Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28441

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
Quan posem: PB = PC + PL + AG; només posem pressions estàtiques. No es representa la pressió dinàmica. AG es relaciona amb energia potencial, però, a nivell de pressió, seria equivalent a la pressió estàtica.

El teu raonament està bé en general, el que has de tenir clar és que, quan hi ha un tram més estret o més ample, la velocitat augmenta o disminueix respectivament de forma PROPORCIONAL a la secció i sense que les pèrdues hi influixen en aquesta. És a dir, la velocitat influeix en les pèrdues, però les pèrdues no influeixen en la velocitat, perquè sempre hem de mantenir un cabal (Q = V x S)... Bé, influiran en la velocitat, però a la sortida..., no dins la mànega.

D'aquesta forma, si tenim un tram més estret, la pressió dinàmica augmentarà en funció de la nova secció, però la pressió estàtica disminuirà per mantenir l'equilibri d'energies. Les pèrdues també hi influiran, amb la qual cosa, l'estàtica serà "encara menys" del que hauria de ser en un cas ideal d'aquest tram més estret...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28442

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

HurkyPurky va escriure: Quan posem: PB = PC + PL + AG; només posem pressions estàtiques. No es representa la pressió dinàmica. AG es relaciona amb energia potencial, però, a nivell de pressió, seria equivalent a la pressió estàtica.

El teu raonament està bé en general, el que has de tenir clar és que, quan hi ha un tram més estret o més ample, la velocitat augmenta o disminueix respectivament de forma PROPORCIONAL a la secció i sense que les pèrdues hi influixen en aquesta. És a dir, la velocitat influeix en les pèrdues, però les pèrdues no influeixen en la velocitat, perquè sempre hem de mantenir un cabal (Q = V x S)... Bé, influiran en la velocitat, però a la sortida..., no dins la mànega.

D'aquesta forma, si tenim un tram més estret, la pressió dinàmica augmentarà en funció de la nova secció, però la pressió estàtica disminuirà per mantenir l'equilibri d'energies. Les pèrdues també hi influiran, amb la qual cosa, l'estàtica serà "encara menys" del que hauria de ser en un cas ideal d'aquest tram més estret...

Només una petita aclaració.

Quan dic que no posem la dinàmica en: PB = blablabla. Vull dir que en aquest cas la dinàmica es manté, però en una equació de Bernoulli d'un cas diferent amb canvis de secció, etc., has de tenir en compte els canvis de dinàmica, és clar.

Bé, en Chaito ho deixarà aclarit.

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28471

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
  • Gràcies rebudes: 0
bueno, i ungoliat quan dià la resposta? jo continuo pensant que pot ser 4bar o inclus 6...

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28496

• ungoliath
  • Avatar de ungoliath Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314
Perdoneu per la demora... aquestes preguntes surten a un temari d'hidràulica de l'escola de bombers... i la resposta que dona a les dues preguntes és:

rapidshare.com/files/337693033/resposta_1.jpg.html

i

rapidshare.com/files/337693828/resposta_2.jpg.html

per a mi hi ha coses que no acabo d'entendre... potser perque sóc tonto o potser perque aquests dies ja no assimilo res nou!

Força i Constància

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28499

2 bars es clar... jejeje

el manómetre medeix pressió relativa, si posem un al inici i l'altre al final de la mánega, ens mediràn la pressió que hi ha a l'interior de la mánega (si estàn ven colocats) independentment de la pressió que hi ha a l'exterior.

es com un manómetre de una bie, que marca 2 bars, encara que a fora per motius d'una catàstrofe mundial tinguéssim una pressió de 3 atmósferes, no?

en el segon exercici vaig respondre passo de tot i m'hen vaig al bar, així que no comment.

salut companys

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28500

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

jaume va escriure: 2 bars es clar... jejeje

el manómetre medeix pressió relativa, si posem un al inici i l'altre al final de la mánega, ens mediràn la pressió que hi ha a l'interior de la mánega (si estàn ven colocats) independentment de la pressió que hi ha a l'exterior.

es com un manómetre de una bie, que marca 2 bars, encara que a fora per motius d'una catàstrofe mundial tinguéssim una pressió de 3 atmósferes, no?

en el segon exercici vaig respondre passo de tot i m'hen vaig al bar, així que no comment.

salut companys

o_O

No sé si t'he entès, però:

A dins tens 5 bars... Restes 3 perquè és la pressió que "envolta" al manómetre (pressió atmosfèrica + pressió de l'aigua).

