Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26291

• coke_69
  • Avatar de coke_69 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 35
  • Gràcies rebudes: 0
A calentar una mica el foro!!!!Opinions...
-1.A mesura que augmenta la temperatura,la viscositat.....???augmenta o es redueix,jo entenc que augmenta...xro no ho tinc clar...
-2.més del mateix. quan augmenta la temperatura la densitat...???augmenta o es redueix o segueix igual....?opino que a més temperatura ...menys pressió...y menys pressió menys volum...aleshores es redueix,peró tampoc ho tinc clar..
-3.A la temperatura crítca,és pot liquar un gas si augmenta molt la pressió???jo entenc que no ja que per dalt de aquesta temperatura es imposible condensar un gas augmentan la pressió...que opineu tinc rao ho vaig perdut...ho vaig comentar amb un colega i ell hem va dir que si que es podia liquar....¿?¿?¿
-4En un incendi gran...que actua principalment i que és més perillos.la radiació,convecció o la conducció??Me han dit que era per radiació...pero jo creia que era per convecció,per les corrents que és crean en els incendis forestals(clar dsd un tipus d'incendi forestal,imagino que a un recinte tancat canvia)

Gracies!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26296

bones,

jo, per ajudar a compendre-ho sense fòrmules ni òsties et diria:

1- viscositat està relacionada amb la capacitat de fluir: com s'escampa millor l'oli a la paella, fred o calent?.... calent!

2- densitat està relacionada amb volum, però a efectes pràctics, què és més espès, l'oli de la setrillera una nit d'hivern o el d'un migdia d'estiu?.... +temp -dens

respecte a la temp. crítica: per sobre no es pot licuar, però just a la temperatura crítica sí. És a dir: "PER SOBRE de la temp. crítica no es pot liquar".

del quart punt, no sé respondre't amb fiabilitat... si algú altre s'atreveix.... però "incendi gran" no ens diu res.... pot ser d'indústria, forestal, confinat, a l'aire lliure....

si algú m'ha de corretgir que no es talli!

salut!

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26298

• coke_69
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
Gracias,per contestar!!!encara que les dos primeres no hem queden gaire clar!!la tercera si!!!y la quarta a veure qui s'atreveix!!XD Bon día...i jo estudiant al curro....a veure si hem surto d'akesta!! :lol:

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26304

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
En un incendi "gran" (grans temperatures) és més perillós la radiació, tot i que +o- desprèn la mateixa calor per radiació que per convecció hem de pensar que per radiació transmet calor per totes direccions igual, en canvi, per convecció transmet més calor a dalt que no pas a baix o als costats.

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26305

jo he trobat per internet que la viscositat en funció de la temperatura es comporta de manera diferent en líquids i en gasos...
en líquids a més temperatura menos viscositat...
en gasos a més temperatura més viscositat, tot i que en gasos no es nota gaire...
una altra magnitud que determina la viscositat és la pressió...

la viscositat és la resistència d'un fluid a fluir, a major densitat la resistència és major, si la densitat és massa/volum, augmentant el volúm es redueix la densistat, i com podem augmentar el volum??? disminuïnt la pressió o augmentant la temperatura, és a dir, pressió i temperatura son les dos maneras de variar la viscositat...

llavors es pot dir que a temperatura constant, la viscositat és directament proporcional a la pressió, i que a pressió constant, la viscositat és inversament proporcional a la temperatura :wink: ...
sempre parlant de líquids...

-llavors, a mida que augmenta la temperatura la viscositat disminueix en líquids...
-al augmentar la temperatura es redueix la densitat, però no pas la pressió, no t'oblidis del que deiem les lleis dels gasos;
- a pressió constant, el volum és directament proporcional a la temperatura...
-a volum constant ,la pressió és directatment proporcional a la temperatura...
-i a tempertura constant, el volum és inversament proporcional a la temperatura...
...i si quan augmenta el volum és redueix la densitat, et poden sortir la resta de proporcionalitats...

-lo de temperatura crítica, sempre es parla de que per sobre d'ella no es pot liquar, he trobat que li diuen també "temperatura límite para la licuación de un gas", suposo que a aquesta temperatura si que es pot liquar però per sobre no...
-en quan a la radiació, estic d'acord que és la més important, però no sé ben bé perqué, he trobat algo que diu que la diferència fonamental entre la radiació i les altres dos (conducció i convecció) és que les sustancies que intercanvien calor no han d'estar en contacte, poden estar separades per un buit, és una raó de pes per ser la més perillosa
bueno, aixó és lo que he trobat per tota la paparasa i amb el senyor google, espero que serveixi per algo :roll:

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26325

• coke_69
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
Talaiot moltes gracies,les explicacions han sigut molt bones!!!!!!!qualsevol cosa ja saps!!!apa k vagi bé!!!

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26329

Jo entenc que el més perillós és la radiació, perquè només per escalfor, s'evaporen els gasos dels materials combustibles que hi han a certa distància de les flames i pot fer que s'iniciï la combustió.

En quan a nosaltres, moririem abans per radiació que per conducció. És a dir si t'enganxa el foc, segurament quan arribi la flama ja estaràs torrat... A més a més, en un gran incendi forestal si que hi ha convecció, però en un lloc tancat... Hi poden haver corrents d'aire, però no convecció propiament. I a la pregunta no hi posa específicament que sigui un incendi forestal si he llegit bé.

