Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28552

• assis
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 261
  • Gràcies rebudes: 50
M'ha sortit aquesta pregunta, a veure què opineu...

De quin color han de ser els extintors?
a) obligatòriament vermells.
b) mentre siguin normalitzats és indiferent
c) vermells o de color gris plata
d) cap de les anteriors

Jo he vist extintors de color vermell, evidentment, però també de color gris plata. I crec recordar que els extintors d'halons són de color groc. Em dóna com a correcta la A.

Parlem-ne.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28555

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0
A mi em semblava recordar que sí... i he trobat això....

Todos los extintores, independientemente del tipo de agente extintor y su capacidad, han de ser de color rojo según la Norma Europea EN 3-5:1996. Esta norma, elaborada por el Comité Técnico CEN/TC 70 Equipos Manuales para la Protección Contra Incendios, sustituye a la EN 3-5:1984.

Ara... pot ser que hi hagi alguna excepció? perquè si que n'he vist de grocs de verds de platejats i evidenment els vermells

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28559

jo diria la B

mentre estigo pintat com o digo la llei és indiferent

SER O MORI !!!!!!!

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28562

Jo diria que han de ser vermells, com diu la instrucció tècnica aquesta.

Tots n'hem vist de grocs, però els halons estàn prohibits...i els de color plata, eren els de CO2 antics, si en trobeu un, mireu la data de fabricació, que segur que té més de 20 anys. Avui tots es fan vermells.

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28585

jo crec que han de ser vermells, però l'altre dia em vaig adonar de que al bar de sota de casa, tenen un extintor BLANC¿?¿?¿?!!!

no sé com és que no els hi ha prohibit ningú... o hi han excepcions....¿?

salut!

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28590

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
Entiendo que empezará a ser raro ver extintores de otros colores, si son HALON, a partir de 2013.

Lo digo porque se prohibió la fabricación de los de HALON (entiendo que NO así su uso) en 1993 (o eso pone en el Adams ahora que he ojeado). Si contamos que se retimbran tres veces con 5 años entre retimbrados, añadiendo los 5 últimos años después del tercer retimbrado..., como máximo pueden tener 20 años.

No sé si el razonamiento es bueno ni si me equivoco en algo, aparte de que habría que ver cuándo se prohibió la fabricación de otro tipo de extintores... y cuándo se creó la norma que dice que han de ser siempre rojos...

A ver si alguien aclara este tema, porque yo sigo sin tenerlo demasiado claro.

Os dejo un par de enlaces interesantes:

www.soloarquitectura.com/foros/s ... 691&page=2 (Discusión del 2006.)

www.belt.es/expertos/HOME2_experto.asp?id=3105

La pregunta básica es: ¿por qué tanta gente ha visto extintores de otros colores?

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28601

Esa pregunta salió en un examen de hace tiempo en no se que lugar y existe una norma que desgraciadamente tampoco se.. que decía que DEBÍA SER ROJOS, lo que ocurre es que la gente los pinta como les da la gana, pero por normativa rojos (si encuentro la norma la pongo, pero es algo como ocurre con el color de los vehículos, tal vez, sea una norma local, ya que en Canarias por ejemplo, los vehículos son amarillos, por cierto, alguien me dijo que los forestales llevan un hummer)

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28602

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 1
Es la norma UNE EN 3-7.

En estos tiempos de crisis...........

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28652

jo treballo fent instalacions d'extintors i manteniment i tots els extintors han de ser de color vermell.
Si que es cert que abans n'hi havia d verds (halons i pols), grocs (halons i crec que tambe de pols) i inclus platejats (de co i de pols tambe) pero ja fa uns anys que es obligatori que siguin vermells. Aixi que qui el tingui d'un altre color esta fora de normativa.
Brus ja li pots dir al del bar que esta for de normativa, si vol un pressupost per canviarlo que em truqui! jejejeje!

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28707

jajaja, ja ho provaré, però sospito que m'engegarà quan li digui que ha de canviar l'extintor per el color, jajaja

ara, que ja em fixaré bé si é que el molt burro l'ha pintat o què, perquè blanc és una mica extrany, no?

salut!

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28779

nono, de blancs se'n veuen alguns encara... A vore si la gent s'aplica amb la normativa que aqui n'hi ha alguns que ens hi va la feina... Espero que despres d'aquestes opos ja no m'hagi de preocupar per aixo! jejejeje!

Colors extintors fa 16 anys 6 mesos #28781

• rampanat
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 2156
  • Gràcies rebudes: 59
Eiiii jo he inventat un nou tipus d'extintors pels pobres opositors com nosaltres.

Si el dia de l'examen de tant estudiar acabes amb el cap suquirramat i chamuscat , un raig de rampanat i arreglat.

El nou RampiExtintor de buchaca per no explotar en un psicotecnic, pràctic, lleuger, còmode, econòmic. El pots dur amagat a la buchaca dels pantalons sense que sigui detectable.

Quan el teu cap no pugui més, t'apliques un raig de rampiextintor i serà com desfibrilar-te les neuroes, els coneixements tornen de patac i frescos.

Vida útil : Un psico i un teoric ( Aproximadament 5 hores de concentració total )
Ecònomic a no poguer més, es de usar i tirar.
I si surts empipat li pots tirar al cap d'algú.

Preu : 20 euros i esta homologat 100% de color vermell també per respetar la UNE 23100 i 23110

Interessats envieu privi :D

.:. Lo que por la mañana es verdad, en el atardecer es mentira .:.
  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.178 segons
Gràcies a Fòrum Kunena