Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27336

• peto
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 55
  • Gràcies rebudes: 1
bones!! algu en pot explicar per k?

alla va:
l'eix de cordenades X o horitzontal en el sistema de coordenades UTM ens permet calcular la distancia...
a- en el sentit de la latitud
b- en el mateix sentit que en les coordenades geografiques ho fan els meridians
c- en el mateix sentit que en les coordenades geografiques ho fan els paral.lels
d- en el sentit N-S

em dona com a bona la C, no se, tinc el cap una mica espes i no arribo a un conclusio logica.

vinga merci!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27337

• peto
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 55
ai perdo!!! dona bona la Bbbbbbbbb soc jo que posaria la C
ja m'he direu el que!!!!!!
salud i estudi!!!!

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27340

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
  • Gràcies rebudes: 0
a vera, que jo també estic una mica espès amb cartografia però així a botepronto penso que meridià només en conec un, el de Greenwich, que va de nord a sud, i com que estem parlant just de l´eix perpendicular a aquest, en ratafia posaria la C.

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27341

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
Doncs jo estic amb tú... la longitud és l'arc de paral·lel i a més és la coordenada X en una referència cartesiana.. així que crec que la correcta és la C... en el sentit dels paral·lels... a més la a, la b i la c són exactament el mateix així que.... per a mi... la correcta és la C

Apaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa viam si la he encertat....

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27342

la x equival a horitzontal i la y equival a vertical.....(x,y). Quan calcules la longitud, el que fas es calcular la posició d'un punt mitjançant un angle des d'un meridia qualsevol al meridia de Greenwich.
La longitud va d'oest a est, en canvi quan calcules la latitud el que fas es calcular l'angle que forma un punt des d'un paral.lel(posició) al paral.lel Equador. La longitud es calcula de sud a nord, y equival a la y.
latitud equival a y(paral.lel).................i longitud equival a x(meridia)
nose, jo o entenc aixi. espero que serveixi......
sort

llavors la resposta bona es la b

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27343

cion va escriure: la x equival a horitzontal i la y equival a vertical.....(x,y). Quan calcules la longitud, el que fas es calcular la posició d'un punt mitjançant un angle des d'un meridia qualsevol al meridia de Greenwich.
La longitud va d'oest a est, en canvi quan calcules la latitud el que fas es calcular l'angle que forma un punt des d'un paral.lel(posició) al paral.lel Equador. La latitud es calcula de sud a nord, y equival a la y.
latitud equival a y(paral.lel).................i longitud equival a x(meridia)
nose, jo o entenc aixi. espero que serveixi......
sort

llavors la resposta bona es la b

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27344

el primer que he enviat tenia un error. el segon esta rectificat.
salut i espero que serveixi, si algu creu que esta malament ho fagi saber, aixi tots resoldrem dubtes.

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27346

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Amic cion,

Em sembla que t'has fet un taku (DIRIA JO EH) que tú mateix et respons... quina línea imaginària és la que té el SENTIT horitzontal? PARAL·LEL... quina és la component X? ... On em sembla que et lies és en que per a calcular una distància a sobre del paral·lel (eix X) el que has de fer és calcular la distància entre dos punts i aquests punts els generen els Meridians (eix y) al tallar-se amb el paral·lel (eix x) generant un punt en el seu encreuament. Així SI que és cert el que dius que la latitud és la diferència d'angle entre dos Meridians, però la mida que estas prenent és la del PARAL·LEL.

Fixa't en la definició de la wikipedia i després continua llegint el que t'explico...

La longitud mide el ángulo a lo largo del ecuador desde cualquier punto de la Tierra. Se acepta que Greenwich en Londres es la longitud 0 en la mayoría de las sociedades modernas. Las líneas de longitud son círculos máximos que pasan por los polos y se llaman meridianos. Para los meridianos, sabiendo que junto con sus correspondientes antimeridianos se forman circunferencias de 40.007 km de longitud, 1º equivale a 111,11 km.

Mira et faig el meu raonament... conta que tens un triangle. Dibuixa-ho en un paper. Un vèrtex està al centre de la terra i tallant la terra per la meitat a l'ecuador. Els altres dos punts són un per exemple el meridià 0 greenwich (dibuixa més o menys per on passa londres jejejeje) i l'altre el meridià que pasa per Istanbul. Entre un i altre tens 30º i en el dibuix que t'has fet et surtirà un triangle amb un eix agut al centre de la terra de 30º i a l'altre banda un radi de circunferència que és la corbatura de la terra... aquesta corbatura és la distància que mesures en l'eix X i si t'hi fixes coincideix amb L'EQUADOR (perquè hem pres aquest paral·lel com a referència eh) i per tant la distància que mesurem es troba en el sentit del paral·lel.

ME SE ENTIENDE?????

