Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Dubte Calcular perdues de carrega d'una instalacio fa 16 anys 8 mesos #26640

• jordimack
  • Avatar de jordimack Autor del tema
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 65
  • Gràcies rebudes: 0
Tenim una instalacio de manega de 70 bifurcacio i dues linies de 45. Les perdues de carrega de la de 70 es 1.2 kg/cm2 i a les de 45 perdua de carrega 0.56 kg/cm2 a cada una. El cabal de sortida a cada llança es de 125 l/min, quin es el cabal que dona la bomba i quines les perdues carrega de tota la linia?

a-- cabal 125 l/min, PC 1,76 kg/cm2
b-- 250 1,76
c-- 250 2,32
d-- 125 2,32

dona la b

Per calcular el cabal, facil. Pero m'ho e mirat varies vegades per calcular la perdua de carrega i no arribo. Aviam algun company simpatic i enrollat que m'ho pugui explicar. :)
(espero que no sigui un error del llibre)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Dubte Calcular perdues de carrega d'una instalacio fa 16 anys 8 mesos #26642

Penso que seria això: la pèrdua de càrrega seria la suma la p.c. de la línia de 70 més la p.c. d'una de les bifurcacions de 45. Aquesta seria una de les dues linies de la instal·lació. 1,2+0,56

Dubte Calcular perdues de carrega d'una instalacio fa 16 anys 8 mesos #26644

• jordimack
  • Avatar de jordimack Autor del tema
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 65
  • Gràcies rebudes: 0
La rao la tens, pero no hi trobo la logica

Dubte Calcular perdues de carrega d'una instalacio fa 16 anys 8 mesos #26648

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Si, es una mica raro d'entendre, recordo que fa temps per aqui el foro es va preguntar el mateix i van haver moltes contestacions i aportacions, igual pel buscador del foro la troves i pots aclarir millor el dubte.

Ami no se m'acut cap explicacio comprensiva. vaig amb la idea del que ha dit el sire i res mes.

Sort!

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Dubte Calcular perdues de carrega d'una instalacio fa 16 anys 8 mesos #26651

Potser si pensem en el símil de la hidráulica i la electricitat resulta més fàcil d'entendre (al menys pels efeperos com jo). Cabal=Corrent i P.C.=Resistència.

Les resistències (R) connectades en sèrie sumen la seva resistència, però en paral·lel (quan en tenim dos) la R s'ha de sumar i dividir entre 2.

El que proposa el problema seria un circuit amb tres R, la bomba seria el pol positiu del generador de corrent, la mànega de 70 una R en serie, les dues mànegues de 45, dues R en paral·lel (perquè la sortida lliure de l'aigua seria com connectar el circuit directament al pol negatiu del generador). Vaja, circuit hipersimple amb una R en sèrie i dos R connectades en paral·lel, per tant, la R en sèrie se suma a la R formada per les dos que estan en paral·lel, que és igual a la suma de les seves R dividit entre dos.

Rtotal = R1 + Req

Rtotal = R1 + [(R2+R3)/2]

Espero no hacer complicat més el tema :)

Dubte Calcular perdues de carrega d'una instalacio fa 16 anys 8 mesos #26654

perdona joice, peró aixó del circuit en paral·lel no és com ho tinc entés jo...
creia que la resistència equivalent en un circuit de resistències paral·leles es calculava de les seguents maneres....
-si les resistències paral·leles són diferents...R.equi=(R1xR2)/(R1+R2)...
-i si les resistències són iguals ...R.equi=valor comú de les resistències/nº de resistències...
"la inversa de la resistència equivalent és igual a la suma de les inverses de les resistències paral·leles"...o aixó és el que tinc jo als apunts...
pot ser les pèrdues de cárrega paral·leles en instal·lacions hidràuliques es calculin com tu dius, ja que és la resposta correcta la b, però crec que no així lo de les resistències elèctriques...
crec que aixó del símil hidraulico-electric está molt be per saber a que ens referim peró no pas per deduir gaires resultats, ja que si agafem el triangle d'ohm i sustituim pels símils hidràulics no en surtiria ni una, no¿? :roll:
aquí està l'ultim debat sobre la pregunta...
<!-- l --><a class="postlink-local" href="bombers.es/forum/viewtopic.php?f=2&t=594...es+de+carrega#p24887">viewtopic.php?f=2&t=5945&p=24887&hilit=perdues+de+carrega#p24887

Dubte Calcular perdues de carrega d'una instalacio fa 16 anys 8 mesos #26656

• antaviana
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 110
  • Gràcies rebudes: 1
Efectivament, la Requivalent de resistències en paral·lel és:

1/Req= 1/R1 + 1/R2 + ... +1/Rn

per n resistències.
Tot això de si tens dos o si són iguals surten d'aquesta fórmula.

però mirem la mànega de 70 i dues de 45 que surten del final de la de 70.

Les pèrdues de càrega són 1,76 , ja que és la suma de la de 70 i una de 45,
1,2 fins al final de la de 70, i a partir d'aquí, si fiquem una de 45 se li suma 0,56 OK. Si en fiquem dues de 45 seguides, una radera l'altra se li sumarà 2*0,56=1,12 OK
Si li fiquem al final de la de 70 una bifurcació en que consiteix (per un cantó dues de 45, i per l'altre una de 45) el cantó llarg perdrà 1,12 més, i el cantó curt perdrà 0,56 més. per tant El cantó llarg perdrà en total 2,32, i el cantó curt 1,76. OK

El nostre problema resulta que la longitud de les dues instal·lacions de la bifurcació és la mateixa, i per tant tindrem al final de les dues instal·lacons la mateixa perda de càrrega. Per tant 1,76

No sé si m'he explicat
Si hi ha algun dubte ho explicaré més detallat.
Anims que ja queda poc per l'examen

Dubte Calcular perdues de carrega d'una instalacio fa 16 anys 8 mesos #26681

bones,

jo hauria marcat 250, 2,32, però ben mirat, la linia és des de la bomba a la llança, en certa manera podriem dir que amb la bifurcació estem creant dues linies d'atac. L'enunciat és malparit, però et dóna la pista :"sortida bomba 70, bifurcació a 2 linies 45"

salut.

Dubte Calcular perdues de carrega d'una instalacio fa 16 anys 8 mesos #26682

vinc a dir... que l'enunciat diu "a tota la liniA" no diu a "tota l'instal·lació"

no sé si m'explico...

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.187 segons
Gràcies a Fòrum Kunena