Quan no tens aigua que "envolti" al manómetre, aquest marcarà: 4 bars. Perquè només restes la pressió atmosfèrica.

A dins, a la part inferior..., el cas és que sempre tens 5 bars de pressió absoluta.

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28502

Aparellador, és el que t'ha comentat en Hurkypurky. A l'equació de línia no es té en compte la pressió dinàmica, només tenim en compte les variables que representen pressió estàtica:

PB = PL + PC + AG

PB= Pressió de bomba
PL = Pressió a punta de llança
PC = Pèrdues de càrrega
AG = Alçada geomètrica

Però per altre banda has de tenir en compte una cosa, que no surti la pressió dinàmica, no vol dir que no afecti a aquesta equació. Com t'ha dit en Hurkypurky la pressió dinàmica (velocitat) influeix en les pèrdues de càrrega, però les pèrdues no influeixen en la velocitat ( aquesta es manté constant al llarg de la mànega, a no ser que hi hagin canvis de secció o augment de les revolucions de la bomba)

Una altre cosa es Bernoulli. Bernoulli sí que té en compte la pressió dinàmica, i la relaciona amb la pressió estàtica, però en sí, l'equació de línia deriva de Bernoulli. Simplement és un model que utilitzem els bombers per fer-nos una idea del funcionament d'una instal·lació.

És com dir de posar l'equació de línia de la següent forma, per a que et facis un idea:

PD1 + PB + AG1 = PL + PC + AG2 + PD2

on PD1 = Pressió dinàmica = PD2 (sempre que no hi hagin canvis de secció ni augment de revolucions)

I si partim de que el lloc on es la bomba és a una alçada de 0 metres AG1 = 0.

A que s'assembla més a Bernoulli?? :D . Espero que euler no vegi això que he posat que potser em tira de les orelles. :D Només és perquè et facis un idea de com funciona.

Ungoliath, haver copiat la pregunta igual. No té res a veure el que tu has plantejat amb la pregunta que has penjat ara. Aix, t'hauré de donar unes collejas quan baixis cap a barna, a veure si espaviles jajaja :wink: Tant estudi t'està canviant! :D

salut nanus!

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28508

HurkyPurky va escriure:

salut companys

o_O

A dins tens 5 bars... Restes 3 perquè és la pressió que "envolta" al manómetre (pressió atmosfèrica + pressió de l'aigua).

Quan no tens aigua que "envolti" al manómetre, aquest marcarà: 4 bars. Perquè només restes la pressió atmosfèrica.

A dins, a la part inferior..., el cas és que sempre tens 5 bars de pressió absoluta.

ei hurky, que jo no sóc pas un crack de la hidráulica, eh?

tan sols sé que el manómetre marca pressió relativa. llavors segons la meva lógica, si posem un manómetre a la part baixa de la mánega, marcarà la pressió que faràn els 20mts de columna d'aigua, independentment si está envoltada de més o menys pressió.

vamos, es el que jo entenc, eh? segurament m'equivoco.
salut!

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28509

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

jaume va escriure:

HurkyPurky va escriure:

salut companys

o_O

ei hurky, que jo no sóc pas un crack de la hidráulica, eh?

tan sols sé que el manómetre marca pressió relativa. llavors segons la meva lógica, si posem un manómetre a la part baixa de la mánega, marcarà la pressió que faràn els 20mts de columna d'aigua, independentment si está envoltada de més o menys pressió.

vamos, es el que jo entenc, eh? segurament m'equivoco.
salut!

I jo no sóc crack en res.

Pabsoluta = Prelativa + Pexterior

El manòmetre mesura la pressió relativa, sí, la qual cosa vol dir que compara la pressió REAL o absoluta que volem mesurar amb la que envolta o pressiona al propi manòmetre. Després, nosaltres mateixos podem deduir la pressió absoluta de l'objectiu que teníem, és a dir, cert punt de dins la mànega.

Com ho fem? Sumant a la mesura del manòmetre la pressió que ens envolta. Normalment és només 1 bar, per l'atmòsfera, però en aquest cas és diferent.

