Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #28930

• lluti
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 197
  • Gràcies rebudes: 0
Aquesta nit he fet legislacio, i ara, tinc uns quants dubte... jeje

1-. La constitucio reconeix tant sols la bandera de l'estat?

2-. La pena de mort, es contempla en guerra?

3-. La moció de censura...
a) es un mecanisme pel qual el congres pot demanar responsabilitats al govern. <- bona
b) necessita la majoria absoluta del congres.
c) ha d'anar acompanyar un mandat a la presidència.
d) totes son correctes <- jo he marcat aquesta, i segons el temari d'adams, es la correcta.

4-. Per quin motiu és tan difícil modificar la part dogmàtica de la Constitució?
a) l'afirmació es falsa, la possible modificació és igual per a tota la constitució.
b) perquè és la part que estableix la seva pròpia modificació.
c) perquè és on es regulen els aspectes relacionats amb la regulació dels drets i deures fonamentals. <-- jo he marcat aquesta... em sembla "la mes correcta"...
d) cap de les respostes es correcta. <-- bona

5-. Quin limit numèric no poden superar els departaments de la generalitat?
a) 13 <-- aquesta seria la correcta, no?
b) 14
c) no hi ha limit numeric <-- bona
d) 12

6-. De quins òrgans es poden dotar els Departaments que tinguin un volum de gestió i de complexitat elevat?
a) Secretaria General Adjunt <-- bona, jo tenia entes que aquesta secretaria, nomes era pel departament de la presidencia... m'equivoco?
b) Comissionat
c) Consell tècnic
d) Direcció de serveis

Moltes gracies!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #28931

bones, el que jo sé és:

1.- La constitució reconeix les autonomies i com a signe d'identitat, la bandera autonòmica, l'imne i la llengua... per tant reconeix que n'hi han més a part de l'espanyola. Però com a bandera de l'estat espanyol, només una. Depèn de com s'entengui la pregunta. Jo diria que SI que en reconeix més.

2.- No ho sé sense consultar :oops:

3.- No ho sé sense consultar :oops:

4.- Jo crec que és més dificil perquè ha d'estar aprovat per consens (crec recordar), però el que recordo segur és que després d'aprovar-ho es dissolen les Corts i les noves ho han de ratificar també... Per tant podria ser llògica la resposta "D".

5.- Hi ha una llei posterior que modifica el límit numèric, passa a no haver-n'hi, i estableix els mecanismes per crear-ne de nous... No sé exactament quin mecanisme.

6.- No ho sé sense consultar :oops:

En fi, la legislació la porto fatal, i a part, com veieu, sóc una mica "esquemàtic" memoritzant les coses, juajua.

salut

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #28933

• lluti
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Gracies brus!

La pregunta de la bandera era aixi:

A la constitució, queden reconegudes les diferents banderes de l'estat?
a) Si <-- jo hauria dit aquesta...
b) No
c) No, ja que queden reconegudes al tractar de la UE
d) Tant sols la bandera de l'estat. <-- bona

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #28934

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1

lluti va escriure: Gracies brus!

La pregunta de la bandera era aixi:

A la constitució, queden reconegudes les diferents banderes de l'estat?
a) Si <-- jo hauria dit aquesta...
b) No
c) No, ja que queden reconegudes al tractar de la UE
d) Tant sols la bandera de l'estat. <-- bona

És que es reconeix a l'Estatut, no a la Constitució, no?

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #28940

• lluti
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Pensava que a la constitucio, no digues algo aixi com "la bandera oficial de l'estat es la espanyola, i tambe estan reconegudes les banderes propies de cada comunitat autonoma".

Trobo que no es tant descavellat que poses aixo... i si digues aixo, jo ja entendria que les altres banderes queden reconegudes dins la constitucio...

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #28941

de fet, la CE només reconeix que les autonomies tenen dret a existir i a tenir els seus símbols d'identitat (entre ells la bandera), però tal com està la pregunta feta... només en concreta una, la de l'estat, que tindra una franja groga el doble que les dues vermelles..........etc. Les altres, de fet, són banderes "d'autonomia", no "d'estat".

en altres paraules, reconeix la possibilitat de tenir símbols autonòmics, però no enumera cap altre bandera a part de l'espanyola.

per tant, em corretgeixo respecte a la primera resposta, veient l'enunciat i les opcions...

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #28950

lluti va escriure: 1-. La constitucio reconeix tant sols la bandera de l'estat?
si no tinc mal entes, a la constitució parla de la possibilitat d'existencia de simbols autonòmics, però en cap cas et diu q la bandera d catalunya són les 4 barres .. ni q la andalusa es verda i blanca ....
2-. La pena de mort, es contempla en guerra?
esta contemplada en cas d guerra!!

a) es un mecanisme pel qual el congres pot demanar responsabilitats al govern. <- bona
d) totes son correctes <- jo he marcat aquesta, i segons el temari d'adams, es la correcta.

aquesta si poses el congres dels diputats esta clar q és la D, però com són tan cabrons dubto si quan diu el congrès és refereix a diputats+senat!!!! q en aquest cas la bona seria la C

4-. Per quin motiu és tan difícil modificar la part dogmàtica de la Constitució?
a) l'afirmació es falsa, la possible modificació és igual per a tota la constitució.
c) perquè és on es regulen els aspectes relacionats amb la regulació dels drets i deures fonamentals. <-- jo he marcat aquesta... em sembla "la mes correcta"...
Aquesta pregunta la faig fer no se quan i sé q la vaig pifiar, vaig posar la C com tu. Però suposso q és lo q han comentat per aquí, q la pregunta és refereix en el procés de modificació i no pas el q modifica.

