercalades longitudinalment i transversalment.

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 9 mesos #25822

respecte a la classe b:

uns apunts em diuen que el combustible es benzina AFGAS 100L (Codi OTAN F18) i no diu res de proporcions,

i els altres diuen 1/3 d'aigua i 2/3 d'heptà.

No haurà canviat la normativa?

mmmmm...

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 9 mesos #25823

Creo que es algo tal que,

Ensayos de eficacia A:

El cuerpo a extinguir (hogar tipo) está constituido por una serie de listones de madera de pino (Pinus Silvestris) de sección cuadrada de 40 mm de lado y longitud variable entre 500 y 550 metros. Los listones se colocan sobre unos bastidores metálicos, unos sobre otros hasta formar 14 capas de listones que proporcionan una altura total de 560mm (14capas*40mm por capa), bajo el bastidor se coloca una bandeja con una cantidad determinada de heptano (similar a la gasolina). Tras 2 minutos de combustión de la bandeja de heptano se retira la misma y se deja arder la pila de maderas durante 6 minutos. Al final de este intervalo se tiempo se procede a la extinción de la pila de maderas. El fuego se debe extinguir antes de 5 minutos y no debe reaparecer ninguna llama en los tres minutos siguientes a la extinción.

Un 8A tendrá 8 listones de 500 mm de longitud por capa, de 40 mm x 40 mm de sección, y la longitud del hogar será de 800 mm, porqué entre listones tienen que haber 100 mm de distancia.

Ensayos de eficacia B:

El cuerpo a extinguir (hogar tipo, "llar tipus") son bandejas cilíndricas de radio variable de las que se llena 1/3 de las mismas con agua y 2/3 con heptano que, al tener menor densidad, flota sobre el agua. Los diámetros de las bandejas varían entre 560mm y 3000mm.
Tras 60 segundos de combustión se procede a la extinción del fuego.
Una vez extinguido el fuego debe quedar una altura de heptano superior a 5 mm.
Para que un modelo de extintor pase favorablemente un ensayo deben apagar 2 extintores de un lote de 3.

Entonces un hogar-tipo 8B tendrá un volumen de 8 partes de heptano, 4 partes de agua por ejemplo, un diámetro de 560 mm, profundidad de 100 mm, etc.

Además, para acordarte de las eficacias de los extintores piensa que sigue la serie de Fibonacci (empezando por 3), el número siguiente és la suma de los dos anteriores, tanta en eficacia A como en B.

3,5,8,13,21,34,... que es una serie geomètrica de radio 1,62. Y luego hay un par de suplementarias que se obtienen de la anterior por srqt(1,62), que son la 27A y la 43A.

Assajos d'eficàcia fa 16 anys 9 mesos #25824

Me referia a una longitud en la eficacia A para los listones de 500-550 mm, no metros.... :roll:

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.182 segons
Gràcies a Fòrum Kunena