No és el mateix que el manòmetre estigui envoltat només per l'atmòsfera que estar-hi envoltat per l'atmòsfera i 20 m de pressió de l'aigua. El manòmetre compara la de dins amb la de fora, no és independent de l'exterior.

L'absoluta a dins sempre és 5 bars, però segons si l'aigua envolta o no al manòmetre (depenent de si hem buidat o no el contenidor), hem de restar-hi 3 ó 1 bars respectivament. I així podem predir què marcaria.

I si m'equivoco, els cracks ja em corretgiran...

Que vagi bé.

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28513

• jasonpatatan
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 53
Bones,

Els enllaços que has passat no funcionen. Ho pots tornar a reactivar o podeu passar els arxius que hi havia?

Gràcies.

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28524

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

jasonpatatan va escriure: Bones,

Els enllaços que has passat no funcionen. Ho pots tornar a reactivar o podeu passar els arxius que hi havia?

Gràcies.

Puta merda de pagines de pago... 10 descàrregues i s'esborra!

No se com penjar-ho!

Força i Constància

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28526

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Ungoliath va escriure: Si submergim una mànega de 20m verticalment dins un contenidor d'aigua. A cada un dels extrems li posem un manòmetre i li donem pressió fins que el manòmetre superioi marqui 2 bars. Quan marcarà el manòmetre inferior?

Al ser mànega rígida, la pressió de l‘exterior no afecta al líquid que tenim a l‘interior. Tenim el dipòsit ple d‘aigua. La pressió que el manòmetre agafarà com a pressió exterior (de referència) variarà en funció de la profunditat. Al manòmetre superior, tindrem una pressió exterior igual a l‘atmosfèrica (1 bar), en canvi al manòmetre inferior, tindrem la suma de la pressió atmosfèrica més la columna d‘aigua de 20 metres, per tant:
PEXTERIOR = 1 bar + 2 bar = 3 bar
Per tant, el manòmetre inferior ens compararà la pressió absoluta de dins la mànega (5 bar, 3 bar de l‘extrem superior més 2 bar de la columna d‘aigua) amb la pressió exterior (3 bar), per tant ens marcarà 2 bar.

Força i Constància

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28527

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Ungoliath va escriure: I si treiem l'aigua del contenidor quan marcarà el mateix manòmetre?

El manòmetres compararan la pressió absoluta de dins la mànega rígida amb la pressió exterior, que en aquest cas és la pressió atmosfèrica (de valor 1 bar), ja que tenim aire al voltant dels dos manòmetres (com passa normalment). El valor de la pressió exterior serà igual al manòmetre de dalt que al de baix. Si el manòmetre de dalt ens marca 2 bar, a l‘interior de la mànega tindrem una pressió absoluta de:
PRELATIVA = PABSOLUTA - PEXTERIOR --> PABSOLUTA = PEXTERIOR + PRELATIVA = 1 bar + 2 bar = 3 bar
Recordeu que: —La diferència de pressió de dos punts tant sols depèn de la densitat del líquid i de l‘altura entre ells“ (principi fonamental de la hidrostàtica).
Per tant, la diferència de pressió entre els punt superior i inferior de la mànega serà proporcional als 20 metres de líquid (per tant al ser aigua: 2 bar de diferència). Com que teníem al punt superior de dins la mànega una pressió absoluta de 3 bar, al punt inferior tindrem 3bar + 2 bar, és a dir 5 bar. Hem dit que els manòmetres mesuren pressió relativa, per tant:, el que ens marcarà el manòmetre inferior serà:
PRELATIVA = PABSOLUTA - PEXTERIOR = 5 bar -1 bar = 4 bar

Força i Constància

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28649

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Ungoliath va escriure:
** **** de pagines de pago... 10 descàrregues i s'esborra!

No se com penjar-ho!

Aquí les pots penjar sense problemes.. imageshack.us/

Hidràulica Deluxe fa 16 anys 6 mesos #28650

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Per cert, molt bona l'explicació. Avui he aprés algo nou, no se m'havia passat pel cap que al baixar el manòmetre als 20m de profunditat feia comparació dela pressió exterior amb la interior... quines coses te la física eh? no se l'hi escapa ni una a la mal parida.. xD

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
Temps de càrrega de la pàgina: 0.274 segons
Gràcies a Fòrum Kunena