Apa, Salut!

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26357

si no m'equivoco, amb la radiació es pot donar el fenómen backdraft (combustió generalitzada).
es a dir, la temperatura ambient augmenta tant que aixó fa que altres combustibles propers al foc (pero no afectats per el mateix) arribin a la temperatura d'autoinflamació i se líe parda llavors...

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26358

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
això es diu flashover...

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26360

bones...
a vera si algú vol fotre-hi un cop d'ull a aquest enllaç d'un altre foro, a vera que li sembla, a mi em convenç de sobres, i crec que pot ser convecció en lloc de radiació
quieroserbombero.org/qsb1.5/foro ... 293.0.html
pot ser diferent en un incendi tancat, un edifici, o obert, forestal....

Varias preguntas!!k opinais???? fa 16 anys 9 mesos #26365

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314

Coke_69 va escriure: A calentar una mica el foro!!!!Opinions...
-1.A mesura que augmenta la temperatura,la viscositat.....???augmenta o es redueix,jo entenc que augmenta...xro no ho tinc clar...

Los gases y los líquidos tienen una propiedad conocida como la viscosidad, la cual se puede definir como la resistencia a fluir ofrecida por un liquido, resultante de los efectos combinados de la cohesión y la adherencia. La viscosidad se produce por el efecto de corte o deslizamiento resultante del movimiento de una capa de fluido con respecto a otro y es completamente distinta de la atracción molecular. Se puede considerar como causada por la fricción interna de las moléculas y se presenta tanto en gases ideales como en líquidos y gases reales.
Los líquidos presentan mucha mayor tendencia al flujo que los gases y, en consecuencia, tienen coeficientes de viscosidad mucho mas altos. Los coeficientes de viscosidad de los gases aumentan con la temperatura, en tanto que los de la mayoría de líquidos, disminuyen. Asimismo se ha visto que los coeficientes de viscosidad de gases a presiones moderadas son esencialmente independientes de la presión, pero en el caso de los líquidos el aumento en la presión produce un incremento de viscosidad.

las viscosidades de los líquidos disminuyen invariablemente de manera marcada al elevarse la temperatura

-2.més del mateix. quan augmenta la temperatura la densitat...???augmenta o es redueix o segueix igual....?opino que a més temperatura ...menys pressió...y menys pressió menys volum...aleshores es redueix,peró tampoc ho tinc clar..

una sustancia esta formada por particulas en continuo movimiento, a mas calor mas rapido se mueven chocando unas con otras y separandose, y a mas frio menos movimiento y mas se juntan. Como solo ha variado la temperatura y el volumen, sigue habiendo la misma masa pero ocupando más o menos volumen.

un ejemplo es el agua, frio se congela (solido) las particulas esta muy juntas y no se mueven mucho, si esta en su estado normal (liquida) las particulas estan más separadas que el hielo y se mueven mas, y si lo calentamos se separan aun mas y se convierte en vapor de agua (gas).

La densidad se refiere a la cantidad de masa que hay dependiendo del volumen que ocupa (densidad=masa/volumen) asi que cuanto mas volumen ocupe menos denso va a ser y cuanto menos volumen va a ser mas denso (siempre que haya la misma masa).

-3.A la temperatura crítca,és pot liquar un gas si augmenta molt la pressió???jo entenc que no ja que per dalt de aquesta temperatura es imposible condensar un gas augmentan la pressió...que opineu tinc rao ho vaig perdut...ho vaig comentar amb un colega i ell hem va dir que si que es podia liquar....¿?¿?¿

Se denomina temperatura crítica a la temperatura límite por encima de la cual un gas miscible no puede ser licuado por compresión. Por encima de esta temperatura no es posible condensar un gas aumentando la presión. A esta temperatura crítica, si además tenemos una presión crítica, que es la presión de vapor del líquido a esta temperatura, nos encontraremos en el punto crítico de la sustancia.
A esa temperatura critica y con la presión crítica SI podemos liquar un gas

-4En un incendi gran...que actua principalment i que és més perillos.la radiació,convecció o la conducció??Me han dit que era per radiació...pero jo creia que era per convecció,per les corrents que és crean en els incendis forestals(clar dsd un tipus d'incendi forestal,imagino que a un recinte tancat canvia)

Lo de la perillositat és un terme ambigu ja que no se si et refereixes al risc de cremar-nos, o al de que l'incendi vagi a més! Sigui com sigui el principal perill és la RADIACIÓ però la convecció en certs casos és torna una aliada de la radiació i pot ser molt perillosa!
En un Gran incendi Forestal (GIF) entendrém que s'ha creat un ambient de foc i la Radiació juga un paper molt important en quant a perillositat cap als bombers ja que la emissió de calor es brutal... La convecció en situació normal o de incendi petit, faria circular l'aire de dins del incendi cap a fora i amunt amb lo que ni la velocitat de propagació del front de flames ni la ignició sobtada del combustible resulten un gran perill... ara bé en el cas del GIF, la convecció ajuda a assecar l'ambient i escalfar-lo podent encendres sobtadament una zona a la que encara no ha arribat el foc .

Força i Constància
  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.155 segons
Gràcies a Fòrum Kunena