Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

construcció fa 16 anys 7 mesos #27820

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 108
  • Gràcies rebudes: 0
2 preguntes:

1.En un formigó fet d'un ciment determinat, si augmentem la quantitat de ciment, el formigó resultant serà:
a) més resistent.
b) tindrà més retracíó
d) tindrà menys consistència
d) totes son correctes.

2. què son el betum i el quitrà?? aglomerants o aglomerats? com s'utilitzen?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

construcció fa 16 anys 7 mesos #27822

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
La 1ª jo diria que la A. Si enlloc de més ciment fiquessam més aigua, quan aquesta s'evapores llavors si que retrauria molt i també amb més aigua no tindria tanta consistència.

La 2ª aquí ja m'has pillat. El quitrà es el que s'utilitza per les carreteres i poca cosa més se, el batum ni xorra idea, no caic ara.
Els aglomerants o aglomerats son materials que serveixen per unir d'latres elements o materials de construcció com per exemple el guix o el ciment que el pots utilitzar per unir totxos al fer una paret.

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

construcció fa 16 anys 7 mesos #27832

Jo també crec q és l'opció A pq amb més ciment tindrem una pasta amb més restistència i per contra menys treballable. La opció b i c seria en el cas de posar més aigua.

El betum al igual q el quitrar és per fer paviments, terres....
L'aglomerant és el material q fa l'enllaç o la unió....(calç ciment i guix) i l'aglomrat és el material resultant de la barreja del aglomerant amb aigua i el material a unir. No sé si ''sementiende''.
Com s'utilitza¿? el q?¿?

construcció fa 16 anys 7 mesos #27835

hola bones:
la 1 es la d. perk aq mes ciment, mes resistencia, mes retracció i menys concistencia.
jo ho tinc aixi, la definicio de estar per casa es: +ciment, (com mes en possis mes dur queda un cop sec), +ciment (es retrau mes, ja q la grava i la sorra no es retrau (a mes es una propietat del ciment, la retraccio)) i - consistencia ( ja que es la proporcio de sorra i grava el que li dona la concistencia, el ciment es el ligam entre els dos)
vinga no se si s'enten
salud!!!

construcció fa 16 anys 7 mesos #27836

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 104
peto, et dono la rao, la correcta seria la D. Encara que les raons de que es compleixin la B i la C jo les interpreto diferent.

- La resistencia augmenta al augmentar la proporció de ciment. (aixo està clar)
- La retracció augmenta ja que al augmentar la proporció de ciment, disminueix proporcinalment la quantitat d'aigua (Def.- Las pastas retraen por secado al perder el exceso de agua)
- La consistencia (entenet per consistencia la facilitat de traballar-lo) disminueix a consequencia que la proporció d'aigua també a disminuit.

construcció fa 16 anys 7 mesos #27837

Sense haver llegit res jo crec que el betum i el quitra són dos aglomerants ja que serveixen per unir la grava o el material que s'utilitza per fer les carreteres...

construcció fa 16 anys 7 mesos #27852

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460

fada va escriure: 2 preguntes:

1.En un formigó fet d'un ciment determinat, si augmentem la quantitat de ciment, el formigó resultant serà:
a) més resistent.
b) tindrà més retracíó
d) tindrà menys consistència
d) totes son correctes.

2. què son el betum i el quitrà?? aglomerants o aglomerats? com s'utilitzen?

A la primera.... jo optaria per la A tot i que la pregunta és patètica... ja que la B també es veritat ja que amb més ciment la mescla és més rica i la reacció exotèrmica consumeix aigua més ràpidament per tant més retracció.... tot i que la MÉS CORRECTA de les 4 és la A i com que la D no pot ser perquè la C si que és incorrecta del tot doncs optaria per la A però el que hagi fotut les possibles respostes és un dat pel cul.

A la segona... el betúm o l'alquitrà (segons la procedència) són aglomerants... pensa que són com el ciment o la calç en un morter... doncs el mateix. Tot i que també es poden utilitzar aïlladament eh. Tot i així se'ls considera aglomerants igual que en el turró d'alicante ho és el turró (l'aglomerant) i les ametlles (ripis, àrids, graves, com li vulguis dir....)

salut

construcció fa 16 anys 7 mesos #27855

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
No pot ser.... Aparellador, que has sopat ??? Un missatge que no fa mal a la vista :lol:

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.

construcció fa 16 anys 7 mesos #27857

Estic d'acord amb la primera. Deixa'm que et digui el que jo crec que podria caure del betum i el quitrà.
Aquests elements són aglomerANTS de la família dels hidrocarbonats. Això simplement significa que són aglomerants que amb la calor endureixen i com molt bé s'ha dit per aquí, el quitrà s'utilitza bàsicament per pavimentar (i com tot aglomerant s'encarrega d'unir la grava amb la que asfaltem actualment les carreteres)

Espero haver estat d'ajuda :D

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

construcció fa 16 anys 7 mesos #27861

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
llavors, se'ls ha d'aplicar calor perquè endureixin, el quitrà i el betum?
merci per les respostes, em quedo amb la 1. d, i la 2. que el quitra i betum serien aglomerants, no aglomerats, vindrien a ser com el ciment, però per carreteres. però, això de que endureixen amb calor...

