Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28554

• assis
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 261
  • Gràcies rebudes: 50
A més pressió com afecta al rang d'inflamabilitat?

Com si fos la temperatura? al revés? Ajuda!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28556

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0
Efecto de la presión sobre la temperatura de inflamación
Los valores de las temperaturas de inflamación, normalmente están determinados a nivel del mar y la variación de la presión atmosférica tiene influencia sobre los mismos. Un aumento de presión eleva el punto de inflamación y una disminución de la presión lo reduce. Esta segunda situación debe tenerse más en cuenta, ya que en zonas de mayor altitud, la concentración inflamable se alcanza con más facilidad.
En la tabla se exponen los valores de la temperatura de inflamación del tolueno a diferentes presiones.
Tabla 1: Efecto de la presión sobre la temperatura de inflamación (destello) del tolueno
* L.I.I. (Límite inferior de inflamabilidad) = 1,2% v/v, sin existir diferencias significativas a las presiones especificadas

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28557

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

aparellador va escriure: Efecto de la presión sobre la temperatura de inflamación
Los valores de las temperaturas de inflamación, normalmente están determinados a nivel del mar y la variación de la presión atmosférica tiene influencia sobre los mismos. Un aumento de presión eleva el punto de inflamación y una disminución de la presión lo reduce. Esta segunda situación debe tenerse más en cuenta, ya que en zonas de mayor altitud, la concentración inflamable se alcanza con más facilidad.
En la tabla se exponen los valores de la temperatura de inflamación del tolueno a diferentes presiones.
Tabla 1: Efecto de la presión sobre la temperatura de inflamación (destello) del tolueno
* L.I.I. (Límite inferior de inflamabilidad) = 1,2% v/v, sin existir diferencias significativas a las presiones especificadas

Amb això s'expressa que si varíen els límits d'inflamabilitat pujant i baixant en funció de la pressió (ja que influirà en la concentració entenc). Així mateix jo diria que el Rang d'inflamabilitat no s'incrementa com en el cas d'increment de Tª, però aquest darrer punt me l'hauria de confirmar algú. Com ho veieu?

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28586

fa molt poquet va sortir un fil al forum sobre això... el que vaig recollir (no ho he contrastat) és:

augmenta %O2 del comburent
LSI augmenta
disminueix %O2 del comburent
LSI disminueix
augmenta Pressió del recinte
LSI augmenta / LII disminueix = Rang augmenta
disminueix Pressió al recinte
LSI disminueix / LII augmenta = Rang disminueix

algú em podria especificar la variació dels rangs en funció de la temperatura, plis...

salut!

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28587

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1

brus va escriure: fa molt poquet va sortir un fil al forum sobre això... el que vaig recollir (no ho he contrastat) és:

LSI augmenta
LSI disminueix

algú em podria especificar la variació dels rangs en funció de la temperatura, plis...

salut!

Por cada aumento en 100 ºC aumenta un 8 % el LSI y disminuye un 8 % el LII. El rango se amplía.

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28588

Merci!

quina velocitat, jeje.

salut

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28594

Avui comentava aquest tema amb uns companys i sembla clar que tant la temperatura com la pressió son directament proporcionals al LSI i inversament proporcionals al LII. Però respecte a la quantitat d'oxígen present a l'aire la cosa canvia. La conclusió que he tret és que els límits d'inflamabilitat d'un gas no varien en funció de que hi hagi més o menys oxígen a l'aire. El que varia és la riquesa/pobresa de la mescla, però no el rang d'inflamabilitat del gas en sí.

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28595

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

brus va escriure: fa molt poquet va sortir un fil al forum sobre això... el que vaig recollir (no ho he contrastat) és:

LSI augmenta
LSI disminueix

salut!

Quan incrementem la temperatura el LSI augmenta / LII disminueix = Rang augmenta també.

En els altres estic d'acord ...

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28603

ei!

és el que he dit, aparellador! mira't-ho bé :wink:

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28605

aparellador, imaginat-ho amb la grafica,(la grafica del trangle, LSI, LII i temperatura) el LSI augmenta el seu numero (%), LII disminueix el seu numero (%), la base del triangle ha augmentat, és a dir el rang augmenta.

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28606

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

brus va escriure: ei!

és el que he dit, aparellador! mira't-ho bé :wink:

tiuuuuuuuuuu que jo t'he respost el de la temperatura que preguntaves.... mira'tho bé tu putilla... jajajajaja

http://cincosildo-elmundodelosbomberos. ... s-que.html

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28611

Joice va escriure: Avui comentava aquest tema amb uns companys i sembla clar que tant la temperatura com la pressió son directament proporcionals al LSI i inversament proporcionals al LII. Però respecte a la quantitat d'oxígen present a l'aire la cosa canvia. La conclusió que he tret és que els límits d'inflamabilitat d'un gas no varien en funció de que hi hagi més o menys oxígen a l'aire. El que varia és la riquesa/pobresa de la mescla, però no el rang d'inflamabilitat del gas en sí.

Jo tenia entés que amb l'augment d'Oxigen el LSI augmenta. Per la resta de coses estic totalement d'acord.
Un ja no sap que pensar, jeje.

Salut i República!

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28616

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
koala ho dius bé

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28617

Merci per confirmar aparellador... Doncs Joice revisa bé els apunts que no sigui que la caguem al examen!

Salut i República!

Pressió & Rang d'inflamabilitat fa 16 anys 6 mesos #28618

Deixant a una banda la impotancia que té entendre be tots aquests conceptes de inflamabilitat, m'he permés el luxe de crear una formula facil de recordar y que servira per fer be una posible pregunta daquestes:

Sempre que qualsevol d'aquests 3 factors, ja sigui presió, temperatura o concentració d'oxigen augmenti, augmentarà el L.S.I, disminuirà el L.I.I. i augmentarà el rang d'inflamabilitat, o sigui s'amplia el rang tambe.

I sempre que qualsevol d'aquests 3 factors disminueixi, també disminuirà el L.S.I, augmentara el L.I.I i disminuirà el rang d'inflamabilitat.

Trobo que pot ser útil.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.346 segons
Gràcies a Fòrum Kunena