Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27359

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
Crec que és més simple que tot això:

"L'eix de cordenades X o horitzontal permet calcular la distància en el mateix sentit en què ho fan els meridians."

"...mateix sentit... ho fan els meridians"? ¿A què es refereix aquest "ho fan"? ¿Què fan els meridians? Mesurar / ajudar a calcular distàncies en cert sentit... (en el de l'eix de les X). Només he simplificat la frase eliminant "sistema UTM..." i "coordenadas...". Es parla de MESURAR en cert sentit...

És a dir, reordenant una mica la frase: "Els meridians, en les coordenades geogràfiques, ens permeten calcular la distància en el mateix sentit en què ho fa l'eix de les X"...

Si substituim "maridians" per "paral·lels" en aquestes frases veurem que es tornen errònies, llavors és la B (penso).

aparellador va escriure: Els que no defensen la meva opció.... que és la C... quina diferència veieu entre les respostes A... que vol dir el mateix que la B que vol dir el mateix que la D ?????

La A i la D volen dir el mateix que la B? xD Una cosa és el sentit de l'eix: latitud o N-S (A i D, respectivament); i altra ben diferent és el que utilitzes per donar cert valor a punts en aquest eix, els meridians (opció B).

No sé on veus que volen dir el mateix... Que els meridians també vagin de N a S no vol dir que siguin equiparables les respostes A, B i C.

Salut!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27360

la opció A vol dir lo mateix que la C i la D....

l'eix X en unes coordenades mesura la longitud....
si tenim un conjunt de paral·lels en un mapa amb una distància de 6º entre ells, com podem saber la distància en longitud entre dos punts¿?¿? crec que de cap manera, el que si que podrem saber és la distància N-S, lo més al nord o al sud que estarà un punt d'un altre, latitud....

si tenim un conjunt de meridians dibuixats en un mapa, amb una distància de 6º entre ells, com podrem saber la distància en longitud entre dos punts¿?¿? mirem quants meridians hi ha entre tots dos punts i ja está, si són 6 meridians, a 6º per meridià, la distància de oest a est, o sigui longitud serà 36º...

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27361

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395

HurkyPurky va escriure: Crec que és més simple que tot això:

"L'eix de cordenades X o horitzontal permet calcular la distància en el mateix sentit en què ho fan els meridians."

"...mateix sentit... ho fan els meridians"? ¿A què es refereix aquest "ho fan"? ¿Què fan els meridians? Mesurar / ajudar a calcular distàncies en cert sentit... (en el de l'eix de les X). Només he simplificat la frase eliminant "sistema UTM..." i "coordenadas...". Es parla de MESURAR en cert sentit...

És a dir, reordenant una mica la frase: "Els meridians, en les coordenades geogràfiques, ens permeten calcular la distància en el mateix sentit en què ho fa l'eix de les X"...

Si substituim "maridians" per "paral·lels" en aquestes frases veurem que es tornen errònies, llavors és la B (penso).

aparellador va escriure: Els que no defensen la meva opció.... que és la C... quina diferència veieu entre les respostes A... que vol dir el mateix que la B que vol dir el mateix que la D ?????

La A i la D volen dir el mateix que la B? xD Una cosa és el sentit de l'eix: latitud o N-S (A i D, respectivament); i altra ben diferent és el que utilitzes per donar cert valor a punts en aquest eix, els meridians (opció B).

No sé on veus que volen dir el mateix... Que els meridians també vagin de N a S no vol dir que siguin equiparables les respostes A, B i D.

Salut!

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27364

• climber
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1089
  • Gràcies rebudes: 0
Aparellador tullidooo!

Como casi siempre, el señor Porky tiene razón y la correcta es la B. Nada que añadir a su explicación, que es más cateta que una hipotenusa ... :lol:

PD: por cierto Hurks, te apuntamos para la comida del 31?

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27367

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
La veritat és que la pregunta te puteria en la manera en que la pregunten... i per si fos poc, aquests temes sempre lien molt perque els paral·lels que són línies horitzontals mesuren línies verticals i al reves passa amb els meridians... línies verticals que mesuren línies horitzontals... :?

Jo l'hagués deixat en blanc... ja que quan comencen a liar tan la troca és fàcil que te pillin, ja que el que volen és que entenguis malament la pregunta o les respostes... I ho solen aconseguir...

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27368

• extintorabc
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 39
M'hi jugo una pantera rosa a que és la B...

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27369

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
A ver... pandilla de holgazanes... filibusteros... marineros de agua dulce... abrazafarolas... pelacanyas... marineros de salón.... yo sigo con la mía juasjuasjuas... vamos a ver... entiendo perfeeeeeeeeeeeeeeeeeectamente el concepto latitud i longitud i que evidentemente la longitud és la diferéncia de ángulo de meridianos.... VAL... FINS AQUÍ D'ACORD I VEIENT ELS VOSTRES RAONAMENTS ENTENC TAMBÉ QUE LA PREGUNTA INDUEIXI A ERROR... però jo seguiria contestant la C .. perquè???? fixeu-vos en la imatge...[attachment=0:7wlzd4oa]<!-- ia0 -->meridian.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:7wlzd4oa]

Evidentment la latitud es l'angle (i així s'expressa) entre els dos meridians... però a mi m'ha semblat entendre que no ens demanen res d'angles sino distàncies... HE AKÍ EL QUID DE LA QÜESTIÓ... si ens demanen la distància el que ens estan demanant és la longitud de circunferència just a sobre del text d'Ecuador... de color lila (com el teletubbie k li mola al rampa) i aquesta es calcula per trigonometria amb l'angle de 95º directament. Per tant... la distància que estem medint en quin SENTIT es troba?... es troba en el sentit del Ecuador osease... QUITO... digo... PARALEL

De fet les coordenades UTM es van idear per a que el càlcul de distàncies no fos tan ferragós amb tanta trigonometria i tan transportar angles i aplicar formuletes... per a que la cosa fos més directe...