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27348

pues si ja esta resolt no ja res mes a dir. merci

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27350

jo estic amb cion, la latitud es la distáncia entre paral·lels i la latitud la distància entre meridians....

jo ho veig així, si ens diuen "...només saben les coordenades "y" i son 50º" podrem fer una representació gràfica amb una línia que formarà un angle de 50º amb la normal i l'ecuador, una línia que serà paral·lela, un paral·lel....

i amb la x al contrari....
enciclopedia.us.es/images/3/3a/Latitud.png

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27352

aparellador, sobre el teu raonament, la distància de la longitud coincideix amb un paral·lel però amb nomes la longitud no pots saber quin paral·lel, si l'equador o un altre, perque la longitud se mesura desde el meridià cero, creant un altre meridià allà on estigui aquest punt, llavors per saber la latitud crearen un paral·lel amb els graus que ens indiquin de "y" i allà on es tallin paral·lel i meridià estarà el punt...

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27354

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
TALAIOT... pregunten el sentit... el dibuix que has posat està de puta mare i estic d'acord amb el que dius.... però fixa't en el dibuix... la latitud quin sentit té? EL SENTIT DEL MERIDIÀ.... la longitud... EL SENTIT DEL PARAL·LEL... per tant les Y tenen el sentit del meridià i les X tenen el sentit del paral·lel... us perdeu en el concepte entre la definició que la dieu perfecte i la pregunta... que pregunta el sentit de medir la distància.... en aquest cas... (el de la foto que has posat) la única distància que podem medir és la que hi ha entre l'equador i el paral·lel 50 (que correspòn a la latitud i és com bé dius l'angle entre paral·lels) i EL SENTIT ÉS EL DEL MERIDIÀ... EIX Y

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27355

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
Yo pienso que es la B.

Lo que te permite "medir" distancias en ese "eje" son los meridianos, da igual que no vayan "en el mismo sentido" - importa el "sentido que miden el conjunto de meridianos".

Una cosa es el eje que miras y otra lo que utilizas para cuantificar un determinado punto sobre este eje.

Simplificando... Si latitud (norte-sud) y longitud (este-oeste) fueran ejes, podemos decir que para medir la latitud utilizamos los paralelos, mientras que para medir la longitud los meridianos... Es decir, lo "perpendicular" al eje.

Más sencillo aún. Imaginemos los típicos ejes X e Y (faltaría Z, pero da igual). Entonces, siguiendo la analogía, las rayitas perpendiculares que le ponemos al eje X (una en el 1, otra para el 2..., etc.) serían equiparables a los meridianos. Un eje horizontal (X) sobre el que ponemos rayitas (meridianos) "perpendiculares" para "medir".

Por cierto, en esta analogía del todo a 100, el propio eje Y sería un "meridiano de referencia" (que también es la rayita 0 en el eje X), mientras que el eje X sería un "paralelo de referencia" (y también la rayita 0 en el eje Y).

La explicación es "cateta", lo sé, pero es para hacerme entender.

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27356

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Dons ara vinc jo!

Pel poc coneixement que tinc de cartografia, 1º diré que per a mi aquesta pregunta segons com l'entenguis pot porta moltes confusions. Jo tinc molt clar com es mesura una cordenada amb meridians y paralels, pero cada cop que llegeixo aquesta pregunta em porta confusió amb que m'esta preguntant.
El que esta clar i per a mi es irrefutable, que la longitud es mesura sobre un paralel (x) i bé donat per un meridià (y), de igual forma que la latitud es mesura sobre un meridià (y) i be determinada per un paralel (x). El problema el veig a l'hora de plantejar aquesta pregunta:

<<-l'eix de cordenades X o horitzontal en el sistema de coordenades UTM ens permet calcular la distancia...>> <--- això em permet calcular la latitud.
Amb aquesta pregunta entenc o dedueixo, que em parla de que la horitzontal x (paralel) em dira en quina latitud estic, ja que creuarà un meridià i serà en aquest moment on sabre si estic més aprop del pol nord o pol sud.
El problema be ara am les respostes, que segons el que entenguis pot ser A o C.

Per que a): perque com acabo de dir, amb un eix de coordenadas x o paralel em definira :a- en el sentit de la latitud
Per que b): perque l'eix x em serveix o ho fa d'igual forma que b)en el mateix sentit que en les coordenades geografiques ho fan els paral.lel.
No sé si encara ho he enrevessat més, pero espero poder haver aclarit algun petit dubte (que va a ser que no...)
Salut

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27357

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Els que no defensen la meva opció.... que és la C... quina diferència veieu entre les respostes A... que vol dir el mateix que la B que vol dir el mateix que la D ?????

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
Temps de càrrega de la pàgina: 0.259 segons
Gràcies a Fòrum Kunena