lluti va escriure: 1-. La constitucio reconeix tant sols la bandera de l'estat?
Art.2 Los estatutos podrán reconocer banderas y enseñas propias de las Comunidades Autónomas. Éstas se
utilizarán junto a la bandera de España en sus edificios públicos y en sus actos oficiales.
lluti va escriure: 2-. La pena de mort, es contempla en guerra?
Artículo 15
Todos tienen derecho a la vida y a la integridad física y moral, sin que, en ningún caso, puedan ser
sometidos a tortura ni a penas o tratos inhumanos o degradantes. Queda abolida la pena de muerte, salvo lo que puedan disponer las leyes penales militares para tiempos de guerra.
lluti va escriure: 3-. La moció de censura...
a) es un mecanisme pel qual el congres pot demanar responsabilitats al govern. <- bona
b) necessita la majoria absoluta del congres.
c) ha d'anar acompanyar un mandat a la presidència.
d) totes son correctes <- jo he marcat aquesta, i segons el temari d'adams, es la correcta.
Artículo 113
1. El Congreso de los Diputados puede exigir la responsabilidad política del Gobierno mediante la
adopción por mayoría absoluta de la moción de censura.
2. La moción de censura deberá ser propuesta al menos por la décima parte de los Diputados, y habrá de incluir un candidato a la Presidencia del Gobierno.
3. La moción de censura no podrá ser votada hasta que transcurran cinco días desde su presentación. En los dos primeros días de dicho plazo podrán presentarse mociones alternativas.
4. Si la moción de censura no fuere aprobada por el Congreso, sus signatarios no podrán presentar otra durante el mismo periodo de sesiones.
lluti va escriure: 4-. Per quin motiu és tan difícil modificar la part dogmàtica de la Constitució?
a) l'afirmació es falsa, la possible modificació és igual per a tota la constitució.
b) perquè és la part que estableix la seva pròpia modificació.
c) perquè és on es regulen els aspectes relacionats amb la regulació dels drets i deures fonamentals. <-- jo he marcat aquesta... em sembla "la mes correcta"...
d) cap de les respostes es correcta. <-- bona
Artículo 168
1. Cuando se propusiere la revisión total de la Constitución o una parcial que afecte al Título preliminar, al
capítulo II, Sección primera del Título I, o al Título II, se procederá a la aprobación del principio por mayoría
de dos tercios de cada Cámara, y a la disolución inmediata de las Cortes.
2. Las Cámaras elegidas deberán ratificar la decisión y proceder al estudio del nuevo texto constitucional,
que deberá ser aprobado por mayoría de dos tercios de ambas Cámaras.
3. Aprobada la reforma por las Cortes Generales, será sometida a referémdum para su ratificación.
lluti va escriure: 5-. Quin limit numèric no poden superar els departaments de la generalitat?
a) 13 <-- aquesta seria la correcta, no?
b) 14
c) no hi ha limit numeric <-- bona
d) 12
El número, nom i estructura dels departaments de la generalitat ve determinat pel Departament de Presidència per mitjà del seu titular el President de la Generallitat. Podrà crear tants departaments com consideri necessaris sempre i quan no es dupliquin en cap cas les funcions assignades, o sigui que no es facin dos cops la mateixa cosa o dos es cuidin del mateix.
lluti va escriure: 6-. De quins òrgans es poden dotar els Departaments que tinguin un volum de gestió i de complexitat elevat?
lluti va escriure: a) Secretaria General Adjunt <-- bona, jo tenia entes que aquesta secretaria, nomes era pel departament de la presidencia... m'equivoco?
b) Comissionat
c) Consell tècnic
d) Direcció de serveis
En cas de que el volum de feina no sigui assumuble per una Secretaria General es poden crear Secretaries Generals Adjuntes dintre de qualsevol Conselleria. També pot crear-se una Direccio de Serveis que ajudi a la Direcció General.