1. es pot fer la maniobra de heimlich en un pascient adult inconscient, estirant-lo en decubit supi? tinc entès que en nens no, que es procediria a fer compressions toràciques una mica més brusques i prol.longades, però en adult he llegit les dues coses, que sí que es faria , fent pressió per sota el diafragma i cap a pulmons, i en altres llocs que no. Però si es tracta d'un ennuegament per obstrucció de via aèria i es queda inconscient, fent les 30 compressions podem fer que el cor no pari de bategar, però el cos extrany encara està allà si no el treiem no? o amb compressió ja podriem fer expulsar el cos extrany...?
2. en una dona embaraçada... la maniobra de heimlich ha de ser comprimit l'esterno, no... lllavors ja em contesto la primera pregunta jo sola...? beno, si algun expert em diu algu, millor...
el heimlich no es pot fer a algú inconscient. i menys si està estirat al terra.
heimlich s'ha de fer si tè una obstrucció total però encara està conscient. si perd la consciéncia pasem a fer svb.
a una dona embarassada es pot fer heimlich (si es obstrucció total i està conscient) però una mica més amunt que li faríes a un adult, per no pressionar la panxa.