Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #25830

• lluti
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 197
  • Gràcies rebudes: 0
En les etiquetes de perill per transportar materies perilloses, quines són les mides?

En alguns llocs trobo 10 x 10 cm per envasos i paquets, i 30 x 30 en cisternes i contenidors.

En un altre, trobo 10 x 10 cm per envasos i paquets, i 25 x 25 cm en cisternes i contenidors.

I en alguns d'altres, em diu que les etiquetes del grup 7, canvien de mida...

Com quedem???

Merci!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #25831

• lluti
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Ja de pas que ens posem amb el tema... els codi de perill, s'han de saber tots??? o n'hi ha alguns especials?

En un temari tinc que n'hi ha uns de significat especial: 22, 323, 333, 362, 382, 423, 44, 446, 462, 482, 539, 606, 623, 642, 823, 842, 90 i 99.

Jo no se que els troben d'especial... els veig tant especials aquets com tots els altres...

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #25832

• lluti
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Ja crec que sera l'ultim dubte... jejejeje

Les concentracinos TLV-STEL, son les que no ha de tenir una duració de mes de 15 minuts d'exposició. Pero... et poden repetir fins un maxim de 4 vegades al dia, amb periodes entre exposicions de 60 minuts? Es que a alguns temaris, em surt que si, i als altres, em diu que nomes 15 minuts al dia....

Un dos tres, responda otra vez! jajaja

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #25833

Sí, sobre el TLV-STEL es no más de 4 exposiciones en una jornada, de 15 mín. a lo sumo, y separadas al menos por 60 mín. cada una de ellas. Eso de 15 min. como mucho y no más es para el valor límite ambiental de corta duración (VLA-EC).

Las etiquetas de peligro deben tenen para bultos o contenedores cisterna de menos de 3 metros cúbicos 100 mm de lado. Aún así, si el bulto lo exige la etiqueta podrá tener una tamaño inferior al dicho, siempre que queden bien visibles.
Para vagones cisterna (transporte por ferrocarril) será de 150 mm de lado mínimo.
Para contenedores cisterna de más de 3 metros cúbicos serà de 250 mm el lado con reborde de 12,5 mm, salvo para la etiqueta de materias radiactivas que tendrá un lado de 250 mm y una línea negra de 5 mm y paralela al lado, donde en la parte inferior el 7 tendrá una altura mínima de 25 mm. Pero para estos podrá ser también de 300 mm de lado, en principio, se habla de un mínimo, para que sean visibles a cierta distancia, digo yo...

Bueno, esos codigos de peligro son las excepcions, junto con sus derivados,

22: gas licuado refrigerado asfixiante, de no ser excepción sería gas que emite gases resultante de una presión o reacción química...???? y queda un poco contradictorio, porqué si ya es gas... pues eso.

Pero la mayoría es porqué reaccionan con el agua emiten gases inflamables, 423, 823, 482, etc. salvol 333, 539, 90 y 99 que lo tienes que mirar porqué no se deducen tan fácilmente.

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #25836

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Lluti no han passat els reis magos i ja tens un regal aqui.

Et deixaré aqui el meu esquema megachupiguai per respondre aquests tipus de preguntes. Gratis i per la patilla.

Plafo Taronja: 30x40
Etiquetes de perill 10x10 ( envasos i paquets 30x30 ( cisternes i contenedors )
Placa-etiqueta 25x25

Suposo que l'embolic el tenies amb les etiquetes de perill i les plaques-etiquetes.

:wink:
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Adot91

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #25840

• satanascorpetit
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 42
Que no nos embauquen! Plafo Taronja: 40x30

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #25841

putamare rampanat!
Jo si que tenia el dubte amb les etiqutes i plaques etiquetes.

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #25854

• lluti
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Moltes gracies! ara ja ha quedat tot clar!!!!

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #26001

Suposo que sóc una mica capullo i que ma costa entendre les coses, però és que per molt que busco per internet i llegeixo i rellegeixo temaris, no aconsegueixo veure quina diferència hi ha entre les etiquetes (25x25) i les plaques etiquetes (30x30), a part de la mida. A tot arreu he vist que diuen que les cisternes i grans contenidors hauran de portar etiquetes de perill.
Per què collons serveixen doncs les plaques etiquetes?

PD: Moltes gràcies per endavant, doncs jo soc un dels molts que aprofito aquests fòrums per recollir-ne informació i les meves aportacions son gairebé inexistents (en el millor dels casos), o poc útils.

Salut!

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #26002

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Bones willow, no fa falta que tot sigui aportació de coneixements, pots venir i portar-nos unes pastetes, algun cafetó, una jarreta de sangria... aqui es pot col.laborar de moltes maneres :D

Bé la diferencia de les plaques-etiquetes a les etiquetes , es que les plaques-etiquetes mínim han de ser de 25x25 i poden ser mes grans i s'utilitzen pels grans contenedors o cisternes.

Exemple:

El camionet del gasoil que va per les casetes omplin les calderes de la gent perque estiguin calentets a l'hiven. Doncs amb que el camio porti l'etiqueta de perill de tota la vida de 30x40 30|1202 en n'hi ha més que suficient per veier-la en cas de que s'accidenti.

Pero si jo soc propietari d'una gasolinera i sol.licito a Campsa que m'envii un peaso trailer amb una peasso cisterna perque se m'han acabat les provisions, amb una placa-etiqueta gran a proporció de la cisterna serà mes facil veure que conte aquesta i no haurem d'agafar la lupa.

:wink:

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Etiquetes de perill fa 16 anys 9 mesos #26004

bones!!!
fa un temps que vos llegeixo i ara me decidit a participar per, dintre de les meues posibilitats, ajudar-vos amb alguns dubtes...
escric en aquest tema perque porto tot el matí amb l'ADR 2009 i no trobo en lloc res de placas-etiquetas de 30x30...aixó es el que he trobat...
-etiquetas de perill 10x10..
-placa-etiqueta 25x25...podent-se reduir a 10x10 per a matèries perilloses de les classes 1 i 7 si el tamany o la construcció del vehicle fan que la superfície disponible per a fixar les plaques-etiquetes sigui insuficient...
-panell taronja 30x40...podent-se reduir a 12x30 en les mateixes condicions que la placa-etiqueta...
www.fomento.es/NR/rdonlyres/B19B ... DR2009.pdf
aquest es el ADR 2009, els capitols 5.2 i 5.3 és on se troba aquesta informació...

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.163 segons
Gràcies a Fòrum Kunena