Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Politge fa 16 anys 6 mesos #28349

• jasonpatatan
  • Avatar de jasonpatatan Autor del tema
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 53
  • Gràcies rebudes: 0
Bones,

A veure si hi ha algú que ho tingui clar i m'ho pot explicar. Són dos dubtes.

1-
Jo entenc que si tenim una politja mòbil i estirem 2mtr de corda, la càrrega pujarà 1mtrs.
Si tenim un politja fixa i estirem 2mtr de corda, la càrrega pujarà 2mtr.

Ara, si tenim un sistema de politges, amb 2 mòbils i una fixa i estirem 2mtr de corda, jo crec que la càrrega pujarà 0.5mtr. Ho entenc així perque per algun llibre he llegit que és divideix la corda estirada per l'avantatge mecànic del sistema, en aquest cas 2 (mtr corda) / 4 (avantatge mecànic) = 0.5 mtr que puja la càrrega. És això correcte?? Sempre s'utilitza per fer aquest càlcul l'avantatge que tenim en un sistema de politges simple?

2-
Per una altra banda, en un sistema de 3 politges mòbils, on cada politja té la seva corda idenpendent, on tenim un avantatge mecànic de 8, si jo estiro la corda 2mtr, quan puja la càrrega?

Jo entenc que si estiro 2mtr, la politja de més amunt farà pujar la seva càrrega 1mtr. La seva càrrega és la corda de la segona politja. Si estirem la corda de la segona politja 1mtr pujarà la seva càrrega 0.5mtr. La seva càrrega és la corda de la 3a politja. Si estirem la corda de la 3a politja 0.5mtr pujarà la seva càrrega 0.25mtr. Qué això és el que jo entenc que pujarà la càrrega final.
Però he vist en algun lloc que no ho feia així i no em queda molt clar. Hem podeu ajudar?

Moltes grácies.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Politge fa 16 anys 6 mesos #28369

Molt bona pregunta... fa temps vaig tener dubtes molt semblants i m'ho va respondre un amic que estudia f´´isica. Per'o ara no trobo els apunts que em faig ver. A veure si ho trobo i ho comento... crec que ho tinc clar pero no vull donar dades erronees i liar m'es al personal que ja tenim un bon cacao al cap.

Salut i República!

Politge fa 16 anys 6 mesos #28372

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
No t'ho plantegis així perquè te serà més difícil. fes-ho així
Si tens un avantatge mecànic per exemple de 16, per pujar 1 metre la resistència has d'estirar 16 metres de corda.

per tant estem igual en el segon cas, si tens un avantatge de 8, per aixecar un metre la resistència, has d'estirar 8 metres de corda

I desprès pots fer una regla de tres, si per 8m(corda) aixeques 1m(Resistència) per 2m(corda) aixecaràs Xm(resistència)

8m
1m
2m
xm
x=0,25

Politge fa 16 anys 6 mesos #28373

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
ups, m'he oblidat de dir-te lo del segon cas, si tu estires la corda i la politja de sota s'aixeca la meitat, aquella politja a la seva vegada pujarà la meitat de la meitat.

per que ho entenguis en el exemple que has possat: 3 politges mòbils independents. (avantatge de 8)

Si tires un metre de corda, la politja de sota pujarà 0,5 metres, per lo tant, si aquesta politja ha pujat 0,5 metres, la politja que hi ha a sota pujarà 0,25 metres, i si haguessin mes politges a sota, continuaria dividint-se per dos en cada cas.
espero haver-me explicat...

Politge fa 16 anys 6 mesos #28381

acabo de trobar els apunts, i ja veig que faig tard... per'o es com diu l-alexituh

Salut i República!

Politge fa 16 anys 6 mesos #28384

• jasonpatatan
  • Avatar de jasonpatatan Autor del tema
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 53
Ok, llavors he entès que SEMPRE és multiplica el que volem pujar la resistència per l'avantatge mecànic que tenim.

És que m'havien explicat que amb el sistema de 3 politges mòbils al tenir les cordes independents això no anava així, però bueno... ja veig que estaria equivocat.

Ok, gràcies a tots dos!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.136 segons
Gràcies a Fòrum Kunena