Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25697

• osac
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 18
  • Gràcies rebudes: 0
Hola bona tarda.
Primer de tot no vull obrir un debat sobre voluntaris si o no,sino expresar un sentiment i fer una reflexió.
Em dic Oscar i soc bomber voluntari(encara que no se que tinc de voluntari ja que em paguen a 7,50€ la hora),més que la hora extra de moltes empreses privades..
Vergonya de què? : doncs de la situació que com en altres llocs de aquest forum ja s'ha parlat mil vegades i de la situació puntual que estic visquent al parc (evidentment em queixo perque ara la estic vivint jo).
Resulta que com molts de vosaltres dieu, al meu parc desde fa un temps cap aqui entra gent per endoll que ni es mereixen ni son aptes per ser bombers,i al damunt gent amb més de 63 anys que ja estan jubilats de la seva feina,pero que encara se'ls permet fer de bombers i cobrar les hores de servei tot i que no estan en condicions fisiques òptimes i no saben fer anar ni la emisora.
Pot semblar ridicul que ara surti un voluntari en aquest forum queixant-se d'un tema com aquest,però es que resulta que he esgotat tots els mitjans de queixa que la casa m'ha ofert i ara només em queda el dret a la pataleta i deixar anar en aquest forum la meva opinió.
Tambe ho faig amb respecte cap a tohtom sent conscient que el tema dels voluntaris aixeca ampolles i no sempre som benvinguts,i cada cop ho entenc més.
En fi el que m'agradaria per part dels que manen:
Dons que l'accés a BOMBER "mal pagat" o voluntari es fes per opo lliure a qualsevol ciutadà d'aquest
pais en les mateixes condicions que les opos de BOMBER funcionari,perque si som voluntaris, dons aixo som voluntaris i els diners que cobrem han d'anar a parar al parc (model francès) pràctiques mensuals al parc de referència de funcionaris,i proves cada dos anys tan fisiques com psiquiques,i sino doncs tots professionals a temps parcial o temp. complert i punto(model irlandes,britanic,suec etc.....).
Lo dit, això no és per obrir debat si no un sentiment de vergonya que si be no en farà desistir de continuar si que em fara implicar-me menys amb el meu parc.
Sens mes OSCAR SANCHEZ bomber del parc de GELIDA, regio metropolitana sud.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25701

Ole tus huevs Oscar!!! Ja era hora de que algun voluntari reconegués honestament que el seu sistema d'accés és una mafia propia dels temps més casposos del paco! Que els voluntaris poden fer una feina digna? D'acord! Que poden ser bons treballadors? Clar que sí! Aquests no són els temes més polèmics, en la meva opinió.

El que si que resulta vergonyós és que no es reconegui que l'adjectiu "voluntari" no té absolutament res a veure amb el que realment és aquest sistema. A banda de que puguin cobrar (que ja resulta contradictori amb la suposada motivació altruista de què parla la llei de bombers) tothom que hagi fet la opo de la gene de l'any passat sabrà que per passar la prova de conducció era pràcticament indispensable haver practicat amb un camió de bombers. Pel lloc on treballo, he conegut a pràcticament tots els bombers de pràctiques que van entrar a la opo de la gene i pràcticament la meitat havien estat voluntaris i reconeixien haver tingut el privilegi de poder practicar les proves amb el camió. Així que, vale que de mèrits no en donin molts, però altres factors molt més crucials com aquest del camió evidencien uns privilegis que posen sèriament en dubte tota aquesta patranya de la "voluntat altruista". Si es tan altruista, per què no s'estipula que aquells que vulguin ser realment voluntaris no puguin alhora estar opositant per a fer-se professionals? Així es veuria qui realment vol ser bomber voluntari i ja està.

I després està el tema penós del sistema d'accés. Què és això de que un cap de parc decideixi a dit qui ha de fer el curs per ser voluntari? Aquest que és familiar, aquest que és amic del meu fill, l'altre que és colega de no sé qui... PER FAVOR!!! Opo lliure i sense enchufes, examen teoric per tothom i físiques decents (no les ridícules que ara mateix han de passar els aspirants a voluntaris), i qui s'ho curri cap a dintre, i el que no a xupar-la!

En fi, que lo dels voluntaris podria ser algo molt més decent del que actualment és.

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25703

Jo sóc de Mataró, i no he ni tan sols provat d'anar a Arenys a presentar-me, perquè ja m'han dit que hi ha una bona màfia... a veure si algú que corri per allà m'ho pot confirmar.

De fet... gent de confiança ja m'ho han confirmat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25705

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Cullons, pensava que aixo nomes passava aqui a Valencia .

Pudrits !!!

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25707

Pues tampoc paseu per Collbato, ni Gelida, ni Piera...a tots els parcs es la mateixa historia.

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25708

Hola.

Jo soc d'Arenys de Mar i...ho vaig intentar...sabent que hi havia i efectivament, els rumors eren certs.

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25709

jo també soc de Mataró i expondré el meu cas:
Vaig anar al parc d'Arenys, com bè han apuntat es un parc de voluntaris, vaig anar un diumenge pel matí que era cuan en "teoria" estaba el responsable de parc, vaig preguntar per ell i la seva atenció va ser sense més, decepcionant, vaig pasar a la sala i vaig reguntar que había de fer per entrar a voluntari, quina instancia o quins eren els moviments per poguer entrar, l'home ni miran-me a la cara em va dir que ja n'estaba fart de que la gent li vingués a preguntar, que ja no ho explicaría més perque n'estaba cansat i em va dir literalment: que t'ho expliqui un altre jo ara tinc feina i no et puc atendre, adèu ... quina feina tenia? no ho sé, era un diumenge a les 9 del matí i alló semblaba una bassa d'oli ..
En fí, jo ja casi he perdut tota esperança o bé puc tornar i ser mes soca que ningú i anar provant, pero si, coincideixo amb tot el que heu dit.

