Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

nord geogràfic fa 16 anys 7 mesos #27957

• resistent
  • Avatar de resistent Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 39
  • Gràcies rebudes: 0
:) hola a tots, un petit dubte que no em queda clar, la part superior dels mapes topogràfics sempre indica el nord geogràfic, oiiii?????? als meus apunts ho posa així, però he vist una pregunta d'una opo passada que fica que és el nord de la proyecció
m'estic fent la pixa un lio, a vere si algú m'ho pot confirmar.
gràcies

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

nord geogràfic fa 16 anys 7 mesos #27958

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 104
Segons el que jo entenc, els mapes sempre estan orientats en base al Nord desde el descobriment de la bruixola, això significa que s'orienten al Nord de la Projeccio.
En el cas que fiquessis la bruixola d'amunt del mapa y fagis coincidir el nord de la projecció amb el nord de la bruixola, llavors si que el mapa estaria orientat al Nord Geografic.

nord geogràfic fa 16 anys 7 mesos #27959

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
Ara t'ho dic de memòria... però són molts anys d'escalar por estos mundos de Diós... El nord de la projecció es refereix al mapa... és a dir tot el mapa està dibuixat i orientat respecte un nord que normalment coincideix amb la part de dalt del full, però ho podrien haber dibuixat en un A4 en vertical... llavors si el nord de la projecció està en el sentit vertical de la fulla tot el mapa es dibuixarà en aquest sentit... en canvi es pot dibuixar tot el mapa "a lo llarg" pel que el nord de la projecció serà el del tram horitzontal i per tant la fulla girada....

El nord de la projecció (del mapa) sempre està orientat al Nord Geogràfic, i si ho fos al magnètic t'hauríen de donar les declinacions... que varien segons els camps magnètics amb el temps, per això s'orienta al geogràfic.

Espero no haber dit cap animalada, si no em corretgiu.

Forwarder.... els mapes no estan orientats al Nord de la brújola però per a desplaçaments curts la desviació és petitíssima donat que la diferència entre el nord magnètic i el geogràfic és molt petita. Però per navegació per exemple... amb distàncies llarguíssimes, si que és important calcular els rumbs amb aquesta diferència de nord magnètic (el de la brújola o compàs) i nord geogràfic (al que està orientat el mapa).

Apa Salut

nord geogràfic fa 16 anys 7 mesos #27965

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
bones aparellador, no volia dir que els mapes estan orientats al nord geografic, sino que estan orientats al nord de la projeccio, per tant, si fiques la bruixola sobre el mapa i el nord de la projeccio el fas coincidir amb el nord que marca la bruixola entenc que llavors tens el mapa orientat cap al nord geografic, no??

jeje, jo d'escalada al rocodrom, osigui que per anar del vestuari a la pared, no faig servir gaire el mapa! :mrgreen:

nord geogràfic fa 16 anys 7 mesos #27966

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
nop... l'hauràs orientat al nord magnètic

nord geogràfic fa 16 anys 7 mesos #27967

• forwarder
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
ostia tiu! tens tota la rao! confusió meva! sorry!!! nord magnetic, nord magnetic, nord magnetic... ja no se m'oblida mai mes.

nord geogràfic fa 16 anys 7 mesos #27968

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
això espero... si no haurem d'imantar una barra de ferro der diessissei... te la fotem per on jo em sé.... i viam cap a on se t'orienten les orelles a sobre d'una colxtoneta en una piscina...

A/ Cap a la meca... ja que per a introduir la barra de ferro imantada a fet falta col·locar-se a lo mahometà.
B/ Cap Arbeca, pequè rima amb la Meca.
C/ Nord magnètic
D/ Cap a casa del puto Aparellador ... k m vi a cagar en tooos sus muertos a la k em treguin la barra akesta del cul i li deixare la cara com un mapa... orientat al nord de la projecció de la patada als collons que li fotre tros de... jajajajaja

Res Forwarder... per això estem... ara fijo que no se t'oblida... SALUT

nord geogràfic fa 16 anys 6 mesos #28036

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
POS M'HE DE MENJAR LES MEVES PARAULES NENEEEEEEEEEEE... M'HE EQUIVOCAT....

EL NORD DELS PLÀNOLS QUE ÉS EL NORD DE LA QUADRÍCULA ÉS EL DE LA PROJECCIÓ....

després amb temps entro i ho explico més.

SALUT I PERDO

nord geogràfic fa 16 anys 6 mesos #28038

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1

aparellador va escriure: POS M'HE DE MENJAR LES MEVES PARAULES NENEEEEEEEEEEE... M'HE EQUIVOCAT....

EL NORD DELS PLÀNOLS QUE ÉS EL NORD DE LA QUADRÍCULA ÉS EL DE LA PROJECCIÓ....

després amb temps entro i ho explico més.

SALUT I PERDO

Norte geográfico = norte según el eje de rotación de la Tierra = norte de la proyección.

Norte magnético = norte de la brújula (ligeramente "desviado" respecto al geográfico).

¿No es así?

nord geogràfic fa 16 anys 6 mesos #28039

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
fíjate ahí Hurky...

books.google.es/books?id=NGNLYqg ... 22&f=false

realment si que el nord geogràfic coincideix amb el de la projecció però només en el Fus central, la resta tenen una petita desviació anomenada convergència de la quadrícula.

nord geogràfic fa 16 anys 6 mesos #28041

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1

aparellador va escriure: fíjate ahí Hurky...

books.google.es/books?id=NGNLYqg ... 22&f=false

realment si que el nord geogràfic coincideix amb el de la projecció però només en el Fus central, la resta tenen una petita desviació anomenada convergència de la quadrícula.

Gràcies, encara que posa que coincideix amb el meridià central de cada fus, i la resta pateixen la desviació, a banda i banda. Suposo que és per la deficiència de la projecció cilíndrica d'una esfera al pla.
Així doncs, tot dependria de la pregunta concreta i les opcions que ens donen per escollir...

nord geogràfic fa 16 anys 6 mesos #28346

• extintorabc
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 39
2 -A quin nord estan orientats majoritàriament els mapes topogràfics?

a) al nord magnètic
b) al nord geogràfic
c) al nord de la projecció
d) al pol nord

Opo: 68/06.

Model: A.

I doncs? Quina seria la bona i perquè?

La plantilla de correcció dóna per bona la C!

nord geogràfic fa 16 anys 6 mesos #28357

la C es la bona!

nord geogràfic fa 16 anys 6 mesos #28360

La respuesta buena es la C, ¿por qué?, porque internacionalmente SpaIn, a adoptado una proyección topográfica denominada Lambert, en la que la superficie de la Tierra con sus infinitos paralelos y meridianos, vienes a ser proyectados en lo que viene a ser un cilindro tangencial a la superficie terrestre, de forma que dichos paralelos y meridianos, son "trasladados" a este cilindro, que después es "desenrrollado", de forma que queda un rectángulo con numerosas líneas verticales y horizontales que representan a esos meridianos y paralelos proyectados.
Nu se si mexplico u que, de todas formas añado unos imgs. escaneadas de un librico que tengo, que ahí lo explicotea algo mejor, añadiré ahora alguna hojica más, que solo deja 3 adjuntos, por si alguno se aburre y quiere ampliar información :wink:
Adjunts:

nord geogràfic fa 16 anys 6 mesos #28363

Más informseisión...
Adjunts:

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.243 segons
Gràcies a Fòrum Kunena