Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Construcció fa 16 anys 8 mesos #26727

• david-bmb
  • Avatar de david-bmb Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Hola, a veure si algú em pot ajudar a resoldre un dubte amb la tensió de treball.
Als apunts que tinc em diu q tensió de ruptura és la càrrega màxima que aguanta un element (kg/cm2) avans de trencarse.
Tensió de treball diu q és la carrega que es fa treballar un element x unitat de superficie a la seva secció.(Pes de treball q aplicarem) És inferior a la tensió de ruptura. I dividint tensió de trencament i tensió de treball ens dona el coeficient de seguretat.
No ho acabo de entendre la part de tensió de treball. Entenent que deu ser el pes que aplicarem en aquella zona, pero no ho tinc clar. Tampoc entenc la part q diu dividint tensió de trencament i treball obtindrem el coeficient de seguretat, no és el mateix posar taules que posar armaris plens de caixes o coses més pesades, ja que el coeficient de seguretat variarà.
A veure si alguna alma caritativa em fa 5 céntims.

Salut.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Construcció fa 16 anys 8 mesos #26731

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0
Hola David... has fet el raonament mooooooooolt bé.

La tensió de treball no té res a veure amb les tensions límit (n'hi ha moltes límit elàstic, límit plàstic, límit de servei, límit de trencament), per al mateix element tindràs tensions de treball diferents en funció de la càrrega que hi apliqui... per ex... tinc una biga que soporta una tonelada de pes... tindrà una tensió X en funció del material, la distribució de la càrrega, la secció de la biga, ect... imaginem que ara a la càrrega X li afegim una altra càrrega Y, X+Y= càrrega més gran i per tant a la mateixa biga si apliquem més càrrega ara la tensió de treball és superior. Així pots anar incrementant fins que la tensió de treball s'acosti a la tensió de ruptura que per a cada biga i secció serà una determinada... i per tant quant més t'acostis menys coeficient de seguretat tindràs tenint en compte el quocient que marcabes.

Coef seg = Tensió de trencament (sempre la mateixa) / tensió de treball (càrrega X) = 3 tenim un coeficient de seguretat de 3, molt bò.

Coef seg = Tensió de trencament (sempre la mateixa) / tensió de treball (càrrega X+Y) = 3 tenim un coeficient de seguretat de 1,5, osti ja nem més justos.

Coef seg = Tensió de trencament (sempre la mateixa) / tensió de treball (igual a la de càrrega) = 1 no hi ha coeficient de seguretat ja que un gram més farà que es redueixi la unitat i per tant colapsi la estructura.... CORREUUUUUUUU TOTSSSSSSSSS !!!!

No sé si se'm donen gaire bé les explicacions jajajaja però si no ... hi insisteixo eh !!!!!

Salut

Construcció fa 16 anys 8 mesos #26733

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Quin pofesional l'aparellador. Aquí fen ús dels coneixements avalan el seu nick

Gracies artista

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Construcció fa 16 anys 8 mesos #26740

• david-bmb
  • Avatar de david-bmb Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Joder, si sembla fácil i tot! Ostia aparell, no m'aniria gens malament que em donesis unes quantes clases rapides de construcció ,q falta em fá.
M'ha quedat molt clar! Merci company :D

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Construcció fa 16 anys 8 mesos #26743

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0
Per lo poquet que puc aportar aquí estem... k a part de dir burrades també em sento útil a vegades jejejeje. Posa posa preguntes de construcció... que m'aixeca l'ànim de tant en quant enterarme d'algo de lo que es pregunta per aquí jajajajaja, tot i que amb les putes preguntes i respostes que posen a vegades... ni els 11 anys de professió serveixen perquè es monten unes patranyes que flipes... però aquí estem.

SALUT

Construcció fa 16 anys 8 mesos #26756

:D a mi també m'ha quedat molt clar¡¡¡¡, bona aparellador

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.138 segons
Gràcies a Fòrum Kunena