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25710

• osac
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Hola bon dia.
Responen als que sou de Mataro:
Jo de vosaltres provaria anar al parc de Funcionaris de Mataro,la nova llei preveu que existeixin parcs mixtes.
Si us diuen allo que als parcs de profesionals no entran voluntaris comenteu de bones maneres que llavors per que a Martorell(3),Igualada(2),Hospitalet(2),Gava(3),Bellaterra totes les infermeres del GEM i suposo que la llista encara seria mes llarga ,pero nomes parlo del que conec,si que hi an voluntaris.
Suposo que si el cap de parc es bon tio us informara com deu mana.
Per altre banda si voleu opositar i per la meva experiencia paseu del voluntariat i si podeu feu campanyes forestals.Si aconseguiu entrar en un parc de voluntaris us amargaran la existencia,a menys que sigui un on existeixi un bon grup de opositors.
Per entrar: Dons a la nova llei ho podeu llegir.
SALUT.

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25711

Bones, puc confirmar també de primera mà lo del parc d'Arenys. En el meu cas el cap de parc a l'entrevista em va comentar que fonamentalment les places estaven reservades a familiars (m'ho va dir tal qual). Vaig flipar, però casi millor que et diguin les coses tal com són que no pas es tirin el rollo barato de que si t'ho curres, de que si ves-te passant pel parc...

D'altra banda, trobo interessant que tothom que hagi tingut aquest tipus d'experiències les denuncï perquè se sàpiga de què va tot això més enllà dels típics rumors aïllats.

Ànims i a estudiar per la opo de veritat.

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25712

Hostia...

Esteu segurs que no han traslladat el Calipso al parc d'Arenys?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Estic flipant amb les històries d'aquest parc... jajaja vaya tela...

NOTA aclarativa: Calipso és una antiga casa de barrets que van xapar a Mataró :lol:

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25716

• jasonpatatan
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 53
Bones,

M'afegeixo als damnificats per aquest tema d'amiguismes, familiarismes i tot l'acabat en isme...
No us passeu tampoc pel parc de Cambrils sino sou coneguts de.., ni per Alcover si no sou amics de..., ni per tarragona si no ets fill de...

Suma y sigue...

Ara..., espero que algun dia canvii tot això

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25724

Hola companys! La veritat es que normalment la cosa va així! Jo estic acavan el curs de BV, i per lo que pogut veure la cosa funciona tal i com expliqueu per desgracia! Però en el meu cas no va funcionar així, sino jo no estaria fent el curs bàsic. Explico el meu cas:
Vaig anar al parc de Tarragona (parc professional) a preguntar que havia de fer per ser BV, el cap de parc em va atendre correctament, em va demanar un curriculum i la meva direcció de mail, també em va fer saber que la cosa estava molt difícil perque hi havia molta gent interesada. Doncs al cap d'un temps vaig rebre un mail del cap de parc on deia que tal dia convocaria un exàmen teòric per decidir qui enviava a fer el curs, ens va enviar la teoria que haviam d'estudiar. Al final vam entrar els cinc amb millor nota. Crec que aquesta seria una bona manera d'establir qui te dret a fer el curs. Jo no vaig ser concient de com anava l'accés fins que no vaig començar el curs, pensava que a tots els parcs feien el mateix.

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #25759

• despertaferro33
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 38
  • Gràcies rebudes: 23
be, suposo que cada parc es un mon, jo per la meva experiencia no he tingut cap problema per entrar a BV i en aquesta darrera convocatòria de places ha entrat tothom qui ha vingut a parlar amb el cap de parc. Aixo no treu que en uns altres parcs hi hagi "mamoneo".
de totes formes , ara es posarà mes xungu per entrar, proves d'acces etc

VEERGONYA. fa 16 anys 9 mesos #26067

• osac
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Bona tarde.
En relaciò a l'escrit que vaig publicat:

Demano disculpas publicament al sr Josep Nebot, que es l'actual cap de parc de Gelida i que res te a veure amb la denuncia que vaig fer.(el es cap de parc desde fa 6 mesos i ja si va trobar amb el mogollon).

Que l'escrit evidentment anava dirigit als qui manen i mai a la gent de base.(Tinc entes que els que manen son els que tenen la posibilitat de canviar les lleis).

Que no deixare de dir el que pensu sense amagarme(no com d'altres).

QUe si parlo es per que se del que parlo i que SÌ jo tambe m'aprofito del cales i de tot el que voll dir ser bomber voluntari, PERÒ sabeu allò de tonto el ultimo? dons aixo jo no sere el tonto.(o si)

Torno a dir que aixo no era un debat si no un dret a la PATALETA. i que anava dirigit als que MANEN,o sigui la direccio general.

Que hagues sigut mes facil rajar sense dir qui soc i ja està, pero no en dona la gana.

Que evidentment el col-lectiu de bombers voluntaris es molt gran i evidentment hi a gent que vall molt com a bomber i com a persona.

I per finalitza tornar a dir que en sap greu pel sr Josep Nebot que si a trovat amb tota aquesta hostoria.
Oscar SÀnchez Delgado bomber del parc de Gelida.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.216 segons
Gràcies a Fòrum Kunena