Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

teoria del foc fa 16 anys 6 mesos #28064

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 108
  • Gràcies rebudes: 0
preguntes vàries:

1. mescla estequiomètrica significa el mateix que mescla òptima, quan parlem del rang d'inflamabilitat? es que en algun lloc hi tinc que mescla òptima està a 1/3 per sobre del LII i en canvi la mescla estequiomètrica esta a la meitat del rang.

2. Al final quin és el valor de la temperatura critica dun liquid comprimit -10 o -50 ºC?

3. Fire point i flash pint equival a unt d'ignició i pint d'inflamació respectivament o es a l'inrevés?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

teoria del foc fa 16 anys 6 mesos #28069

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1

fada va escriure: preguntes vàries:

1. mescla estequiomètrica significa el mateix que mescla òptima, quan parlem del rang d'inflamabilitat? es que en algun lloc hi tinc que mescla òptima està a 1/3 per sobre del LII i en canvi la mescla estequiomètrica esta a la meitat del rang.

2. Al final quin és el valor de la temperatura critica dun liquid comprimit -10 o -50 ºC?

3. Fire point i flash pint equival a unt d'ignició i pint d'inflamació respectivament o es a l'inrevés?

2) Depende de si hablamos de ADR: > ó igual a -50 ºC o ITC: ... -10 ºC.

3) Fire es fuego, así que yo lo utilizo para imaginarme la "reacción en cadena". Así no se te olvida. Firepoint = punto de ignición. Flashpoint = punto de inflamación.

De la 1) ahora mismo no sé.

teoria del foc fa 16 anys 6 mesos #28070

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

HurkyPurky va escriure:

fada va escriure: preguntes vàries:

2) Depende de si hablamos de ADR: < ó igual a -50 ºC o ITC: ... -10 ºC.

3) Fire es fuego, así que yo lo utilizo para imaginarme la "reacción en cadena". Así no se te olvida. Firepoint = punto de ignición. Flashpoint = punto de inflamación.

De la 1) ahora mismo no sé.

teoria del foc fa 16 anys 6 mesos #28073

mescla estequiomètrica és el mateix que mescla òptima
el que passa es que en segons quins apunts, et dibuixen els LII i LSI amb un triangle perfecte (ja que és més fàcil de dibuixar) i llavors posen la mescla ideal, òptima o estiquiomètrica just al mig, però gairebé mai es així. molts cops le mescla ideal està més próxima al LII que al LSI com es el cas de l'acetilè. parlo de memória, eh!

no sé si m'he explicat.

teoria del foc fa 16 anys 6 mesos #28076

Yo tb he llegit varies coses però al final em quedo am que la mescla estequiometrica es la que es situa al mig del rang y es on es produeix la combustio completa del combustible pero no la mes rapida. La mes rapida es produeix m'es a prop de LII i es coneix com mescla ideal.

teoria del foc fa 16 anys 6 mesos #28086

• fada
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 108
  • Gràcies rebudes: 0
MERCI!

Així qu elo dels gasos criogènics a -50ºC és de l'ADR i -10ºC és el TPC...
vaya... i quin agafem? son força diferents no?

teoria del foc fa 16 anys 6 mesos #28087

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

fada va escriure: MERCI!

Així qu elo dels gasos criogènics a -50ºC és de l'ADR i -10ºC és el TPC...
vaya... i quin agafem? son força diferents no?

Suposo que ho especificaran a l'enunciat... :roll:

teoria del foc fa 16 anys 6 mesos #28095

uppercut va escriure: Yo tb he llegit varies coses però al final em quedo am que la mescla estequiometrica es la que es situa al mig del rang y es on es produeix la combustio completa del combustible pero no la mes rapida. La mes rapida es produeix m'es a prop de LII i es coneix com mescla ideal.

eo, que mescla ideal = mescla estequiomètrica = mescla òptima!

definició de internet:

Mezcla estequiométrica
Es la proporción ideal de aire y combustible para que se realice la combustión en las mejores condiciones.

acetilè LII 2,5 % LSI 81%, si la mescla ideal estigués exactament a la mitat el valor sería 40% aprox, però si ho comprovem la mescla ideal es al 4%, així doncs com podem comprobar no es troba en mig de la gràfica

aquí tenium mes info dels rangs www.contraincendioonline.com/ori ... nuevo.php3

salut

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.175 segons
Gràcies a Fòrum Kunena