Altres 3 preguntes:

1. Murs de càrrega reben esforços de compressió exclusivament?

2. Quins elements tenen pes propi:
a) elements que composen l'estructura
b) elements de tancament.
c) tots els elements constructius
d) totes son correctes

3. en un forjat bidireccional, les bigues son del tipus:
a) AUTORRESISTENTS
B) SEMI-BIGUETES d'una longitud no superior a 6m
c) la a i la b son correctes
d) cap es correcta

construcció fa 16 anys 7 mesos #27862

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 104
hola fada,
segons el meu criteri et respondria:

1) no, encara que no ho dic al 100% de segur, crec que la paraula "exclusivament" preten confondre aqui.

2) D. totes correctes. Per logica, tot element emprat en construcció te un pes propi.

3) D. cap es correcta (la funcion del forjado bidireccional es transmitir la carga en dos direcciones hacia las bigas. No se hace referencia a su longitud y en cuanto a lo de autorresistente lo veo una redundancia (si su finalidad el transmitr el peso de otros elementos como no va a soportar el suyo mismo)

construcció fa 16 anys 7 mesos #27865

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460

fada va escriure: llavors, se'ls ha d'aplicar calor perquè endureixin, el quitrà i el betum?
merci per les respostes, em quedo amb la 1. d, i la 2. que el quitra i betum serien aglomerants, no aglomerats, vindrien a ser com el ciment, però per carreteres. però, això de que endureixen amb calor...

Altres 3 preguntes:

1. Murs de càrrega reben esforços de compressió exclusivament?

2. Quins elements tenen pes propi:
a) elements que composen l'estructura
b) elements de tancament.
c) tots els elements constructius
d) totes son correctes

3. en un forjat bidireccional, les bigues son del tipus:
a) AUTORRESISTENTS
B) SEMI-BIGUETES d'una longitud no superior a 6m
c) la a i la b son correctes
d) cap es correcta

FADETA FADETA.... collons... a la primera ... la del ciment i el formigó... que NOOOO que si es tira més formigó no tindrà menys consistència a no ser que hi tiris més aigua per compensar la amassabilitat, però no diu res de l'aigua per tant si en un formigó hi afegim més ciment sense modificar la quantiat d'aigua tindrà més consistència en el Con d'Abrahms. Per tant la C i la D segur que no són. Jo em quedaria amb la A.

Qui ho diu que els hidrocarburs endureixen amb calor????? nooooooooorl !!!! és al contrari endureixen amb el fred, o quan perden la calor més concretament.

En quant a les noves:

1. Els murs de càrrega reben esforços axials, és a dir verticals com a concepte. Però l'adjectiu EXCLUSIVAMENT ja ens ha cardat perquè és practicament impossible transmetre forçes tantsols verticals i per això apareixen els murs d'arriostrament o trava, per absorvir les empentes laterals que puguin rebre els murs. EX.... contraforts a les esglésies romàniques... LES VOLTES provoquen esforços laterals que també recauen en els murs de càrrega, així que... siguent puristes amb el que demanen i tenint en compte l'EXCULSIVAMENT.... la meva resposta seria que NO.

Per exemple els murs de les esglésies romàniques es sobredimensionaven en amplada justament per absorvir els esforços horitzontals i quan no n'hi havia prou apareixien els contraforts.

2 la D

3 En un forjat bidireccional d'entrada no hi han bigues autoresistents ni semibiguetes ni res... d'entrada un forjat bidireccional només pot ser un sostre reticular (en el que hi han nervis i no bigues) o una llosa armada (en la que no hi ha bigues per enlloc). per tant clarisisisisisiimamente (com diria el cruyff) la D

construcció fa 16 anys 7 mesos #27866

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
però aparellador!

la correcta seria la D. Encara que les raons de que es compleixin la B i la C :

- La resistencia augmenta al augmentar la proporció de ciment. (aixo està clar)
- La retracció augmenta ja que al augmentar la proporció de ciment, disminueix proporcinalment la quantitat d'aigua (Def.- Las pastas retraen por secado al perder el exceso de agua)
- La consistencia (entenet per consistencia la facilitat de traballar-lo) disminueix a consequencia que la proporció d'aigua també a disminuit.

i segons els meus apunts li dono la rao.

de lo del quitra i betum , ok, merci, ar aja em quadra mes amb el que jo tinc.

a veure què serà cert pel ciment i el formigo!!

construcció fa 16 anys 7 mesos #27867

:D :D hola a tots, com diria aquell de l' apm, "se va a liar un follon, que no sabe ni dooooonde sa metio", bueno això és lo que jo tinc sobre el tema, (estret dels apunts):"la resistència disminueix al augmentar la quantitat d'aigua, ja que incideix directament en el seu procés de forjat. la resistència tb augmenta amb la quantitat de ciment, encara que tb ho farà la retracció."
no sé si la C serà corecta o no, però segons els meus apunts la A i la B són correctes al 100% o sigui que jo possaria la D

construcció fa 16 anys 7 mesos #27869

Aparellador, escric textualment d'un dels molts temaris que tinc a les meves mans. Et poso el de l'escola de bombers:

Els Aglomerants hidrocarbonats es defineixen perque endureixen al escalfar-los per la evaporació dels dissolvents que contenen els hidrocarburs que en formen part. Com a més destacats citar el betum i el quitrà.

En el temari d'Adams i de Safety la definició ve a ser la mateixa.

Només em queda dir...que em crec ara? SOCORRO!!!!! :cry:

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.200 segons
Gràcies a Fòrum Kunena