Mini bateria d epreguntes per a ments despertes i amb ganes d'aprovar la opo.
Entre la gent que respongueu sortejarem una plaça de bomber de la Generalitat (ante notario).
(per cert els accent no em funcionen, el meu PC us demana disculpes)
1.- Difer``encia entre UNE EN2 i UNE 23010
2.- El ferro ´´es un material que no te massa sentit ignifugar, per´´o per quin motiu????
3.- Respecte el Rang d'inflmabilitat, en disminuir la concentraci´´o d'oxigen:
a) augmenta el LSI
b) augmenta el LII
c) disminueix el LSI
d) disminueix el LII
La bona ´´es la C; per´´o pq???
a la 3era pregunta la bona és la C, ja que en variar la concentració de l'O2 del comburent, els Limits d'inflamabilitat varien, de la mateixa manera que varien en variar la pressió del recinte.
- En augmentar la concentració d'O2 del Comburent ...... LSI augmenta, augmenta la Velocitat de la Reacció, i la temperatura de la flama.
- En disminuir la concetració d'O2 del Comburent ....... LSI disminueix, disminueix la velocitat de la reacció, i disminueix la temperatura de la flama.
- En augmentar la Pressió del recinte ....... LSI augmenta i LII disminueix (Augmenta Rang d'Inflamabilitat)
- En disminuir la Pressió del Recinte ........ LSI disminueix i LII augmenta (Disminueix Rang d'Inflamabilitat)
LA resposta 3 te la concestaria així, no se donar-te més explicació científica si és el que demanaves, jo m'ho se de forma teòrica i ja està.
A la segona pregunta jo diria que no té sentit ignifugar el ferro, ja que de per si el ferro té molt bona reacció al foc.
La primera te l'hauria de mirar.. vinga sort a tots.. i compte amb el cangueli que cada cop està més a prop el dia
ei, he llegit que el ferro té bona reacció al foc i per aixo no cal fer el procels d'ignifugació.
Pel que tinc entès quan un material té bona reacció al foc, vol dir que "patapum xim pum" i ja tenim un incendi en un 3 i no res no??? Cal diferencia entre reacció i resistencia o comportament.
Si estic errat ja ho direu.
apali
Hola, jo soc una d´aquestes ments despertes, ja aj aajaja
crec que la resposta de la pregunta 1) és EN-2 (normativa per a les classes de foc) va sortir a la opo el 2002, i l´altre UNE-23010 ( és la normativa segons l´agent extintor) també en l´àmbit europeu seria la EN-3 espero haver ajudat, fins l´examen i sort !
UNE 23110, partes 1 a 6... aii si pogués tenir al Sr. Google al meu costat per l'examen...
Per cert, ara veient el que comenta en Roks21 sobre els factors que afecten als límits d'inflamabilitat, què passa amb el LII en funció de la quantitat d'O2 en el comburent?
He llegit per algun lloc que si augmentem la temperatura 100º, el LII baixa un 8% i el LSI puja un 8% (o sigui que augmenta molt el rang d'inflamabilitat), és correcte això?
Vaim... que us donaré unes cullarades de xarop de ferro del TITO APAREJADOR jajajaja...
Heu de tenir en compte dues coses abans que res... per una banda està la reacció al foc dels materials i per l'altra la resistència al foc, no ho confongeu. Ignifugar és tractar una superfície per a que contribueixi en menor mesura al foc.
La reacció al foc és la classificació tan famosa dels Bs1-d0, Cs2-d1, ect... que ara han aparegut amb les EUROCLASSES adaptant-se al CTE i que anteriorment eren en la CPI-96 els temes de M0, M1, M2, ect...Amb això es defineix la contribució del material al foc... la formació de gotes o prtícules... la producció de fum... ect... per tant el foc té una molt bona reacció al foc ja que no hi contribueix.
Una altra cosa és que té una molt mala resistència al foc i perd desseguida les seves propietats resistents al incrementar-se la temepratura i per tant se li apliquen revestiments de vermiculita o altres que el que fan és millorar la seva resitència al foc per a poder complir els requisists de normativa R90, R120, ect... A aquesta aplicació ERRÒNEAMENT se li diu ignifugar quan en realitat és aplicar un material intumescent. però neu altanto de no confondre-ho.
Osigui que no cal ignifugar-lo perqueè no és inflamable