Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27520

• molhe
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 46
  • Gràcies rebudes: 0
Per la gent k es satura, van molt bé fer un vistaso alguna d'aquestes pàgines petardas.com o fresonmagic.com jejejjeje. K hi ha alguns k conteu fins i tot les hores k faltes i aíxí no es pot viure !!!!

El tema és el seguent:

En una conducció d'aigua de secció constant, en quin punt hi ha més pressió dinàmica?

a) a l'entrada.
b)a la sortida
c) en qualsevol punt.
d) cap de les anteriors.

Aquesta pregunta la correcta segons el corrector seria la b, a la sortida. Jo entenc k si no canvia la secció seria igual a tota la conducció....

Quina seria l'alçada teòrica d'aspiració si ens trobem a 1000 metres per sobre del nivell del mar?

a) 10
b) 7
c) 8.71
d) 11.29

Posa com a correcte la c, 8.71 però no l'acabo de veure clar. Normalment seria 10 i al estar a 1000 metres baixa a 8.71???

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27522

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
En una conducció d'aigua de secció constant, en quin punt hi ha més pressió dinàmica?

Jo penso igua que tu, la mateixa en qualsevol punt.

Quina seria l'alçada teòrica d'aspiració si ens trobem a 1000 metres per sobre del nivell del mar?

Aquesta es facileta, teoricament l'aspiració maxima es de 10 metres, pero es perd 1'293 metres per cada 1000 metres d'altitud per culpa del pes de l'aire de la pressió atmosferica, aixi que:

10-1'293 = 8'71 metres

Molhe, has estudiat molt poquet ,eh ??? ai ai ai , pam pam al cul :-p

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27523

Ai deu el tema hidràulica....mi he trencat el cap i com més m'el trenco més dubtes em surten...
La segona esta clara.
El q fa a la primera pregunta sobre la pressió a la conducció, jo entenc q és a la sortida per una raò, pq a l'entrada tenim una pressió dinàmica (velocitat del fluid) i un estatica(la pressió q fa el líquid a la managa) i en canvi a la sortida només tenim pressió dinàmica ja q no tenim mànega i per tant tota la pressió passa a ser dinàmica.
bernoulli bernoulli bernoulli bernoulli bernoulli bernoulli bernoulli bernoulli bernoulli bernoulli

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27524

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Podria ser com tu dius enrakas, jo tambe penso que aquestes d'hidraulica les poden ficar molt assequibles o les poden ficar tan liades que com no hagis estudiat algun fp o carrera sobre el tema t'enxampen de mala manera.

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27525

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
Viam pressió dinàmica no és V2 / 2g ???? velocitat al cuadrat partit per dues vegades la gravetat... per tant... en un cas de líquids perfectes la pressió seria exactament la mateixa entenc jo.

Ara bé si tenim en compte que no sigui perfecte... ja no ho veig igual, és a dir en una mànega qualsevol hem de considerar pèrdues de càrrega no?... llavors... si segons el ppi d bernoulli la suma de la pressió dinàmica i la estàtica s'ha de mantenir constant.... i hi ha pèrdues de càrrega.... llavors es perd pressió però no recordo si la estàtica o la dinàmica...

viam... tic teoritzant eh... si s'incrementa la pressió estàtica disminueix la pressió dinàmica i al revés no?... val... si tenim en compte que les pèrdues de càrrega són pèrdues d'energia dinàmica.... jo crec que la que serà més gran a la sortida és la pressió estàtica no la dinàmica...

però he de repassar els apunts eh....

a la segona... HOMBREEEEEEE K PREGUNTAS.... 8,71 que és més o menys la mitja que em quedarà a mi un cop passada la conducció... juasjuasjuasjuasjuas... amb això entro fijo no???? juasjuasjuas

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27526

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ara estic pensant... por las mismas... tota la retalia aquesta que he fotut... clar... si la sortida considerem que és lliure i ja esta fora... collons lo de l'enrakas cuadra perfectament..... K KABRONS... VAYA PREGUNTETAS... TETAS TETAS.... juasssssssssss.... considerem... just el punt de sortida de la mànega (encara està a la mànega) o una infinitèssima millonèssima de segon després (ja està fora de la mànega).... cagumlaputadorus... això els hi resoldré jo amb la pressió de la po... en els pantalons... quan hi ha més pressió dinàmica ???? dintre o fora de la bragueta... kabronsssssssss jajajajaj

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27527

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Osti llegir a l'aparellador es com fer un psicotecnic de resistencia a la fatiga :lol:

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27534

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ke dius boig???? nene vas fotre el cony de psico k et vaig passar??? el vaig probar d fotre jo a la tarda i encara veig números... joder... m costa més ke convèncer les dones de que el tercer sin sacarla no es un mito... jajajaja

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27538

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Si aparellador el vaig fer, calderilla :-p

hem van sobrar 7 minuts i 11 fallos de les 60 preguntes :D

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27555

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
nanus... segueixo tenint dubte eh... viam... temari adams d barcelona pàg12-10... pèrdua de càrrega i en l'exemple defineix que la pressió a l'inici de la mànega és de 9... i a la SORTIDA de la mànega 7,5 per tant 1,5kg/cm de pèrdua de càrrega.... si aquest és el concepte de SORTIDA ja l'hem parit

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27557

pot ser si en joc de "sortida" fiques "final" llavors la resposta seria a la entrada no¿?...perque les pèrdues de càrrega són pèrdues de pressió dinàmica, i al final de la conducció portarà totes les pèdues acumulades ....no¿? :?: :oops:

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27559

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
<!-- l --><a class="postlink-local" href="bombers.es/forum/viewtopic.php?f=2&t=5687">viewtopic.php?f=2&t=5687

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27560

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
En el link anterior simplemente se explica que las pérdidas se manifiestan en forma de diferencia de presiones hidrostáticas. "Simplemente"...

Bueno, y ahora, voy a proceder a hacer una de mis explicaciones catetas.

Supuestamente, en un circuito hidráulico, tenemos energía potencial (por diferencias de altura), estática (empuje) y dinámica (velocidad/incercia), además de pérdidas.

Según Bernoulli, esto se ha de mantener en cualquier punto del circuito.

La potencial, por no compilcarnos y ser irrelevante en este problema, y las pérdidas, al ser "hidrostáticas", no las consideraremos.

Lo que nos queda es:

1 Energía estática, vinculada a la presión estática (se "empuja" en la entrada, aunque se origine con absorción..., y, posteriormente, las moléculas se empujan las unas a las otras también, transmitiendo la energía, mientras la superficie interior las mantiene unidas).

2 Energía cinética, vinculada a la presión dinámica (las moléculas van a cierta velocidad, lo cual implica incercia y energía).

Como en la salida las moléculas ya se separan, dado que termina la manguera y ya no hay nada que las mantenga juntas y unidas (dentro de la simplificación de mi explicación cateta), la energía estática pasa a ser también dinámica, se transforma, dado que se ha de mantener el equilibrio.

Esto es lo que se me ocurre por ahora, Euler y/o Chaito ya me corregirán..., o quien sea.

Saludos.

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27562

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Joer Hurky si tus explicaciones son catetas.... las mias son de párvulos o peor.

Un parell d'hidràulica fa 16 anys 7 mesos #27563

gracias hurky!!!!!! había respondido porque no lograba encontrar el post donde se habló, estaba peleón el ordenador :evil: ......
...y no se porque me daba en la nariz que la estaba cagando!!!! :?

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.315 segons
Gràcies a Fòrum Kunena