Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

5.1 vs 5.2 (Només per als més estudiosos) fa 16 anys 9 mesos #26363

• ungoliath
  • Avatar de ungoliath Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314
Bueno nois la veritat és que tot i que em sembla tenir-ho clar encara tinc estones de dubte!

A veure si hi ha algún Químic que em pugui ajudar!

Segons ADR:

"El título de la clase 5.1 incluye las materias que, sin ser necesariamente combustibles ellas
mismas, pueden, por lo general al desprender oxígeno, provocar o favorecer la combustión
de otras materias y los objetos que los contengan"

"El título de la clase 5.2 cubre los peróxidos orgánicos y las preparaciones de peróxidos
orgánicos."

Però em ballen els següents aspectes:

1.- Tant les materies considerades 5.1 com les 5.2 desprenen Oxigen , per tant la seva diferencia és que la classe 5.2 inclou exclusivament Peròxids Orgànics i la resta de comburents són 5.1?

2.- L'Aigua Oxigenada H2O2 és un Peròxid, però inorgànic, llavors pertany a la classe 5.1 tot i tenir una de les característiques dels peròxids que és l'enllaç O-O?

3.- El Peròxids Organics per tenir Carbonis i Hidrogens en la seva estructura son combustibles?

4.- Els materials de la classe 5.1 Poden cremar o només es redueixen alliberant un comburent?

5.- El materials de la classe 5.1 poden ser formats per un sol element per exemple l'O2 (O+O) o poden ser molecules composades per més d'un element com el Permanganat de Sodi (NAMnO4)... En el primer cas l'O2 serviria directament com a comburent de la combustió que hi hagues, però en el segon cas que hem de considerar que passa? El Permanganat al barrejar-se amb una substància orgànica reacciona i emet O2 (que serà comburent d'una possible combustió) però el Permanganat formaria part d'aquesta combustió?

6.- Quan una substància que forma part del COMBUSTIBLE allibera O2 o algun altre comburent, és considera de la classe 5.1, 5.2 o serà considerat gas, liquid o sòlid inflamable segons el seu estat?

en fi tinc més preguntes però amb això ja en tinc prou per començar!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Força i Constància

5.1 vs 5.2 (Només per als més estudiosos) fa 16 anys 9 mesos #26369

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Macagun l'ou Ungoliath, tot un repte control.lar totes aquestes preguntes.

Jo opino que distingin que :

5.1 Materies comburents ( no cremen per si mateixes )
5.2 Peroxidos orgánics ( Poden cremar per simateix i es divideixen en 7 tipus de la A la G )

Amb això i poca cosa més no s'hauria de tenir problemes per respondre les preguntes de ADR ja que normalment pel que he vist amb examens no profunditzen ni rebusquen.
Gracies a deu solen preguntar... a quina clase pertanyen per exemple els solids infablamables que poden reaccionar perillosament amb l'aigua ??

O que vol dir una clase 368 ??

I si volen profunditzar tan, doncs ja es qüestio de sort poder respondre una pregunta tant rebuscada. Com si busquen alguna pregunta dins de les subclases de les calses 1 ( Explosives )

Sento no poder aportar més sobre el que preguntes.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.
  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.129 segons
Gràcies a Fòrum Kunena