Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27626

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 108
  • Gràcies rebudes: 0
Hola
tres preguntes que segurament són de calaix, però jo i els cotxes...

1.Existeix el sistema d'injecció de benzina, indirecte, al col.lector d'admissió, o nomès hi ha el directe a la cambra de combustió? I entenc que si existissin els dos, els dos passarien primer pel carburador no?
2. Quants filtres de benzina hi poden haver en un sistema d'alimentació?
3. per on es posa el liquid refrigerant?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27627

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 104
Algun mecànic a la sala???

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27638

la 3 la se segur es fica al diposit de l'aigua pel radiado
hi ha diferens clases de anti congelans jo fico el land rover en marxa i avoco una botelleta de anticongelant pur. sencill i rapit

la dos ¿? NPIni puta idea
pero a la meva moto ( torrot) sol tenia un petit filtre al carburado
i el super R-5 90 cv ke vaig tenir no ser no recordo averli cambiat
ba teni un final asclafant :oops:

els motorets que ting per casa tenen un petit filtre al diposit

i la 1 no ser que dirte
pero el carburado emb sembla que sol es per admisio de directa
a questa tampoc la ser segur

SER O MORI !!!!!!!

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27641

• roks_21
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 596
  • Gràcies rebudes: 5
jo diria que la injeccio no té carburador perquè la mescla es fa en precamara, que filtres de benzina tan sols n'hi ha un, i l'altre ja te l'han dit

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27647

la 3 l'anticongelant es posa pel vas d'espanció (cotxes moderns) aquest comunica directament amb el circuit (es mes practic ja que el tap es molt facil de treure i et marca el max i el min) tb es pot posar al radiador pero no sol fer.
la 2 normalment hi ha un filtre pel carburant esta situat entre el diposit i la bomba d'alimentacio
la 1 si que existeix el dos sistemes de injeccio directe i indirecte pero si es sistema d'injeccio cap d'els dos passa pel carburador, ja que es un altre sistema, injeccio- injectors, carburació- carburador.

vinga que vagi b!

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27648

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Mooooltes gràcies als tres!!!!!!!!!!

tinc més dubtes...

1. la producció de fums negres en l'escapament es deu a l'oli cremat o a que hi ha un excés de CO?
2. El catalitzador, a part de reduir el soroll de l'escapament també redueix els nivells de CO emesos?,i com ho fa?
3. quan rectifiquem la culata estem augmentant el volum de la cambra de combustio. Llavors en algun llloc hi tinc que la relació de compressió augmentarà, però segons la formula si augmentem v la Rc=(V-v)/v on V=cilindrada i v=volum cambra combustió. Si augemnta v, disminueix la Rc no?

merci per endavant

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27649

Amos a ver... I a veure si puc solucionar quelcom.

La pregunta número 1. es deu a l'excés de COMBUSTIBLE en la mescla (ja sigui Gasoil o Benzina).
La pregunta número 2 i que té "tela telita tela"... Resumint, un catalitzador, que normalment està situat a la sortida del col·lector d'escapament, funciona amb reaccions químiques. El fum (25 de desembre, fum fum fum), passa pel catalitzador i aquest mitjançant unes reaccions REDOX (reducció - oxidació) amb els metalls que conté aquest (pel catalitzador), converteix, entre d'altres, residus perillosos com el CO (monòxid de carboni), en CO2 i vapor d'aigua. De totes maneres, si entra una pregunta de com funciona un catalitzador i ens hem de mirar reaccions REDOX... "Me la tallo i em faig monja".
Pregunta número 3. Jo no tinc aquesta fórmula. La fórmula que jo he vist sempre seria tal que:

Rc = [(S x s) + Vc] / Vc

On Rc= Relació de compresió; S= Secció del cilindre; s= carrera del pistó; Vc= Volum de la cambra

Aquí, l'únic que augmentem es la s (augmentem la carrera del pistó) i la Vc. Com Vc està al dividend i al divisor, Rc augmentarà si o si.

Crec que es així.

Salut i força per a estudiar.

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27650

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
merci eto
però ... no em queda clara la tercera...
La formula crec que els dos estem dient el mateix: cilindrada= secció xcarrera... clar que jo no havia atinat que la carrera tambe és més llarga... llavors si que augmenta la Rc!

EM sembla que ja ho entenc!

moooltes gràcies

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27651

cuan es rectifica la culata

represente que la revaixem unes micres al revaixarles estem perden zona explocio
pero al aver menos zona dexploció hi ha mes preció de mescla

no ser si mesplico aver menos volum la mescla es comprimeix mes i guanya força el motor

avui en dia emb sembla que esta controlat,
era una manera de ficar-li potencia al veicle
tambe el motor s'acalentave mes
axo es feia als cotxes de cros de les festes majors

SER O MORI !!!!!!!

