Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

co2 fa 16 anys 6 mesos #28319

• idees de bomber
  • Avatar de idees de bomber Autor del tema
  • Fora de línea
  • L'usuari està bloquejat
  • Missatges: 76
  • Gràcies rebudes: 0
hola a tots, algú em podria aclarir el dubte que em surgeix al observar l´inconvenient que suposa inhalar c02, tinc que el co2 com agent extintor accelera el ritme respiratori un 50% en concentracions del 2% en l´aire, suposo que es refereix en la proporció de l´aire (0.03%) també tinc que el co2 com a gas producte d´una combustió accelera el ritme respiratori al 50% (igualment ) en concentracions del 25%, ( efectiu al 20-25%)respecte a que? aquestes diferencies de proporcions son les que em generen el dubte, potser tinc alguna dada malament? tinc algun concepte malament?
Ambdues dades son extretes d´ADAMS, si algú em pot aclarir res sera de molt agraïr, graciès per endavant i sort per tothom!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

co2 fa 16 anys 6 mesos #28320

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314

idees de bomber va escriure: hola a tots, algú em podria aclarir el dubte que em surgeix al observar l´inconvenient que suposa inhalar c02, tinc que el co2 com agent extintor accelera el ritme respiratori un 50% en concentracions del 2% en l´aire, suposo que es refereix en la proporció de l´aire (0.03%) també tinc que el co2 com a gas producte d´una combustió accelera el ritme respiratori al 50% (igualment ) en concentracions del 25%, ( efectiu al 20-25%)respecte a que? aquestes diferencies de proporcions son les que em generen el dubte, potser tinc alguna dada malament? tinc algun concepte malament?
Ambdues dades son extretes d´ADAMS, si algú em pot aclarir res sera de molt agraïr, graciès per endavant i sort per tothom!

No m'he parat a fer calculs sobre si les dades que dones son correctes o no segons amb qui les relacionem... però et passo el que jo se!

El CO2 pot provocar perdues de coneixement o fins i tot la mort si desplaça la concentració d'oxigen per sota del 14% o sigui si la concentració de CO2 supera el 6-7% (relativa al 21% que ocupava l'O2).

En concentració absoluta (és a dir en relació a l'aire) si el CO2 supera el 25% (sense que això impliqui que hi ha menys del 2% d'O2) llavors provoca un augment del 50% de la FC i la FR.

En fi espero que et serveixi d'alguna cosa!

Salut

Força i Constància

co2 fa 16 anys 6 mesos #28321

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Correcció errata:
Al post anterior on diu 2% d'O2 hauria de dir 21% d'O2

Força i Constància

co2 fa 16 anys 6 mesos #28325

I vem quedar que...

"Ha d’haver-hi una concentració d’un 35% de CO2 per ser eficaç, tot i que alguns gasos com l’acetilé (55%) o el hidrógen (62%) necesiten mes concentració."

no?

En comptes de concentració al 20-25%, ho canviavem per una mitja del 35%

co2 fa 16 anys 6 mesos #28326

• idees de bomber
  • Avatar de idees de bomber Autor del tema
  • Fora de línea
  • Missatges: 76
  • Gràcies rebudes: 0
Gràcies ungoliath! quin material teoric tens?!

Buff lluti ja em vaig mirar aquell post, pel diclorotilé un 21% i en aquella llista era el de percentatge més baix i el mínim més alt era hidrogen 62 (tenint en compte que tot era aplicació minima)
Al ser mínim es efectiu al 1oox1oo?
Aquest tema em te molt desconcertat!!!

co2 fa 16 anys 6 mesos #28327

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

idees de bomber va escriure: Gràcies ungoliath! quin material teoric tens?!

LA veritat es que tinc tots el temaris que existeixen (es una manera de parlar)... Adams, CCOO, escola de bombers, i alguns d'academies... però actualment ja només traballo amb els meus megaresums 8) que m'han costat moltíssimes hores de recerca a biblioteques, internet i temaris..

Salut

Força i Constància

co2 fa 16 anys 6 mesos #28390

i despres de tantes hores de recerca... l'ungoliath s'ha convertit en una especie de super-opositor! jaja

co2 fa 16 anys 6 mesos #28394

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

lluti va escriure: i despres de tantes hores de recerca... l'ungoliath s'ha convertit en una especie de super-opositor! jaja

Calla porca!

Força i Constància
  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.140 segons
Gràcies a Fòrum Kunena