Ara... reconec que les respostes tenen puteria i ho pots entendre al revés per això hi ha gent que m'heu dit que enteneu que la A, la C i la D com a sinònimes mentre que per a mi ho són la A, la B i la D.... ARA... A CABEZÓN NO HAY KIEN M PUEDA... YO SIGO KON LA C... com surti a l'exámen i sigui la C os vais a rascar las vestiduras eh !!!! i com sigui la B ja em veig el catxondeo al dinar de després... juasjuasjuas... casumlaputadorus...
Adjunts:

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27370

És la B. A més claríssima (això és per vacilar una mica). Els meridians serveixen per mesurar longituds, igual que la línia de les abcises (X) en l'eix de coordenades. A més la pregunta sí està ben redactada.

"L'eix de cordenades X o horitzontal en el sistema de coordenades UTM ens permet calcular la distancia... en el mateix sentit que en les coordenades geografiques ho fan els meridians."

O dit de forma simplificada: L'eix X serveix per mesurar longituds, igual que els meridians.

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27371

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
a part de que esta molt be la pàgina... mireu-vos el punt 4... ara... que també reconec que li estic donant massa vueltas al rizo eh... es lo k tiene salir a navegar en plan sexo frutal... de uvas a peras... juasjuasjuasjuas.... però aquí us explica el tema del càlcul de la distància com a arc màxim i no com a angle de longitud o latitud... potser vaig massa més enllà del que demana la pregunta... però collons... em sembla que esta molt mal redactada si teniu raó vosaltres cagumlaputadours

personales.ya.com/casanchi/ast/latierra.htm

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27372

pos jo tot em porta a la mateixa deducció...
en aquest punt 4 que dius parla directament de calcular una distància gràcies a dos meridians que pasen per dos punt, fent un càlcul amb cosens que donarà el tercer costat del triangle, que ni tan sols és un paral·lel, ja que lo que vol és calcular la distància amb una línia directament, i aquesta línia la fa circumferència màxima, però no és paral·lel a l'ecuador....

la pregunta és "que calcula l'eix x", la longitud, i com és calcula la longitud a les UTM?, amb meridians, amb un munt de paral·lels no podràs calcular la longitud....
sobre el comentari de que la distància entre dos punts és la longitud de circumferència sobre l'ecuador, si et diuen calcula la distància entre dos punts amb una longitud de 95º, aquesta distància dependrà de la latitud a la que es trobi, l'angle serà el mateix però la distància no, suposo que o saps de sobres clar, però tu comento perque la distància entre els dos punt que sembla mesurar el teu dibuix no és la longitud de circumferència de l'ecuador....

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27373

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
jajajjajaj Extintor , jo vull una pantera rosaaaaa !!!!

Osti , amb les chuches que m'he guanyat aquesta setmana segur que he perdut 10 segons al pajarito. Ja hem veig tot el cap de setmana menjan verdures.

Bueno, jo no aporto res ja que hi han explicacions bonísimes per aqui de tots.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27375

• ratafia 40o
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 208
Ben mirat si que és la B, bones aportacions! merci!

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27379

aparellador va escriure: TALAIOT... pregunten el sentit... el dibuix que has posat està de ** mare i estic d'acord amb el que dius.... però fixa't en el dibuix... la latitud quin sentit té? EL SENTIT DEL MERIDIÀ.... la longitud... EL SENTIT DEL PARAL·LEL... per tant les Y tenen el sentit del meridià i les X tenen el sentit del paral·lel... us perdeu en el concepte entre la definició que la dieu perfecte i la pregunta... que pregunta el sentit de medir la distància.... en aquest cas... (el de la foto que has posat) la única distància que podem medir és la que hi ha entre l'equador i el paral·lel 50 (que correspòn a la latitud i és com bé dius l'angle entre paral·lels) i EL SENTIT ÉS EL DEL MERIDIÀ... EIX Y

company se m'havia passat aquesta resposta teva....
les respostes parlem de sentit, el sentit de la mesura, o sigui del calcul, l'eix x mesura la distància de oest a est en el mateix sentit que ho mesuren (ho fan) els meridians a les UTM...
i ja no se que més dir :cry:

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27380

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
Encara esteu amb això... bufff.. mai iniciaré una discusió amb vosaltres.. :lol:

En estos tiempos de crisis...........

UNA DE CARTOGRAFIA fa 16 anys 7 mesos #27383

perque ho dius¿?¿¿?...tens porrrr¿?¿??¿ :twisted: :wink:

lo que está clar que en el psicotècnic a més d'un ens surtirà que son una mica-molt capficats :roll:

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
Temps de càrrega de la pàgina: 0.234 segons
Gràcies a Fòrum Kunena