5-. Quin limit numèric no poden superar els departaments de la generalitat?
b) 14
d) 12

6-. De quins òrgans es poden dotar els Departaments que tinguin un volum de gestió i de complexitat elevat?
a) Secretaria General Adjunt <-- bona, jo tenia entes que aquesta secretaria, nomes era pel departament de la presidencia... m'equivoco?
b) Comissionat
c) Consell tècnic
d) Direcció de serveis

el secretari general adjunt el poden ficar en qualsevol departament q per la seva carrega d treball fagi falta. Es a dir, pq no s'estresi el pobre secretari general!!!

apali

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #28972

a) Secretaria General Adjunt
b) Comissionat
c) Consell tècnic
d) Direcció de serveis

Direcció de serveis: Òrgan central de caràcter facultatiu del qual es doten els departaments que, pel seu volum de gestió o per la seva complexitat calgui la seva creació. Tindran Categoria de director General.

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #28977

actualment les secretaries generals adjuntes només es contemplen pel departament de la presidència, la definició apunta al que diu el company Assis, direccions de serveis...

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #28982

nyec!!! :shock:
doncs deu ser aixo.
Un dubte q tinc i no trobo:
Quina diferencia hi ha entre decret de president i decret de govern¿?¿? o decret de presidencia??
decret de govern es per nomenar i separa alts carrecs entre altres cosses.
decret de president és per nomanar o apartar als consellers del govern i per crear nous departaments o conselleries.
Però he buscat i no he trobat en lloc on expliqui el q és un decret de govern(¿presidencia?) i de president.

Apali

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #29000

Enrakas diu responen a luigi:

aquesta si poses el congres dels diputats esta clar q és la D, però com són tan **** dubto si quan diu el congrès és refereix a diputats+senat!!!! q en aquest cas la bona seria la C.

No se si ho entés bé, percrec que confons termes. El congrés i el senat són la cabra baix ai alta respectivament de les corts Generals. Per tant, la opció bona és la D, ja que per una moció de censura es necessita]

Salut i República!

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #29003

• lluti
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
jo penso igual k tu, koala.

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #29011

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314

lluti va escriure: 1-. La constitucio reconeix tant sols la bandera de l'estat?

Art.2 Los estatutos podrán reconocer banderas y enseñas propias de las Comunidades Autónomas. Éstas se
utilizarán junto a la bandera de España en sus edificios públicos y en sus actos oficiales.

lluti va escriure: 2-. La pena de mort, es contempla en guerra?

Artículo 15
Todos tienen derecho a la vida y a la integridad física y moral, sin que, en ningún caso, puedan ser
sometidos a tortura ni a penas o tratos inhumanos o degradantes. Queda abolida la pena de muerte, salvo lo que puedan disponer las leyes penales militares para tiempos de guerra.

lluti va escriure: 3-. La moció de censura...

Artículo 113
1. El Congreso de los Diputados puede exigir la responsabilidad política del Gobierno mediante la
adopción por mayoría absoluta de la moción de censura.
2. La moción de censura deberá ser propuesta al menos por la décima parte de los Diputados, y habrá de incluir un candidato a la Presidencia del Gobierno.
3. La moción de censura no podrá ser votada hasta que transcurran cinco días desde su presentación. En los dos primeros días de dicho plazo podrán presentarse mociones alternativas.
4. Si la moción de censura no fuere aprobada por el Congreso, sus signatarios no podrán presentar otra durante el mismo periodo de sesiones.

lluti va escriure: 4-. Per quin motiu és tan difícil modificar la part dogmàtica de la Constitució?

Artículo 168
1. Cuando se propusiere la revisión total de la Constitución o una parcial que afecte al Título preliminar, al
capítulo II, Sección primera del Título I, o al Título II, se procederá a la aprobación del principio por mayoría
de dos tercios de cada Cámara, y a la disolución inmediata de las Cortes.
2. Las Cámaras elegidas deberán ratificar la decisión y proceder al estudio del nuevo texto constitucional,
que deberá ser aprobado por mayoría de dos tercios de ambas Cámaras.
3. Aprobada la reforma por las Cortes Generales, será sometida a referémdum para su ratificación.

lluti va escriure: 5-. Quin limit numèric no poden superar els departaments de la generalitat?
b) 14
d) 12

El número, nom i estructura dels departaments de la generalitat ve determinat pel Departament de Presidència per mitjà del seu titular el President de la Generallitat. Podrà crear tants departaments com consideri necessaris sempre i quan no es dupliquin en cap cas les funcions assignades, o sigui que no es facin dos cops la mateixa cosa o dos es cuidin del mateix.

lluti va escriure: 6-. De quins òrgans es poden dotar els Departaments que tinguin un volum de gestió i de complexitat elevat?

lluti va escriure: a) Secretaria General Adjunt <-- bona, jo tenia entes que aquesta secretaria, nomes era pel departament de la presidencia... m'equivoco?
b) Comissionat
c) Consell tècnic
d) Direcció de serveis

En cas de que el volum de feina no sigui assumuble per una Secretaria General es poden crear Secretaries Generals Adjuntes dintre de qualsevol Conselleria. També pot crear-se una Direccio de Serveis que ajudi a la Direcció General.

Força i Constància

Legislacio fa 16 anys 6 mesos #29021

• lluti
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Per tant... en la pregunta 3, la de la mocio de censura, entenc que la bona es la D, no?

Per cert ungoliath, m'ha dit un tal ramon que es registrara al foro... jajajaja

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.216 segons
Gràcies a Fòrum Kunena