Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26237

• assis
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 261
  • Gràcies rebudes: 50
Suposo que pels que teniu experiència serà un dubte fàcil de resoldre:

L'aigua SEMPRE és millor utilitzar-la polvoritzada? Hi ha algún cas en que sigui més pràctic utilitzar-la a raig? Entenc que per trencar un vidre o moure alguna cosa, però em refereixo per apagar, hi ha algun cas en que l'aigua a raig sigui més efectiva?

Gràcies.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26238

Si busques un expert, jo no ho sóc :D
Crec q hi ha varies situacions q es pot utilitzar l'aigua a broll.Per exemple s'utilitza per per apartar el combustible d'una combustió (inanició).
L'aigua a broll té més abast q l'aigua polvoritzada. En ocacions pot interessar tenir molt abast i nessecites aigua a broll per poder arribar a la combustió.
Si m'equivoco ja em tocareu el "crostó".
Ale

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26239

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Es com diu l'enrakas.

Exemple molt típic quan hi ha un incendi a una fàbrica o un gran edifici. ¿ No t'has fixat per la TV que tenen monitors fixos posicionats i llances tiran aigua a raig a saco per poder arribar a totes les flames degut a les altures i grandaria del foc ???

Es com la eyaculació, segons on vulguis fer canasta interessa llençar els pitufos a raig o polvoritzats o a petites rafagues :lol:

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26240

imagina't que hi ha una gran extensió amb benzina per el terra i aquesta està cremant. doncs li foten aigua a raig a saco per dispersar-la i que així no cremi més

bé, depèn de la situació es clar. si no hi ha risc que cremi res més li fotràn aigua a saco, si hi ha risc de cremar coses al voltant suposo que li fotran escuma.

corregiu-me si m'equivoco
apali

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26243

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
jajjajajajja Jaume locooooo

gasolina per terra creman a saco i tirar-li aigua a saco per dispersar-la, montes un cristo del copon, incendies tot el poble.

Amb liquids combustibles el millor son les escumes que es situen al damun crean una capa impermeable que impedeix que els gasos es mesclin amb l'oxigen i cremin.

Revisa't el tema d'agents extintors que alli ho expliquen millor que jo, jo soc bastant sapastre per donar explicacions tècniques a la meva manera.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26246

JO SOC COM AQUELL forestal de no sé on que com que no el feien fixe, es va tornar piróman!!!
juajuajjua

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26248

Cachondos......

Quan hi ha un incendi de alguna materia que cal ser remoguda be per extinguirla totalment es convenient fer servir l'aigua a raig per aconseguir-ho. Con per ejemple, palla, draps, cartro, brases, estiercol (el meu darrer servici :oops: ), etc, llavors amb la llança amb l'aigua a raig i seleccionant el caudal que et vaja be en cada moment, vas remenejant les brases que prouixen aquestos materials.
A part també la pots fer servir com han dit mes amunt per a arribar a distancies mes llargues.
Un saludo.

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26250

• el_mercafor
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 22
  • Gràcies rebudes: 0
Per assegurar el perímetre de un foc de matolls (100% Forestalillo) jejej

Salut!

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26257

• roks_21
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 596
  • Gràcies rebudes: 5
Perquè la dilució en bidons d'hidrocarburs amb temperatura d'inflamació superior a 100 graus centígrads, es millor a broll o polvoritzada per intentar rebaixar les flames enlloc de només diluir?

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26261

:D :D hola a tots¡¡¡ jo crec que seria millor utilitzar la tècnica de l'emulsió, que serveix per extingir hidrocarburs amb punts d'inflamació alts. ara el perque, no t''ho se dir, aquí et deixo una petita explicació de la tècnica de l'emulsió i la tècnica de la dilució

Tècnica de l'emulsió:per a hidrocarburs amb punts d'inflamació alts. genera una escuma que retarda la generació de vapors inflamables.

Tècnica de la dilució:per a matèries inflamables solubles. disminueix el percentatge de vapor inflamable necesaris per la combustió al barrejar ambdues substàncies.

PD: palabrejo relacionat amb el tema (no fos cas que entri al psico de vocabulari) immiscible: que no es pot barrejar

salut i força

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26265

resistent va escriure: hola a tots¡¡¡ jo crec que seria millor utilitzar la tècnica de l'emulsió, que serveix per extingir hidrocarburs amb punts d'inflamació alts. ara el perque, no t''ho se dir, aquí et deixo una petita explicació de la tècnica de l'emulsió i la tècnica de la dilució

Aquest dos sistemes s'utilitza amb aigua polvoritzada i no a broll.
El pq és pq l'aigua extingeix per refradment i quan absorbeix més calr és al passar d'estat líquid a gas als 100ºC. Si el punt d'inflamació del líquid és superior a 100ºC, amb l'aigua refredes el líquid impedint q aquest assoleixi la seva temperatura d'inflamació i a l'hora al barrejar l'aigua crea un moviment que en contacte amb el líquid crea com una barreja rara(escuma com has dit).
La diferència entre la dilució i l'emulsió és q un s'utilitza amb líquids polars i l'altre per líquids apolars.
La tècnica d'emulsió s'utilitza amb aigua polvoritzada ja q ha broll podries produir un escumació violenta(això extret dels apunts d l'escola)
La dilució també amb aigua polvoritzada.

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26266

El pq, no és el pq de forma polveritzada, sino de lo del perque d'en resistent.
Mare meva m'explico de bé.... :D
A veure si aquest any els pscicos no hi ha part otografica/verbal etc....

Aigua a raig fa 16 anys 9 mesos #26274

l'aigua a doll tb es pot utilitzar per inundar bodegues... he dit! ;o)

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.205 segons
Gràcies a Fòrum Kunena