Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26082

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 108
  • Gràcies rebudes: 0
hola que tal!
A veure si em podeu ajudar...

1.La calor que transmet un radiador ho fa en forma de convecció o radiacció? hi ha uns apuns de l'adams que posa el radiador com a exemple de transmissió per convecció, però no se pas com va quedar al final la pregunteta, crec que era de lexamen de gene de lany passat no?

2.què significa que l'acetilè no tingui LSI? algu em pot explicar per que?

3. Al final he arribat a la conclusió que els LII no es mouen quan pugem o baixem la concentraciód'oxigen, nomes es mouen als LSI a munt i aball respectivament, algu m'ho pot confirmar?

4. El butà a -12ºC no es pot utilitzar perquè? no ho tinc del tot clar

5. la carrega de foc d'un establiment depen del material que pot combustionar i també del comburent que hi pugui participar no?, però les unitats son Joules/grams de combustible? o Jouls/grams de comburent?jo crec que ha de ser de combustible, peròno se on he vist que es referien al comburent...

Merci per endavant nois i noies!!!!!!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26090

Bones,

Jo m'atreveixo amb les dos primeres de moment perquè amb les altres et podria enrredar. Com bé dius que la calor transmesa pel radiador és per convecció. El radiador el que fa és escalfar l'aire que l'envolta. Com saps, l'aire calent es menys dens que el fred i puja donant a l'espai una circulació d'aquest aire (com una roda). Però ull!! la pregunta de la gene deia: si posem la mà al costat sense tocar-lo!!! Llavors és convecció! Si hi tens la mà al damunt evidentment es per contacte directe: conducció!

Quan parlem de que l'acetilè té un elevat LSI es refereixen a que per característiques del producte, crema pràcticament amb qualsevol concentració amb el comburent. És a dir que l'acetilè combustiona casi amb absència de combrent!! (Entenem per LSI la concentració més rica en combustible en presència de comburent perquè existeixi combustió!)

Espero haver-te ajudat una mica!

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26091

a vera...
pel que fa l'acelilè com molt bé diu si que té LSI =80%
referent al radiador la resposta correcta de l'examen van marcar per radiació. (sincerament jo encara no ho entenc, ja que també aposto per convecció ja que fa us de l'aire)
El tema del butà si no recordo malament a aquesta temperatura és massa viscos per crear un mescla de gasos per produir la combustió.
fins aqui la meva exposició

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26094

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
4- El buta a -12º ...

Si no recordo malament vaig llegir a algun lloc que a aquesta temperatura el butà es trobava en un estat liquid viscossent i per aixo no es podia utilitzar. Massa pastós vamos.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26096

Hola,
el radiador escalfa de les tres maneres: conducció (si el toques amb la ma), radiació(si tens la ma devant) i convecció (si poses la ma a sobre sense tocar-el). Fixet el q et demana la pregunta, l'objecte q escalfa on està.
Lo del limit superior de l'acetilé és lo q diu en neli.
La pregunta dels limits d'inflamabilitat, si q varia el limit inferior, amb un augment de temperatura varia el límit inferior i el superior (el classic exemple del 8% amb un augment de x graus, però no tots els combustibles varien el mateix porcentatge).
Lo del buta, també penso q és lo q ha dit en neli. El punt d'ebullició del buta és 272.7K (-1ºC).

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26097

Tens tota la raó. La resposta correcta és per radiació però jo tampoc la vaig entendre i atenent-me a tots els meus coneixements (bastant limitats) i a tot el que he llegit, segueixo defensant que es per convecció. Si algú te una resposta coherent de perquè es radiació estaré encantat de treure'm la raó jejeje!!

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26112

Segons he llegit fa una estoneta, una ampolla de butà a -12 no es pot fer servir perquè es inferior a la seva temeperatura d'ebullició. Si algú pot fer un afegit perquè sigui més entenedor doncs de conya!

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26115

Romeu22, crec que és important no confondre com transmet la calor el radiador i despres com aquesta es desplaça per l'aire. Es a dir primer tranmet per radiació, un cop esta a l'ambient es propaga per convecció.
Es la meva teoria

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26128

SUPOSO QUE EL BUTÀ NO ES POT USAR A -12 PERQUE EL SEU PUNT D'EBULLICIÓ ES -0,5 I A -12 NO EMET SUFICIENTS VAPORS PERQUE ES PUGI ENCENDRE.
NOMES ES LA MEVA OPINO, NO ESTÀ CONFIRMAT.

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26137

bones,

jo vaig fer aquesta pregunta del radiador l'altre dia, sense saber que era un clàssic dels dilemes, i vag marcar radiació.

el motiu és que la convecció interpreto que es dóna només direcció cap a dalt. des del punt que emet calor, a través d'un medi, en aquest cas l'aire. A la pregunta, si no recordo malament, diuen la mà al costat...

en canvi, la radiació és l'energia en forma de calor, que ens arriva tinguem o no medi. És a dir, un radiador en un espai sense aire ens podria cremar per conducció si el toquem, o per radiació si tenim la mà a prop. En canvi, el calor no es dispersarà homogèniament a la resta del espai perquè no tenim aire/medi (convecció).

si m'equivoco ja direu quelcom!

salut

fisica del foc fa 16 anys 9 mesos #26138

osti! ara veig que hi ha un fil obert per al tema... i ja està tot dit!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.155 segons
Gràcies a Fòrum Kunena