Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26224

crec que em faig la picha un lio i tot serà més fàcil del que sembla..... :evil:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26226

EI bones!!! jo triaria la b sens dubte. Perque fa poc vaig esta mirant motobombes i bombes sumergibles per treure aigua del pou, i el venedor em va ensenyar uns quants models i de tots aquest unes grafiques de potencia i cabal. A la grafica mostrava l'altura de impulsio i el cabal que sortiria, i com mes amont treies l'aigua meys cabal pujava.
Res jo confio amb aquell venedor, ja que aquest estiu he pogut regar l'hort!!!! mmmm quines tomates mes bones que m'han sortit!! jiiijjii.

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26284

Si algu no li va quedar gaire clar aquesta questió(a mi gens), us paso un enllaç on segeix el tema:
quieroserbombero.org/qsb1.5/foro ... 530.0.html

Com més miro sobre tot això més liat estic. He arribat un punt q tots els conceptes q tenia sobre l'hidraulica ''se tambalean'' i no entenc res!!!!! :?
Mare meva amb lo simple q em semblava
Algu si ho enten, q ho expliqui pero de forma ''barrio sesamo'' , a lo millor pillo algo. :D

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26285

bones company...
el vaig obrir jo aquest debat pel mateix problema que tu, hi tot i que he tret alguna cosa, no crec que tingui suficient nivell per profunditzar tant com altres en hidraulica...
jo em quedo amb la frase d'euler de "a igualdad de condiciones la solución más sencilla, PROBABLEMENTE,sea la correcta"...
ja et dic que vaig seguir donant-li voltes i al final agafaré lo que pugue hi segueixo cap a endevant, que m'estava inflant massa el cap...
a vera si tens més sort que jo :wink:

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 9 mesos #26286

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314

peto va escriure: A la grafica mostrava l'altura de impulsio i el cabal que sortiria,

molt de compte amb això que dius... no és el mateix l'alçada d'impulsió que la d'aspiració!!!

Una bomba a més potencia podrà impulsar a més alçada, pero per més potent que sigui no podrà aspirar a més de 7.33m (a nivell del mar, menys a més alçada). és per això que es fa servir la turbobomba, que serveix per agafar aigua desde més amunt de 8m... (Per qui no ho sàpiga, la trubobomba fa servir un sistema d'impulsió per a pujar l'aigua en lloc d'aspirar)

Salut

Força i Constància

2 motobombes a mateixa alçada.... fa 16 anys 8 mesos #26377

os deixo aquesta pagina, no sé si la coneixereu...
www.cosasdebomberos.es/index.php ... p;Itemid=4
i vos deixo el paràgraf sobre operacions amb bombas, on diu algo de com afecta l'altura d'aspiració al cabal....
CAUDAL: el caudal (lpm, gpm, m3/hr, etc.) es la razón de ser de las bombas de los
carros, los incendios se apagan sólo cuando se les arroja el caudal suficiente como
para absorber el calor que mantiene la combustión, ese es el caudal crítico, si no se
envía agua en la cantidad suficiente, se estará horas lanzando agua a un incendio
que simplemente se la va a “comer” sin que el fuego disminuya su intensidad.
El caudal potencial que puede desalojar una bomba está influido por los dos factores
vistos anteriormente, presión y altura de succión, la altura de succión de 3,5 metros
es una altura bastante ajustada a la realidad, la mayor parte de las veces el desnivel
de aspiración será menor.
El factor que más afecta el rendimiento de una bomba es la altura de succión, tal como
se puede ver en la curva de rendimiento, a 7 mt el caudal potencial es la mitad
que a 3,5 mt. lo anterior, se debe a que la columna de agua ya está a una altura equivalente
al 70% de la presión atmosférica que es la que empuja el agua hacia la bomba,
como sabemos, la presión atmosférica al nivel del mar equivale a una columna de
agua de 10,33 mt.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.249 segons
Gràcies a Fòrum Kunena