Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

L.I.I. fa 16 anys 9 mesos #26328

• resistent
  • Avatar de resistent Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 39
  • Gràcies rebudes: 0
:D :D hola a tots¡¡¡ tinc un dubte sobre límits d'inflamabilitat, com tots sabeu :!: en disminuir la concentració d'oxigen, disminueix el límit superior d'inflamabilitat, però ara bé, qué passa amb el límit inferior, disminuiex també??? aumenta??? (aquesta ho dubto), o es queda igual??

i aquesta pregunta la podriem fer al revès també, si aumenta la concentració d'oxigen el límit superior augmentarà, però que passa amb el límit inferior???

gràcies, salut i força

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

L.I.I. fa 16 anys 9 mesos #26330

Hola company, en principi quan estàs per sota del LII el gas en questió no inflama per manca de gas, encara que oxigen en tinguis per donar i per vendre. Per tant si redueixes la quantitat d'oxigen el problema segueix sent que et falta gas per produïr l'inflamació i per tant no afecte al LII el fet que modifiquis l'oxigen. Amb el LSI tens un excés de gas que impedeix l'inflamació per falta d'oxigen, però en aquest cas si aportes més oxigen puges el LSI.

espero haber-te ajudat!

L.I.I. fa 16 anys 9 mesos #26335

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0
segons el que jo tinc encès... el LI i el LS només depenen de la concentració en % i és per a cada tipus de gas. Si que s'incrementa el rang si s'incrementa la Tª però la concentració d'oxígen modificarà la concentració de la mescla allunyant-se de la estequiomètrica per a cada tipus de gas, així ke jo entenc que no influeix.

Ho dic bé¿?

L.I.I. fa 16 anys 9 mesos #26359

fotrem una mica de llenya jejeje
jo crec que les formes de variar el rang i en conseqüència els límits d'inflamabilitat són variant la temperatura, variant la concentració d'oxigen i variant la pressió...

augmentant la temperatura augmentarem el LSI i farem disminuir el LII, i si disminuim la temp. al revés...
augmentant la concentració d'oxigen augmenta el LSI, però no es mou el LII pel motiu que diu el company luiji...
i si baixem la pressió el rang augmentarà, augmentant el LSI i disminuint el LII, i la augmentem serà al revés...
aixó últim de la pressió no ho tinc tant clar ja que he trobat una variant que diu que amb la pressió només variaria el LSI, igual que amb l'oxigen, tot i que casi tot lo que he trobat que parla de la pressió i el rang d'inflamabilitat diu que varian els dos límits, també he de dir que no a tot arreu parlen de la pressió, en molts puestos només he trobat referència a la temperatura i la concentració d'oxigen...

L.I.I. fa 16 anys 9 mesos #26367

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314
Una cosa es dir que augmenta el rang (o sigui que varien ambdós limits) i una altre és dir que augmenta el LSI o LII...

Un exemple, si tenim Gas butá (LII 1,8 i LSI 8,4) això serà cert a pressió normal, temperatura normal i amb composició de l'aire normal (21% O2)...

*La pressió :
Si Disminueix la pressió--> LII constant (fins que per falta de pressió no pot propagar-se la flama)
Si Augmenta la pressió--> LII disminueix lleugerament i el LSI augmenta considerablement

*Temperatura:
Si 'augmenta la temperatura--> augmentar el rang (8% aprox per cada 100ºC)

*Composició de l'Aire:
Si disminueix el percentatge d'O2--> al disminuir la quantitat d'O2 el que fem és alentir la velocitat de la combustió fins a fer-ne impossible la seva propagació. Per sota del 10-13% poques substancies son capaces de continuar amb una combustió de flama.
Si aumentem el percentatge d'O2--> accelerem la velocitat de la combustió i facilitem la seva propagació.

Força i Constància

L.I.I. fa 16 anys 8 mesos #26373

el rang pot augmentar, o disminuir, només variant un dels dos límits, no calen els dos...
a una pregunta de...
-si augmentem la concentració d'oxigen augmentem el rang d'inflamabilitat?
.....sí, augmentant el LSI...
....no, només augmenta el LSI...
jo crec que la bona seria la primera, llavors rang i límits van de la mà i millor no separar-los massa, perque si un augmenta o disminueix (sigui límit o rang) algo varia en l'altre

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.123 segons
Gràcies a Fòrum Kunena