Bueno nois la veritat és que tot i que em sembla tenir-ho clar encara tinc estones de dubte!
A veure si hi ha algún Químic que em pugui ajudar!
Segons ADR:
"El título de la clase 5.1 incluye las materias que, sin ser necesariamente combustibles ellas
mismas, pueden, por lo general al desprender oxígeno, provocar o favorecer la combustión
de otras materias y los objetos que los contengan"
"El título de la clase 5.2 cubre los peróxidos orgánicos y las preparaciones de peróxidos
orgánicos."
Però em ballen els següents aspectes:
1.- Tant les materies considerades 5.1 com les 5.2 desprenen Oxigen , per tant la seva diferencia és que la classe 5.2 inclou exclusivament Peròxids Orgànics i la resta de comburents són 5.1?
2.- L'Aigua Oxigenada H2O2 és un Peròxid, però inorgànic, llavors pertany a la classe 5.1 tot i tenir una de les característiques dels peròxids que és l'enllaç O-O?
3.- El Peròxids Organics per tenir Carbonis i Hidrogens en la seva estructura son combustibles?
4.- Els materials de la classe 5.1 Poden cremar o només es redueixen alliberant un comburent?
5.- El materials de la classe 5.1 poden ser formats per un sol element per exemple l'O2 (O+O) o poden ser molecules composades per més d'un element com el Permanganat de Sodi (NAMnO4)... En el primer cas l'O2 serviria directament com a comburent de la combustió que hi hagues, però en el segon cas que hem de considerar que passa? El Permanganat al barrejar-se amb una substància orgànica reacciona i emet O2 (que serà comburent d'una possible combustió) però el Permanganat formaria part d'aquesta combustió?
6.- Quan una substància que forma part del COMBUSTIBLE allibera O2 o algun altre comburent, és considera de la classe 5.1, 5.2 o serà considerat gas, liquid o sòlid inflamable segons el seu estat?
en fi tinc més preguntes però amb això ja en tinc prou per començar!
Macagun l'ou Ungoliath, tot un repte control.lar totes aquestes preguntes.
Jo opino que distingin que :
5.1 Materies comburents ( no cremen per si mateixes )
5.2 Peroxidos orgánics ( Poden cremar per simateix i es divideixen en 7 tipus de la A la G )
Amb això i poca cosa més no s'hauria de tenir problemes per respondre les preguntes de ADR ja que normalment pel que he vist amb examens no profunditzen ni rebusquen.
Gracies a deu solen preguntar... a quina clase pertanyen per exemple els solids infablamables que poden reaccionar perillosament amb l'aigua ??
O que vol dir una clase 368 ??
I si volen profunditzar tan, doncs ja es qüestio de sort poder respondre una pregunta tant rebuscada. Com si busquen alguna pregunta dins de les subclases de les calses 1 ( Explosives )
Sento no poder aportar més sobre el que preguntes.