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27652

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
ara m'has liat....

què es fa per rectificar la culata? jo em pensava que augmentavem l'espai de la cambra de combustió... però no... és al reves!!!!!!!!!!!
ja la tinc liada altre cop

beno a cagar la via...

ja acabaré entenent-ho segur!!!!!!!1

bon nadal i tot això que es diu ara aquests dies !!!!!!!!!!!1
Apali!!!!!!!!!!1

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27657

avere si o puc explicar millor

cuan la culata agafa un recalenton es desforma, una miqueteta, per les elevades temperatures
per fer un apanyo "economic" pasen la fresadora i la revaixen ,( unes micres)

al revaxarla el es pai que hi ha la exploció es inferior
al reduir el espai aumentem la preció de la mescla
i l´exploció a esta mes comprimida es mes forta

represente que cuan el pisto esta al PMS, el espai que queda es inferior al
que teniam avans de rectificar
pero la cursa del pisto es la mateixa,
i la cilindrada també

ja se que les meves explicacions son un pel catetes i simples pro no ser com explicau

SER O MORI !!!!!!!

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27658

en el rectificat de culata el volum de la cambra disminueix i la relació de compressió augmenta...
l'altra, fum negre és excés de combustible, com be diuen, i recorda que fum blanquet és oli...
el catalitzador és un filtre, un filtre que reté impureses, redueix el CO filtran els gasos de l'escapament....
els motors d'injecció no porten carburador...
filtres diria que porten només un, no se per a que voldrien portar més...
i el líquid refrigerant va al dipòsit del líquid refrigerant...
vamos, més o menos com t'han comentat per aquí dalt...

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27666

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1

talaiot va escriure: en el rectificat de culata el volum de la cambra disminueix i la relació de compressió augmenta...
l'altra, fum negre és excés de combustible, com be diuen, i recorda que fum blanquet és oli...
el catalitzador és un filtre, un filtre que reté impureses, redueix el CO filtran els gasos de l'escapament....
els motors d'injecció no porten carburador...
filtres diria que porten només un, no se per a que voldrien portar més...
i el líquid refrigerant va al dipòsit del líquid refrigerant...
vamos, més o menos com t'han comentat per aquí dalt...

Fum negre - combustible.
Fum blanc - aigua.
Fum blau - oli.

No era així?

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27678

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
ja ho tinc més clar...merci!!

per cert, una altra cosa que segur que és super obvia però jo no entenc el perquè:

Perque en un sistema d'encesa en cotxe de benzina fem servir una alternador que genera corrent alterna, si la bateria emmagatzema corrent continua? l'alternador serveix per donar corrent a les bugies i a la bateria no? llavors la bateria té un transformador o simplement l'emmagatzema i la treurà continua i ja ta?
buff no deu ser tant complicat...
a l'engegar el cotxe què s'utilitza, l'alternador o la bateria? les dues coses no? però com? el contacte del cotxe agafa energia de la bateria i despres fa que hi hagi la guspira en la bugia?

beno segur que es molt basic per vosaltres però...

ah! com es conecta una bateria d'un cotxe per carregar a un altre, en serie? positiu amb positiu, negatiu amb negatiu?, quin born agafo primer el + o el -?
i es pot carregar una bateria endollant en corrent de 220V perque hi ha un transformador a continua no? per això no entenc lo de l'alternador de l cotxe...

mecanica vehicles fa 16 anys 7 mesos #27683

les altres no o ser massa que axo de xispa no ser massa sol ser que enrampa i estic viu pels ploms que cuan era petit la vaig lia unes cuantes vegades a casa (com fica un fil ferro al endoll) etc....

pero

ah! com es conecta una bateria d'un cotxe per carregar a un altre, en serie? positiu amb positiu, negatiu amb negatiu?, quin born agafo primer el + o el -?
i es pot carregar una bateria endollant en corrent de 220V perque hi ha un transformador a continua no? per això no entenc lo de l'alternador de l cotxe...fada

a quetes si

agafes els cables que un es negre i el altre roig i el + amb el + i el - amb el -
si falles o notaras pq fot uns xispasos de la ostia (no o probeu que es poden que dar soldades)
(si son cutres les pinses es desfan ) i pot petar la bateria, axo de peta no ser no o e vist pero mo an dit

lo de conectar la bateria a 220v no t'ho recomano i no ser pq, pero no!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hi ha uns cargados de bateria que van conectats a 220v i tenen dos pinzes per conectar a la vateria
des de 50€ emb sembla que ja ni pots trobar

SER O MORI !!!!!!!
  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.235 segons
Gràcies a Fòrum Kunena