ok, euler, ya queda todo claro ...
por cierto, gran curso el que diste, yo lo estoy siguiendo ahora y me parece impresionante, una aportación así y tan desinterasada, muchísimas gracias, un saludo..
Collons jo lo tenía claro abans... ara m'heu liat... a mi em surt... (i en els test k he fet) que la relació és inversament proporcional al Diàmetre... en què quedem?
Perquè en la fórmula del Daisy aquest... si la fas en funció de la velocitat, el diàmetre en el quocient no està pas elevat a la cinquena potència...
la mare que va parir als vents de ses illes als jaumes als talaiots i a les ... jajajaja... a investigar més ... casummmmmmmmmmmm
jo vaig fer una cosa "rara" que espero que algun día em diguin si está bé o malament, tot i que et dic que qualsevol de le dos opcions, la cinquena potencia o la meitat, les tindré en compte...
pos lo que vaig fer és igualar les dos equacions de PC, segons cabal i segons velocitat, per resoldre V^2/2·g, i aixó em va donar que...
V^2/2g=(7f·Q^2)/(pi·D^4·g)....i si en la equació de PC segons velocitat fiques aixó en joc de V^2/2g doncs tindrás el que faltava...
ja et dic que no estic segur de tot aixó però ho deixo caure a vera si algú que domini em corregeix abans que la cagui
ei aparellador que qui ha causat tot aquest follón es l'euler!! jejeje es broma euler..
el tema no es tant complicat perqué en examen tipus test doncs tens les respostes. així si calcules elevant al quadrat i no cuadra amb cap resposta, fas el mateix elevant a la cinquena potència, esperant que coincideixi amb algún resultat... aixó sí, espero que la resposta D no sigui "cap es correcta..."